Hlin
Elsker forumet
hei hei
jeg har et spørsmål.. men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare og fortelle..
jeg er paganist. det er nok noen av dere som kanskje ikke vet hva det er.. eller som muligens tror dere vet, men tar feil.
her er litt om hva det er http://www.youtube.com/watch?v=Az2PRonAZyY
det jeg lurer på er vel først og fremst om noen av dere andre her inn er paganister?
og hvordan skal man innvolvere barna i dette..
det gjelder alle religioner egentlig, ikke bare min.
jeg liker ikke å påtvinge eller fore religion inn med morsmelka.
jeg er veldig opptatt av fri tro.
og med en religion som paganisme, som er så misforstått, og dømt av så mange..
så kan det bli vanskelig.
barna mine går på en privat skole, under adventistkirken.
på denne skolen går det muslimer, adventister ikke troende osv, men ingen på denne skolen vet noe om vår tro..
mitt ønske er selvfølgelig at folk skal lære hva pagan er .. at de skal slutte å tro de vet hva det er , når de egentlig ikke har peil i det hele tatt..
men sånn er ikke verden.. så for nå, må jeg bare innse at når jeg sier at jeg er paganist, vil folk tro jeg brenner dyr i offergave, eller tilber satan eller whatnot.. sad but true.
men ja.. spørsmålet mitt er .. hva gjør man ... lærer man barn alt dette, og lar folk tro det de vil om dem og .. eller lar man være å lære dem noe, og lar skolen gi dem opplæring i adventisme, for så å lære dem andre ting senere?
jeg har et spørsmål.. men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare og fortelle..
jeg er paganist. det er nok noen av dere som kanskje ikke vet hva det er.. eller som muligens tror dere vet, men tar feil.
her er litt om hva det er http://www.youtube.com/watch?v=Az2PRonAZyY
det jeg lurer på er vel først og fremst om noen av dere andre her inn er paganister?
og hvordan skal man innvolvere barna i dette..
det gjelder alle religioner egentlig, ikke bare min.
jeg liker ikke å påtvinge eller fore religion inn med morsmelka.
jeg er veldig opptatt av fri tro.
og med en religion som paganisme, som er så misforstått, og dømt av så mange..
så kan det bli vanskelig.
barna mine går på en privat skole, under adventistkirken.
på denne skolen går det muslimer, adventister ikke troende osv, men ingen på denne skolen vet noe om vår tro..
mitt ønske er selvfølgelig at folk skal lære hva pagan er .. at de skal slutte å tro de vet hva det er , når de egentlig ikke har peil i det hele tatt..
men sånn er ikke verden.. så for nå, må jeg bare innse at når jeg sier at jeg er paganist, vil folk tro jeg brenner dyr i offergave, eller tilber satan eller whatnot.. sad but true.
men ja.. spørsmålet mitt er .. hva gjør man ... lærer man barn alt dette, og lar folk tro det de vil om dem og .. eller lar man være å lære dem noe, og lar skolen gi dem opplæring i adventisme, for så å lære dem andre ting senere?