Oppdatering :)

nitta

Flørter med forumet
Har ikke vært her på en stund, så tenkte å fortelle hva som skjer her. Symptomene kommer på løpende bånd her gitt. Kvalm, svimmel, mageknip og så oppblåst at det begynner å bli latterlig :p  Kan ikke ligge på magen lenger, for puppene er så ømme. Bare moroa ja :p
Skal til legen i morgen bare for å bekrefte og for å komme inn i systemet som legen sa.

Også vil jeg fortelle noe helt utenfor tema, men vil bare dele det med noen for jeg er redd og vil bare snakke om det.
På mandag gikk jeg og gutta mine for å hente posten. Det er ca 500 meter å gå frem og tilbake, så er jo ikke store turen. Da vi var halvveis hjemme igjen kolapset min eldste (5 år) på veien. Han ble bare borte og gikk i bakken. Han var borte i ca 10 sek og da han våknet var han helt grå i fjeset og blå rundt munnen og på fingrene. Jeg ringte legen og han var redd det kunne være hjertet og ba meg ringe 113. Da de kom var Torkild kommet til seg selv igjen og så helt fin ut, så jeg følte meg egentlig ganske dum da det kom to ambulanser med blålys og sirener og alt inn på plassen her. De tok oss med og tok EKG av hjertet hos legen og den viste (heldigvis) ikke noe galt. Nå venter på innkallelse til utredning for eplepsi og videre prøver på hjertet.
Han var hjemme i går, men er i barnehagen i dag, så her sitter jeg med hjertet i halsen og tør ikke gå på do uten telefonen min en gang. Utrolig skremmende opplevelse, så jeg trengte bare å lufte tankene litt.

Stakkars lille gutt,men godt å hør at d gjekk bra,tross alt. Håpe dæm finn ut ka som utløst anfallet. Skjønne godt at du vart å e redd, d hadd æ å blitt :)
Håpe d itj skjer nå fleir gang me gullet ditt!!!:) Sende en klæm æ å håpe d går bærre fint :)

Gratulerer med 7 uka å masse svangerskapsymptoma, tyde på at spiren veks å gror d

Heisann Nitta :)
Først så må jeg gratulere med den lille spiren i magan :) Disse gravide symptomene er et herk, men samtidig den deilige bekreftelsen vi trenger i startfasen av graviditeten.

Kjempe skummelt det med gutten din på 5 år.
Du skal ikke bekymre deg over ambulansen å alt oppsyret som ble av å ringe 113, det var jo KUN positivt at han var kommet til seg selv igjen.

Jeg har selv en gutt på snart 6 år som har epilepsi og har hatt det siden han ble født. Han har alle typer anfall, og variert antall anfall. Han er godt medisinert i dag, så han har vært lite anfall. Men det har vært en lang vei å gå for å finne rett medisin og dosering.

Det kan høres ut som et epilepsi anfall, min gutt har også blitt blå rundt leppene (munnen), men ikke på fingrene. Å bli blå på lepper og andre steder KAN tyde på lite oksygen tilførsel. Men det er svært mange type anfall, og ikke minst graden av anfall. Regner med de skal ta EEG av hodet (elektroder de fester på punkter på hodet) så tar de målinger. Da kan de se hjerneaktiviteten både nå og litt tilbake i tid, det er ikke alltid de kan oppdage om det er epikeptisk aktivitet. Det er ikke lett å få dette gjennomført med så små barn, det kan virke svært skummelt. Og de kan ikke få noe avslappende heller, da dette påvirker målingene.

Håper de finner ut hva som skjedde, og ikke gi deg med det første. Du må bare stå på ditt å kreve at de finner ut hva som skjedde den dagen.

Skjønner UTROLIG godt at du er bekymret, engstelig og redd. Det er ikke en god opplevelse og se slike ting, det sitter lenge i. Man får plutselig så mange rare tanker i hodet, og fantasien tar avogtil overhånd.

Jeg ønsker deg og gutten din masse lykke til og sender deg mange positive tanker :)))

Gratulerer med spiren :) 

HUff huff, skjønner det var skremmende med din lille gutt.... God bedring til han!!! 

Så bra at alt står bra til med deg :) Skjønner godt det var en skremmende opplevelse ja. Håper de finner ut hva som førte til anfallet!

takk for støtten alle sammen :) Godt å bare få fortelle :p

Takk for at du deler :) Vet ikke hvorfor, men svaret ditt hjalp meg veldig. Følte meg mye roligere med en gang av en eller annen grunn. Godt å vite at man ikke er alene tenker jeg :)

nitta skrev:
Takk for at du deler :) Vet ikke hvorfor, men svaret ditt hjalp meg veldig. Følte meg mye roligere med en gang av en eller annen grunn. Godt å vite at man ikke er alene tenker jeg :)

Takk for det Nitta :)
Godt at det hjalp litt.
Du får holde oss oppdatert om hva de finner ut om årsaken til gutten din.
Jeg syns også det hjelper å vite at man ikke er alene, når det oppstår ting med de små.
Go klem til deg :)

Back
Topp