Nå vet jeg jo ikke om de gjør den likt på alle sykehus, men kan jo si hvordan jeg tok den hvertfall[:)]
Måtte være fastende da. Dvs ingen ting i munnen etter kl 24. Hallo, jeg er gravid!!!! Og jeg spiser om natta[:D] Lura i meg et par slurker vann, ellers hadde jeg ikke klart det.
Hadde time kl 8, kan lønne seg å være litt tidligere ute fordi jeg måtte sitte i ro i 20 min før jeg kunne begynne. Måtte roe kroppen.... (Fasten var nesten det værste med hele testen)
Da jeg kom inn ble det tatt blodprøver, fastende blodsukker. Så fikk jeg ca 200 ml (1,5 glass ca) med sukkervann. Det smaker VELDIG søtt. Fikk sitrondråper i første gangen, men synes nesten det gjorde det værre jeg... I hvertfall skal du ha det ned på max 2 minutt, så det er bare å drikke[:)]
Når du er ferdig skal du sitte i ro i to timer. Jeg hadde et eget lite rom inne på laben. Timene er lange, så ta med tidsfordriv[:)] Tilslutt tar du ny blodprøve, også kan du ringe legen din eller den som henviste deg etter et par dager for å få svar[:)]
Ble massssse detta da, men det var hvertfall detta jeg har gjort to ganger. Siste gangen ble jeg litt dårlig, og fikk ikke i meg sukkervannet på to minutt, men nesten TI... Sa klart i fra at det var enten det, eller alt i retur[:D] Gled deg til timene er over, jeg løp rett i kiosken og kjøpte meg stor grillpølse[:D] Babyen var vel utsulta etter nesten 11 timers faste[;)].
Lykke til da, kan utveksle mer erfaringer når du er ferdig[:D] Husk at det er ikke like ille for alle det her!!!! Håper jeg ikke skremte deg, det er over på tre timer, mye mindre enn en fødsel[;)]