oppdatering

Franciska

Glad i forumet
Hvordan går det med alle november barna? Alle i barnehage/hos dagmamma eller har dere valgt å være hjemme lenger kanskje? Vi har nettop fått oss dagmamme vi. Og jeg er så lykkelig!!! Endelig skal kanskje ting ordne seg.
Ellers er hun en galad og utrolig aktiv jente. Sitter ikke mye i ro. Favoritten er å løpe rundt ute med andre barn. Hvis hun sitter stille er det for å bygge lego (duplo) eller putte ting fra en beholder til en annen. Dette kan holde henne opptatt i evigheter.
Dere da?
 
jacob skal begynne i barne hage  40 % fra august av..
 
har til nå vert hjemme stort sett, jobba litt da er pappan hjemme eller så er de hos beste mora..
 
Jenta mi er klar for barnehage no, skal begynne i 60 %.
 
Har vore heime med ho til no. Blir heime i to år til kansje, så det blir vel litt til at ho blir heime av og til og. Skal ha ny permisjon frå oktober [:D]
 
Er full fart om dagane, nye ord heile tida, mykje moro.
 
Her er det full fart! Minsten har gått i barnehage siden oktober '06, han har 60% plass og stortrives der. Ellers er han en liten bestemt herremann som liker å få det som han vil. Ord kommer på løpende bånd og for tiden er det: "jeg å" som er mest i bruk. Vi har ferie nå hele familien og koser oss masse sammen:-)
 
isac er på farten hele tiden. bøker filmer eller sanger har han ikke tid til, men rampestreker er d bestandig tid til.men han er en blid gutt, han fikk jo rs-viruse når han var 1 mnd gammel å ble lagt inn på sykehuse. etter d har vi gått til jevnli kontroll. så til syvende å sist så har han fått bekreftet astma å allergi.
 
isac er et sjarmtroll, som fikk dama i barnehagen til å bli rørt til tårer. han er go å snill. men han prater lite da, kommer mer å mer. men d går på mamma, pappa og diddi, som da er christoffer. så sier han mø, bæ, ihhhh(vrinsk) katta, aujm(d sier katta)
 
isac elsker å terge, å når han har oppnådd en sint christoffer eller en irritert mor eller far, ja da gliser han bredt å løper på kjøkkene.
han sitter på potta å sier tsssss, å jammen har han ikke bæsjet å tisset i potta mange ganger.
når han kommer i barnehagen(som han har vært i siden han var 9 mnd)har han en runde me kos til alle ansatte på den avd. han storkoser seg å vil sjeldent hjem.
isac holder også på me å slutte me smokken, noe som gikk veldi bra igår, han sovna uten smokke.
 
ISAC er vår solstråle:)
 
og han skal bli storebror i mars/april
 
Så gøy å høre hvordan det går med alle barna. Mange som skal bli store søsken også ser jeg. Det er jo veldig gøy.
Hannah har alltid vært en skravlekopp, men nå kommer det bare nye ord hele tiden. Og det har begynt å bli en del setninger av det også nå. Favoritt ordet er nå blitt 'min'. Men det forandrer seg nok etter hvert. Ellers har hun nettop begynt å sove i stor seg, og det gikk utrolig bra. Var forberedt på å følge henne i seng igjen mange ganger i løpet av kvelden, men trengte ikke å gjøre det en eneste gang.

Så blir hun jo storesøster rundt to års dagen sin. Det kan jo bli veldig spennende. Vi gleder oss alle sammen til det.
 
ja no har småttisane våre blitt store.
Jacob har spy sjuka å diare for tia så vi har vert heime i ei uke no.
Ellers går det frem over er i barnehagen 2 dager i uka å kozer seg. Finner maten sin å spinger inn å setter seg å vinker hadet til mamma ingen problem å vere der nei..
 
Har kommet masse ord no. ordner ut som bare det.
 
jacob blir store bror i løpet av desember en gang (termin 17 men håper prinsessa kommer litt før)
 
lurer på å ta han ut av barnehagen når jeg skal gå hjemme. men får se når den tid kommer. Trenger vel de ekstra pengene da vi er midt oppi hus bygging
 
Hannah har også begynt hos dagmamma. Er der full tid og det går helt supert. Hun har til og med begynt å spise litt mere etter at hun begynte der, og det var jammen bra for jeg kunne slite med å få i henne en halv brødskive til lunsj. Synd effekten bare er der når hun er der. Men nå har hun normal vekt igjen da. Hun er der full tid selv om jeg er sykemeldt. Hadde hun ikke det hadde jeg nok vært mye mere dårlig. Desuten vil jeg at hun skal være der når babyen kommer også for da får jeg tid alene med babyen på dagen, og kan bruke tiden alene med Hannah når hun kommer hjem og til legge tid. Så da vil hun føle at hun får oppmerksomhet hun også. Ja dette var planen ihvertfall.
 
Even skal ikke i barnehage før neste år, så lenge jeg ikke har noe jobb så synes jeg at han kan være hjemme hos meg.
 
Back
Topp