Oppdatering på dere

Minlillenr3

Elsker forumet
Februarbarna 2020
Hvordan går det med alle?:D Hvor langt er du på vei nå og har du noe annet kjekt å fortelle? :smug:

Jeg har endelig passert 12 uker og har fortalt den gode nyheten :) var hos jordmor på fredag og det var en god og sterk hjertelyd :)

12+3 og her har også nyheten blitt fortalt til nærmeste familie og venner (mamma har visst det noen uker da). :) Føles fortsatt litt surrealistisk at vi skal bli foreldre, og koselig og rart på en gang å dele nyheten. Sliter fortsatt veldig med frykten for å miste, særlig nå som symptomene har begynt å roe seg også. Skal til på første JM-time om 1,5 uke, håper hun kan sjekke etter hjertelyd da og at en god prat kan hjelpe på.

Så kjekt å lese :) her er jeg enda veldig kvalM og kaster opp daglig. 14+6 i dag. Ser ikke ut til at det gir seg med det første. Heldigvis er matlysten tilbake så jeg får i meg næring.

14+5 her;) var på TUL 13+0 og så ett aktiv knøtt, nå gleder jeg meg til OUL, så jeg får vite hvilket kjønn som gjemmer seg inni magen:D skal ha min første jordmortime på tirsdag!

12+1 i dag, og kjenner det er veldig godt. Samtidig kjenner jeg på at jeg er veldig engstelig og redd for å miste på grunn av to senaborter i uke 18 tidligere. Er så redd for at det ikke er liv i de to små og enda mer engstelig blir man jo nå som symptomene også forsvinner mer og mer. Har heldigvis time hos legen på tirsdag og skal da snakke med henne om bedre og tettere oppfølging enn de forrige gangene.

13+4 i dag, var på tul på sykehuset i uke 13+0, fikk se en aktiv baby og høre hjertelyd♥️
Prøver å bli mer beroliget av det:happy:
Er fortsatt kvalm og lite energi, håper det snart blir bedre... Første time hos jordmor i morgen, håper det går fint da jeg tenker å bruke tiden der til å «bearbeide» følelsene rundt prematur fødsel sist.
Blir bare mer og mer engstelig rundt denne graviditeten.
Ellers får jeg ekstra oppfølging dette sv.skapet, ekstra ul i uke 24, og en til litt senere. Planen er itillegg å gå til jordmor og fastlege.
Er sykemeldt for tiden, vet ikke hvordan det blir med jobb utover.. får dagene til å gå enn sålenge:)

Prøver å fokusere på gledene og se på litt utstyr osv. Alle rundt oss vet nå at vi venter baby i februar, men er ikke «Facebook» offentlig :p
Så skal vi jo gifte oss på lørdag ♥️♥️

13+4 i dag, var på tul på sykehuset i uke 13+0, fikk se en aktiv baby og høre hjertelyd♥️
Prøver å bli mer beroliget av det:happy:
Er fortsatt kvalm og lite energi, håper det snart blir bedre... Første time hos jordmor i morgen, håper det går fint da jeg tenker å bruke tiden der til å «bearbeide» følelsene rundt prematur fødsel sist.
Blir bare mer og mer engstelig rundt denne graviditeten.
Ellers får jeg ekstra oppfølging dette sv.skapet, ekstra ul i uke 24, og en til litt senere. Planen er itillegg å gå til jordmor og fastlege.
Er sykemeldt for tiden, vet ikke hvordan det blir med jobb utover.. får dagene til å gå enn sålenge:)

Prøver å fokusere på gledene og se på litt utstyr osv. Alle rundt oss vet nå at vi venter baby i februar, men er ikke «Facebook» offentlig :p
Så skal vi jo gifte oss på lørdag ♥️♥️
Gratulerer med giftemål! Så spennende!

Kvalmen er borte, puppene er ikke like ømme. Men føler magen vokser og strekker på seg. Skal til lege i morgen og håper kanskje det går an å høre hjertelyd. 13 uker i morgen. Venter utålmodig på spark og liv der inne. Føler meg ofte ganske lite gravid bortsett fra når jeg går forbi speilet og ser minikula.

Uke 15+0 i morgen, og venter i spenning på time til OUL. Har sååå lyst på en ny TUL, men prøver å tenke at det ikke er så lenge til jeg skal på OUL :p Ellers er formen veeeeldig opp og ned! Nesten annenhver dag, faktisk.

Nærmer meg 15 uker, og har ikke sett lille i magen siden tul i uke 9, så gleder meg til oul om under en måned ❤. Har jordmortime om en uke så da får vi høre hjertelyd. Slitt en hel del med kvalme siden uke 8, og ble sykmeldt noen uker før ferien. Fremdeles litt kvalm, særlig under bilturer og på morgenen. Merker at det nyeste er at jeg er sulten hele tiden, og tror kvalmen om morgenen henger sammen med det. At jeg er for dårlig til å spise tidlig nok, helt tåpelig tenker jeg hver gang jeg kaster opp galle :(:hungover:. Ellers kommet igang med trening igjen, noe som føles bra. Merker at magen har begynt å vokse, og har enkelte kvelder hatt en vibrerende følelse, som kan være første tegn på liv eller tarmene...:hilarious:

Er 15+5 i dag og jeg må faktisk si at formen er hakke verre nå enn det var hele første trimester. Jeg er føler jeg går å brekker meg stadig, og på kvelden er jeg ganske så kvalm. Har heldigvis ikke kastet opp enda. Vi har fortalt det til de fleste rundt oss da jeg sliter med å holde det skjult lenger :smiley-ashamed004 Jeg er heldigvis ikke så nervøs lenger. Får jo sett de to små ganske ofte så ❤️ Neste kontroll/ul blir på tirsdag. Ellers så trur jeg at jeg har begynt å kjenne sånn smått med bevegelser ❤️

12+1, og TUL (privat) kl halv ni senere i dag. Er jo over midnatt.. grugleder meg.
Er blitt skikkelig bollete, og syns selv at jeg ser synlig gravid ut nå. Skjuler det ikke lengre.

Sover dårlig om nettene. Delvis fordi jeg må på do så ofte, delvis fordi jeg tenker, og mye pga storebror som våkner 4 og ikke vil sove alene. Slitsomt.

14 uker i dag (juhu :) ). Fortsatt kvalm, blir veldig fort sliten og trenger en blund etter jobb hver dag. Ligamentsmerter innimellom. Synes tiden går sakte og venter utålmodig på å føle meg litt bedre i formen.

Jeg er 12+4 i dag, 12+6 i følge siste ul, men følger vel det første til oul. Og går fortsatt på kvalmestillende som kun gjør at jeg holder mat nede og ikke kvalmen borte. Er sulten heletiden, men egentlig ikke lyst på noe for alt gjør meg kvalm:hilarious: men spiser for det. Sover veldig mye mer, men kortere intervaller, våkner minst tre ganger i løpet av natten og sovner vanligvis på sofaen etter frokost. Ser gravid ut, som jeg ikke liker siden jeg ennå ikke har flyttet og ingen her skal vite det, men på andre måter er det litt hyggelig å se dwt tidlig at det finnes en mageboer. Savner ALT gravide ikke skal spise og gleder meg helt sykt til februar og spise alt.

Sitter på kafe I Oslo og skal til Riksen for kombi blodprøver og ultralyd!
Var hos jm på fredag og hørte verdens fineste lille hjertelyd :Heartred

Var hos jm idag og fikk hørt hjertelyden til lillebror ❤️❤️ Verdens fineste lyd! Jm ønsker egentlig å sykemelde meg 100% pga mye kynnere og blødninger innimellom, men jeg ønsker å prøve å jobbe bittelitt til.. Sliter også med lavt BT og svimler veldig mye. Annet enn det er formen veldig fin! Ikke noe kvalm, heldigvis :) 16+0 idag.

Ultralyd var finfin sa jordmor! Venter bare på blodprøve svar om litt over en uke!
Spurte også om kjønn og hun syntes det så ut som en liten jente :dummy1::Heartpink

Back
Topp