oppdatering uke 31-32.

lillemolla

Gift med forumet
hei allesammen.er det noen som har vært hos jordmor nå etter nyttår?? trillet heldigvis ikke ut i det nye året som jeg hadde fryktet.har kun gått opp 2 kilo siden 30 nov til nå den 4 jan.syns det var helt greit.symfysemålet mitt er 30 i uke 32 så det er også normalt.har gått opp 7.5 kilo siden min første veiing i uke 10.så totalt så har jeg har jeg gått opp 12 kilo. er ikke like nervøs for vekta lenger som jeg var tidligere.ser liksom enden på svangerskapet nærmer seg.[:D].hvordan går det med resten av dere??

Jeg har vært på vekstkontroll, og kontroll hos fastlegen min etter nyttår. Vekstkontrollen viser at babyen har roa seg noe med voksinga, men er jo fortsatt LITT stor da. Ellers så er voksinga mi i full gang, vekta går i rykk og napp, La på meg 2 kg på to dager, og etter det har det stått rolig.... Men fått beskjed om å følge nøye med den, og evt hevelser så ingen ting blir oversett. Totalen nå er opp 12 kg[:'(]

Ellers så gleder jeg meg sååå mye til uke 37, da kan jeg begynne å #herje" med kroppen og prøve å få i gang noe. Akupunktur, vasking, gåing... Får mye kynnere når jeg går nå, så tar akkurat det litt pent. Men etter 37 skal jeg gå masse, for kynnere kan vel gå over til rier mener jeg at jeg hørte et sted... Ingen ting skal være uprøvd hvertfall[:D]

Ellers er det meste klart i huset også, barnerommet mangler gardiner bare[:)] Klærne vaskes nå om dagen, og eneste jeg mangler av utstyr er skinnpose, et badekar og stellematte[:)] Så mini kan komme akkurat når han vil[:)] Vi gleder oss masse vi.......

Var på kontroll med jordmor i går, hadde ikke lagt på meg noe siden jeg var der på kontroll for en mnd. siden.. Men babyen hadde vokst da [:)] Symfyse målene mine var 27cm i uke 28. Ligger vertfall innafor det grønne feltet, så da er det vel normalt [:)]

Har ikke hatt en eneste kynne (som jeg vet om da) gjennom hele svangerskapet, håper ikke det betyr at fødselen aldri kommer til å gå i gang (når terminen nærmer seg).

Skal til legen på mandag men vet ikke om jeg skal på vekta ... skal få 50% sykmelding. Begynner å bli travelt! Og når jeg får det skal jeg takke ja (fikk tilbudet om 50% både i november og desember ...) så nå bare ringte jeg og spurte etter det. Onsdag skal jeg endelig til jordmor!!! På tide ... har ikke vært annet enn hos lege til nå. Sykmeldinger ... På tirsdag er det fødselsforberedende kurs. Noen andre som har vært på det?
Men vekta ja ... frykter den har gått noe opp, men vet ikke. Trodde det sist også men da var det opp 1,5. Hadde lagt på meg til sammen 3 kg på desemberkontrollen, og det er ikke så ille som det kunne vært - men jeg har nok å ta av og det er ennå noen uker igjen ...

Men nå skal jeg finne fram en pakke med juleskum! Kjekt med tilbud på snoperier etter jul!! [;)]

Var på kontroll i går - har gått opp 11 kilo totalt - det er helt ok, synes jeg.

Har fått 60 % sykmelding de neste 3 ukene, legen mente det var best å bli 100% sykmeldt, men jeg har en del jeg har lyst å avslutte på jobb før jeg gir meg. Når et er klart - uansett om det tar 1 jobbedag eller 6 så kaster jeg inn håndkleet og skal kose meg og lade batteriene de siste ukene. [:)]

Bebiss har begynt å forflytte seg nedover i bekkenet - det kjenner jeg godt. Er helt sår og øm på skambenet..... Fordelen er at det er slutt på sure oppstøt og halsbrann, og spark mot ribeina. Har på følelsen at den lille melder sin ankomst før termin denne gangen.

Rydder ut at det kommende barnerommet i dag, maler neste helg, mangler bare sprinkelsenga så er alt i hus til ankomsten. [:D]

Nå håper jeg bare vi blir frisks (alle tre er sylta i forkjølelse)!

Så flinke dere alle er! Jeg har termin 1 mars, det eneste jeg har av baby ting er en voksipose. Har tenkt at jeg har så god tid, men når jeg leser alt hva dere styrer med blir jeg litt stressete. Skal jo kjøpe barnevogn, stellebord, seng og pusse opp soverommet! Kynnere har jeg hatt fra uke "tidlig" og har to barn fra før, så fødselen tror jeg ihvertfall skal komme til tiden, om ikke før. Er det noen av dere som hører knekkelyder fra magen når barnet beveger seg mye? Det kommer ikke når barnet sparker ,men når han snur seg kraftig, om dere skjønner. Tok det opp med jordmora mi, men hun hadde aldri hørt om det før. Jobber 50% og synes det er godt. Starta med det rett før jul. Godt å ha noe å gjøre.

Var hos legen nå og livmoren vokser fint på den grønne linjen. Har ikke lagt på meg mer enn 6 kg til nå, og er litt bekymret for det. Men hadde litt å gå på fra før av da..

jeg hører også sånne knekkelyder fra magen! lurer på hva det er for noe[&:] ikke noe ubehag bare en sånn rar knekkelyd.

Må du ta glukosetest nå? Utslag på sukker eller annen grunn?? Jeg har jo tatt den to ganger, men det har jo vært noe som har vært der hele tiden på en måte.... Jaja, når jeg klarte det så klarer du det[:D] Fått time eller?

Og den forbannade vekta, lurer på om jeg får en del væske i keoppen nå jeg, for går opp nesten 1kg daglig[:'(] Har nesten ikke ødemer, litt på beina bare. følger nøye med den, og skal ringe jordmor til torsdag... Bare siden nyttårsaften har jeg gått opp 3,5 kg, og syns det er litt mye[&:]

Nå vet jeg jo ikke om de gjør den likt på alle sykehus, men kan jo si hvordan jeg tok den hvertfall[:)]

Måtte være fastende da. Dvs ingen ting i munnen etter kl 24. Hallo, jeg er gravid!!!! Og jeg spiser om natta[:D] Lura i meg et par slurker vann, ellers hadde jeg ikke klart det.
Hadde time kl 8, kan lønne seg å være litt tidligere ute fordi jeg måtte sitte i ro i 20 min før jeg kunne begynne. Måtte roe kroppen.... (Fasten var nesten det værste med hele testen)

Da jeg kom inn ble det tatt blodprøver, fastende blodsukker. Så fikk jeg ca 200 ml (1,5 glass ca) med sukkervann. Det smaker VELDIG søtt. Fikk sitrondråper i første gangen, men synes nesten det gjorde det værre jeg... I hvertfall skal du ha det ned på max 2 minutt, så det er bare å drikke[:)]

Når du er ferdig skal du sitte i ro i to timer. Jeg hadde et eget lite rom inne på laben. Timene er lange, så ta med tidsfordriv[:)] Tilslutt tar du ny blodprøve, også kan du ringe legen din eller den som henviste deg etter et par dager for å få svar[:)]

Ble massssse detta da, men det var hvertfall detta jeg har gjort to ganger. Siste gangen ble jeg litt dårlig, og fikk ikke i meg sukkervannet på to minutt, men nesten TI... Sa klart i fra at det var enten det, eller alt i retur[:D] Gled deg til timene er over, jeg løp rett i kiosken og kjøpte meg stor grillpølse[:D] Babyen var vel utsulta etter nesten 11 timers faste[;)].

Lykke til da, kan utveksle mer erfaringer når du er ferdig[:D] Husk at det er ikke like ille for alle det her!!!! Håper jeg ikke skremte deg, det er over på tre timer, mye mindre enn en fødsel[;)]

Jeg har også BMI over det de anbefaler, men har ikke fått beskjed om å ta noen test...

Va hos jordmora i romjula, hadde lagt på mæ d vanlie kiloet sia sist, så no e æ oppe i 5 kilo totalt..

jeg har vært hos jordmor nå på nyåret vettu :) babyen har lagt seg med hodet ned. jeg har lagt på meg 10 kg tilsammen, er 31 +4 i dag :) vært veldig nervøs for vekta, men roer seg for meg også nå. kan jo ikke legge på meg så fælt mye mer nå tenker jeg.. hehe :)

Hei og hopp!
Var på kontroll hos jord mor nå på mandag og hadde gått opp 2 kg siden forrige kontroll. Så nå har jeg totalt gått opp ca 10 kg [;)]
Ellers hadde han lagt seg med hodet ned og hav vokser akkurat så mye som han skal. Synes det var en veldig kort visitt jeg fikk men men hadde ingenting å spørre om så.. ja ja.
Neste steg er nå å få bestilt omvisning på sykehuset[:'(] Gruer meg til det. Prøver å fortrenge at jeg snart skal føde[:)]

Er jo nå i uke 31 og så langt har jeg ikke hatt så mange plager at jeg inni mellom nesten glemmer at jeg er gravid.. Men så kommer et lite spark og da husker jeg det he he.

jeg bare prøver meg frem

hei jeg var med jormor i dag. hadde lakt på meg 1kg siden 21 des så har totalt gått opp ca8-9 kg. jeg ligger selvfølgelig lavt på måla nesten opp til grønn feltet,så jeg er liten!ongen har lakt seg godt ned og det har han gjort lenge. er litt spent på om den har festet seg skal på sykehuset på ul mandag litt spent på det.siden første mann ble født 6 uker fortidlig! har termin 23 mars så faren begynner å nerme seg.....

Back
Topp