Oppdatering om Grete Roede..

Sings

Betatt av forumet
kom plutselig på at eg hadde jo sagt at eg skulle si kordan ting går..

Etter fem veiinger inkl. den først - så har hatt 4 slankeuker - har eg gått ned 4,1 kilo og ikkje minst så har eg mista 22 cm i tolalmål..[:D]

9 rundt magen, 3,5 rundt halsen, 1,5 rundt overarmen, 2 over baken, 3 rundt låret og 2 over puppene...

eg ser at eg når ikkje målet mitt på dette kurset, så eg tar meg et til kurs etterpå[:)]

Vi hadde besøk av et vennepar som det var lenge siden vi hadde sett, da spør han mannen om eg har vert syk..nei, kordan det..nei, han kunne da fortelle at eg virka tynnere..[:D]

det gledes!

så moro med resultater da!! [:D][:D] men kan du fortelle om åssen de kursene funker..? har vært litt nysgjerrig på det[:)]

kein problem..[:)]

er så møtes vi hver torsdag, då veies vi, så forteller vi hverandre kor mye vi har gått opp eller ned..
har vi gått opp refleksteres det litt rundt hvorfor og hva vi kan endre til neste uke..ikke noe hokuspokus..

så snakker vi litt om utfordringer som har vert eller som kommer til uken..[:)]

Gjennom uka så bør maten veies..

eg spiser nesten alt..

måltidene mine er:

08.00 frokost: 3 knekkebrød med 40g pålegg, i helga 2 brødskiver eller et rundstykke
10.00 frukt: banan
12.00 lunsj- samme som frokost, eller havregrøt
14.30 mellommåltid: yoplait yoghurt og frukt - eple
16.30 middag: 150 g ferdig tilberedt kjøtt, fisk, fugl, 100 g ferdig kokt ris, paste, potet,05dl saus og grønnsaker i fleng
18.00 frukt: eple
20.00: kvelds  brødskive med pålegg

Gjennom dagen skal eg ligge på 1200-1600 kalorier, og eg har store problem med å komme meg over 1300..det er mye mat..
frokost og lunsj skal bestå av 220 kcal, mellommåltid og kvelds skal bestå av 110 kcal, middag 400 kcal, frukt 200kcal, melk 200 kcal og 450 gram grønnsaker ( det innebærer og pynt på brødskive eller knekkebrød)
Frimerker er godterier, og i løpet av ei uke er det 350 gram..[:D] og det som har skjedd der er at spiser eg for masse godterier blir eg kvalm - det er noe med ka kroppen er vant til å få.. [:'(]

Nei av endringene eg har gjort er å gå over til noen lett produkt, lager ukesmenyer på middager noe som inkluderer at vi spiser mye variert får med masse grønnsaker/salat og handler ein gang i uka og spare mye penger på det!!

Det som er utfordringen med dette er de gangene vi skal ut å spise...Det er ikkje heilt enkelt, men da tenker eg at e eg usikker så kutter eg ut ein anna måltid, da har eg nok litt å gå på..Noen dager kan det være vanskelig å få i seg all maten.

Noe av det som er bra med dette er at en spiser variert, det er noe en kan fortsette med til evig tid og det er familievennlig. Alle spiser det samme, bare mengden som skiller..

Det koster litt, men eg syns det er verdt det - 2100 er egentlig ikkje så mye penger hvis at det kan føre til at du blir fornøyd med deg selv for alltid - så lenge du holder det til menyen din[:)]

Hjalp det?

takk for svar!! [:)] ja det hjalp veldig!! men det å veie maten høres veldig stressende ut..? men det er vel bare en vanesak!!

det er ein vanesak..

Det eg veier no er middag og havregrøt..knekkebrød trenger en ikkje veie, for det kommer opp kor mye veier når du skriver inn på nett..og pålegget klarer en å se etterhvert..tror eg veide de første to ukene...å så av og til no for å kontrollere..[:D]

ja, det er sant, vi fører alt opp på internett - ingen andre enn du har tilgang til det  - så vi slippe å rekne ut alle kcal sjøl!![:)]

ORIGINAL: Sings

det er ein vanesak..

Det eg veier no er middag og havregrøt..knekkebrød trenger en ikkje veie, for det kommer opp kor mye veier når du skriver inn på nett..og pålegget klarer en å se etterhvert..tror eg veide de første to ukene...å så av og til no for å kontrollere..[:D]

ja, det er sant, vi fører alt opp på internett - ingen andre enn du har tilgang til det  - så vi slippe å rekne ut alle kcal sjøl!![:)]

okay:) høres litt ut som vektklubben på VG[:)] der regner den ut alt for deg[:)] men jeg syns jo ikke jeg kan spise noen ting før jeg er over kalori grensa for hvert måltid.. syns det er litt vanskelig.. men er vel bare til man kommer inn i det!!

ja, det nok noe det samme..

er du på feil meny kanskje?? for du skal jo blir mett...

Å så er det noe med total inntaket av kcal i løpet av dagen.. pålegget har jo litt å si og..det skal jo nesten ikkje noe hvitost eller brunost til før kcal fyker opp..

ORIGINAL: Sings

ja, det nok noe det samme..

er du på feil meny kanskje?? for du skal jo blir mett...

Å så er det noe med total inntaket av kcal i løpet av dagen.. pålegget har jo litt å si og..det skal jo nesten ikkje noe hvitost eller brunost til før kcal fyker opp..

nei det har jeg lagt merke til!! å jeg som er såååååå glad i oster!! hehe.. huff.. jeg er ett svakt svakt menneske!! hehe[8D]

Back
Topp