Oppdaterte du i sosiale medier under fødselen?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Grete

Guest
Noen "smyger" seg inn i bilen, føder uten å fortelle det til noen andre, og ringer når alt er overstått. Andre poster på Facebook - og Babyverden - fra den første ria kjennes, ringer halve slekta mens vannet går og sender videosnutter fra fødestua.

Fødsel i stillhet - eller løpende rapportering?

Les mer her
 
Sendte sms til mamma da vi dro til sykehuset, men ellers var det vår lille hemmelighet :)
 
Sendte mamma sms da vi dro til sykehuset, og hun informerte mine søsken etterhvert. Men angret på det i etterkant, tok atten timer fra vi ble innlagt til vesla kom til verden, det var atten lange timer med venting for vordende bestemor og tanter og onkler. Neste gang skal jeg vente til fødselen er overstått, av hensyn til dem som sitter og venter på nyheter ;) Sosiale medier fikk vente til alt var overstått og jeg var kommet meg på hotellet og fått summet meg litt.
 
Vi ventet til noen timer etter fødsel. Med storebror ventet vi over 1 døgn. :)
 
Jeg ringte ingen, hadde nok med å ha det vondt. Min mann ringte sin mor for barnepass midtveis og min mor like etter hun var født. Ellers postet jeg ingenting eller gjorde noe før vi hadde vært noen timer på barsel. Skrev en liten melding på face ellers veldig lite.
 
Rakk så vidt å ringe mannen så han rakk fødselen :p (når den for alvor startet)

Noen få venner viste jeg var indusert da og kunne føde når som helst..
 
Sendte mamma sms da vi dro til sykehuset, og hun informerte mine søsken etterhvert. Men angret på det i etterkant, tok atten timer fra vi ble innlagt til vesla kom til verden, det var atten lange timer med venting for vordende bestemor og tanter og onkler. Neste gang skal jeg vente til fødselen er overstått, av hensyn til dem som sitter og venter på nyheter ;) Sosiale medier fikk vente til alt var overstått og jeg var kommet meg på hotellet og fått summet meg litt.

Mamma ville vite det uansett. Det tok 32 timer fra hun fikk smsen. Så hun var helt på tuppa på slutten. Syns så synd på meg. Men hun sa etterpå at det var bedre å få beskjed. Hun hadde jo sikkert ringt meg i mellomtiden og skjønt det siden hun ikke fikk kontakt.
 
Her hadde jeg tenkt å ikke si det til noen, men siden svigermor og svigerfar drev å ryddet i boden og kom stadig inn og lurte på noe, så var det ikke så lett å skjule at vi var på vei ut døren, ikke var jeg interessert i å høre det hun lurte, så da måtte vi nesten ringe og gi beskjed til min mor og far også :p resten av familie og venner fikk beskjed utpå dagen etter fødselen :) sosialemedier er enda ikke blitt oppdatert og kommer ikke til å bli det heller :) de som trenger å vite, vet og resten får finne det ut ved å se meg på butikken eller via,via :p
 
Mamma ville vite det uansett. Det tok 32 timer fra hun fikk smsen. Så hun var helt på tuppa på slutten. Syns så synd på meg. Men hun sa etterpå at det var bedre å få beskjed. Hun hadde jo sikkert ringt meg i mellomtiden og skjønt det siden hun ikke fikk kontakt.
Og du hadde ingen kontakt med henne på de 32 timene? Tror familien min hadde gått helt fra vettet hadde det tatt så lang tid uten oppdatering..all ære til mammaen din dersom hun klarte å bare sitte tålmodig og vente! Jeg spurte mamma på forhånd om hun ville vite eller ikke, og hun fant ut hun ville vite. Men tror hun angret seg litt i etterkant :p
 
Jeg skal ikke si det til noen før alt er over :) dersom samboer snakker med noen på tlf og han forteller det blir jeg nesten litt sur kjenner jeg akkurat nå :P vil ikke at min mor eller hans mor heller skal vite det, det er privat anliggende og det blir godt å logge av og konsentrere seg om jobben vi skal gjøre :)
 
Og du hadde ingen kontakt med henne på de 32 timene? Tror familien min hadde gått helt fra vettet hadde det tatt så lang tid uten oppdatering..all ære til mammaen din dersom hun klarte å bare sitte tålmodig og vente! Jeg spurte mamma på forhånd om hun ville vite eller ikke, og hun fant ut hun ville vite. Men tror hun angret seg litt i etterkant :p
Nei det ble ikke live-oppdatering fra føden ;) Hun klarte ikke sitte - måtte ut og gjøre noe for å tenke på andre ting.
 
Fødte i stillhet :p Var få som visste at fødselen var i gang. Ble prematurfødsel i tillegg, så ingen forventet det. Svigermor, mamma og ei venninne visste det. Pappa prøvde å ringe under fødselen, og fikk sjokk da jeg ringte og gratulerte med barnebarnet etter alt var overstått :p
 
Vi fortalte det til vordende bestemødre og fedre, fordi det ble prematur fødsel.. Det ble lange dager å vente, siden det tok nesten 3 dager fra vi fortalte det og til han kom, så samboer fikk endel tlfer.. Jeg ringte selv og pratet med mamma ettee epiduralen. Mamma firralte det på jobb, fordi hun ikke var helt seg selv mens det pågikk :-P
Så her ble det mye oppdateringer, men kun 1 snap ble sendt, så ingen sosiale medier :-)
 
Ingen oppdatering, og ingenting til familie og venner før skatten var 1 time gammel. Vil ha litt tid før verden står på døra. Ingenting på fb eller insta før kvelden etter fødesel
 
Besteforeldrene visste at det mest sannsynlig var fødsel på gang, siden vi måtte ha barnevakt. Så var det fødsel i stillhet for vi informerte om vel overstått fødsel til de nærmeste. Facebook fikk vite det dagen etter.
 
Back
Topp