Oppdatering :-)

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Tenkte me kunde ha en lite oppdatering før de som ønskar da. Hade vart kjekt å veta hur det går med er og deres små. Små å små de blir ju 2 år snart :eek:herregud så fort tiden går.
Er de børjar i bhg?
Snakkar du mye ?
Har du flera barn??
Mm ?? :)
 
Hun begynte i barnehagen i august og stortrives! Bare vinker ved avlevering og ikke alltid hun vil hjem når vi henter :)

Hun gikk sent.. Først i desember! Men har et enormt ordforråd med mange og lange setninger. Så mye lettere nå som hun kan si hva hun vil og hva som er galt.

Lillebror kommer rundt sankthans :)
 
Hun begynte i barnehagen i august og stortrives! Bare vinker ved avlevering og ikke alltid hun vil hjem når vi henter :)

Hun gikk sent.. Først i desember! Men har et enormt ordforråd med mange og lange setninger. Så mye lettere nå som hun kan si hva hun vil og hva som er galt.

Lillebror kommer rundt sankthans :)
Aå kjekt å høra att de går bra med er :). Gratulerer till nu svangerskap :)
Er det ditt 2 barn??
 
Takk :) Ja. Det blir nr.2. Gøy med litt tette så de får mest mulig glede av hverandre. Selv om det ble en av hvert kjønn ;)

Hvordan går det med dere da?
Jo takk her går det bra. E ska børja i bhg i august .hon gick nær hon var 15 Mnd og snakkar før fult nu, klart och tydligt.
Eller så har eg termin om 10 dagar. Væntar en gutt :)
 
Lillegutt fikk plutselig eksplosjon i språket sitt ca 26 mars. Både 26 og 28 mars ga meg mang et hakeslepp: plutselig fikk gutten hele setninger, samtidig med at han gjentok ord jeg sa og spurte hva ting het( ved blikk og lyd og peking blant annet). Plutselig sier han: " er mamma trøtt? Mamma er trøtt! Bestemor, perlekjede, tegninger. " ellers er det mye " sitter fast", "her er jeg", og han har begynt å synge! DET er nydelig det. Smelter helt jeg. Han startet i bhg i august 2015 og falt straks til ro. Han digger å være der. Han er rolig og blid og ler masse. De sier han er den blideste ungen som noensinne har gått der.( eldre ansatt ). Alle liker å omgås han , også de eldre barna. Han har en beroligende effekt på de andre og vi er ønsket for playdates. Han har også startet m pottetrening. Helt selv. Og det er snart tid for at jeg legger det inn i rutinene. Tenkte til sommeren jeg. Tidligst. Vi får se. Blir mye skryt her nå..uff..men det er jo sånn det er.. :) glemte å si: vi leser bøker hver dag og gjort det siden han var ca 10 mndr slik vi gjør nå.(Startet så smått da han var ca 6mndr.) Som alenemor snakker jeg mye til han og med han, kanskje mer enn om jeg hadde hatt en annen voksen her sammen med oss. Ellers så har jeg lest at språket får et krumspring i den aldern . Det er bare jeg som så plutselig føler jeg har fått en veldig stor gutt :-D
 
Jeg var ikke bruker her når jeg gikk med vesla, men slenger meg på. Har ei frøken født 24 Juli 2014. Hu gikk første skrittene alene når hu akkurat fylte 1 år. Beggynte i barnehagen august 2015 og stortrives. Løper inn i barnehagen når vi leverer om morgenen. Det gjør godt for mammahjerte :) Språkmessig kommer det stadig mer og mer. Hu er fortsatt veldig på Ja, Nei, Hei, takk og de enkle ordene, men har begynt å legge sammen flere og flere ord. "Takk mamma" "Nei ikke pappa" osv.. Hu gjør seg mer og mer forstått. Bestemt lita frøken som virkelig veit hva hu vil:)


Edit: Kan også legge til at hu skravler enormt om dagen, men at det er forløbig ganske utydelig. Vi får skryt fra barnehagen fordi hu prater så fælt. Skravler på utpust og innpust. Så tenker det bare er snakk om litt tid før hu får stokka det såpass sammen at vi klarer å forstå det.. :)

Lillebror kommer i mai/juni skiftet:)
 
Last edited:
Back
Topp