Oppdatering av status

Sonja Borge

Gift med forumet
...jeg tror heller ikke det er noen her inne lenger.

MEN, hvis noen slenger innom, hadde det jo vært moro å vite litt om hvordan det går med go'klumpene våre. her er en kort oppsummering fra oss.

- Han fikk endelig sine første tenner i juli. De to nede kom samme dag. Da var han 10 måneder gammel. Han har fortsatt ikke fått flere.

- Han kan ikke gå, men krabber fint, står selv og går med støtte. Da vi kom hjem fra ferie, klarte han å gå med gåvogn.

- Han kan si noen ord: pus, bu (fly), tata (takk), ball. (Han kan ikke si mamma og pappa.)

- Han kan vinke, klappe og vise hvor stor han er.

- Han spiser mye og er glad i mat, men er ikke videre flink til å spise selv enda.

- Ellers er han særdeles blid og særdeles aktiv. Det er god trening bare å følge ham for å passe på at han ikke klatrer opp eller faller ned farlige steder.

Er ikke så aktivt her inne nei, men jeg stakk tilfeldigvis innom nå :)

-Her har vi en aktiv gutt som er like blid som dagen er lang, særdeles blid og aktiv her også med andre ord :D
-Han krabber og klatrer og går godt med støtte, men slipper seg ikke enda (han må gjerne bli litt stødigere først)
-Han kan også klappe, vinke og vise hvor stor han er.
-Han snakker ikke mye enda, sier bø og noe som ligner på mamma og pappa, ellers er det mange lyder som ligner litt på ord når han hermer, ja også sier han bæ-bu (storebroren leker mye brannbil).
-Han er også en kløpper til å kjøre bil og brumme, tydelig han har en storebror han ser opp til :)
-Han har frem til for noen uker siden spist godt, men har desverre en dårlig periode nå og det er ikke noe særlig da han la på seg svært lite også da han spiste godt, men satser på at det er tenner og forkjølelse som er årsaken. Han griser mye når han spiser selv, men kan godt hvis han vil i hvertfall brødmat ;)
-Han fikk sine første tenner da han var rundt 7-8 måneder, to nede så to oppe og har siden ikke fått noen, men håper det snart bryter noen fler igjennom da det virker som om de plager han.

Han er en super hærlig gutt med et fantastisk lynne <3 gleder meg til fortsettelsen :)

Kan legge inn en oppdatering jeg også, siden jeg først er innom :D 

- Han har 7 tenner, 4 oppe og 3 nede. de to første kom 6.januar mens den siste kom midt i juli

-han krabber, klatrer og reiser seg alene på gulvet. er så stødig at han kunne gått selv, men tør ikke slippe.  I går klarte jeg å lure han og da gikk han 6 stødige skritt før han oppdaget at han ikke holdt seg :D

- Han er ikke den lengste pjokken; 71 cm lang, men god og rund med sine 9,5 kg

- Han spiser det han kommer over og like alt, men er vill etter bær av alle slag :D 

- Han sier "mamma", "pappa", "hade", "hei", "heihei", "hallo","nei" og "sjjj" (som betyr æsj eller bæsj.. han sier det i hvert fall hver gang han har bæsjet)

Var tilfeldigvis innom jeg også:) 
Julian ble 1 år for litt siden, og er verdens blideste lille fjomp<3

Han er ikke sånn superkjapp motorisk, men som HS sa: Han ligger på 15 mnd sosialt, så det var godt å høre:)
Han åler seg i full fart og har først nå begynt å reise seg. Oftest på knær.

Ellers er han superflink:)  Sier mamma, namnam, Gakk (takk) deh (der) adeh (hade) , han viser hvor stor han er, klapper, vinker, peker og viser hvor sterk han er:)  Jeg elsker når han viser hvor sterk han er, for han knytter nevene og blir rødsprengt i ansiktet:) 

Åsså har han fått hele 8 tenner:) 4 oppe og 4 nede<3

SYnes det går alt for fort, men kjenner det er godt at han har blitt litt mer "selvstendig" om man kan kalle det det:)  Leker lenge for seg selv, spiser brød og annen fingermat selv:) HERLIG:)

Håper det går bra med dere som ikke er på BIA:)

Jennie begynte å krype da hun var 5 mnd, reiste seg til bord og sofa da hun var 6,5 mnd. Satt seg opp da hun var 6,5 mnd. Gikk langs bordet da hun var ca 7 mnd. Begynte å reise seg midt på gulvet da hun var 9 mnd, slapp seg og gikk sine første skritt helt alene da hun var 9 mnd :) Sluttet å krype da hun var 10 mnd :)

Nå er hun 15 mnd og har begynt å utvikle språket også :) Sier mamma, pappa, nei, der, kitty og ellers peker hun og sier ehh, så hun gjør seg godt forstått :P

Hun tisser og bæsjer på do flere ganger om dagen :) men har nok noen mnd igjen før hun er tørr :P hahaha :) men de siste ukene har hun begynt å gå til dodøren og banke på den når hun vil på do :P

Hun spiser alt av mat selv og har så vidt begynt å drikke av vanlig kopp (uten tut) :)

Back
Topp