Attpåklatt<3
Andre møte med forumet
Må bare skrive ned tankene mine ett sted.. Har ikke postet i forumet før, men har fulgt det daglig siden jeg fant ut at jeg var gravid 3. januar. Var på ultralyd for litt over 2 uker siden, alt var supert, hjertet banket og ble målt til 7+2. Fikk beskjed om at det var svært liten risiko for at det ikke skulle gå bra. To uker etter var jeg på jobbreise, da jeg oppdaget pittelitt rosa slim på papiret. Selv om jeg leste at det kunne være helt normalt, ble jeg umiddelbart bekymret, siden jeg ikke har hatt en dråpe blod i mine tre tidligere svangerskap. Skjedde ikke noe mer, men hadde igjen en mikroskopisk mengde rosa slim på papiret dagen etter (så lite at man så vidt kunne legge merke til det). Bestemte meg da for å ta en sjekk med ultralyd, for å kunne slappe av inn mot helgen. Fredag ettermiddag, på selveste valentinsdagen, ble jeg fortalt at hjertet ikke slo og at utviklingen hadde stoppet rundt uke 7. Skulle vært i uke 10. Hjertet må da ha sluttet å slå rett etter forrige ultralyd. Klarte å holde det sammen til jeg kom meg hjem, men brøt da fullstendig sammen. Bare gråter og gråter, føler meg fullstendig tom og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne motivasjon for noe som helst i livet fremover.. Jeg vet at jeg er heldig som har 3 nydelige barn fra før og at dette er noe mange opplever - men jeg greier bare ikke å ta meg sammen. Det er noe så utrolig brutalt med en hel fremtid man har forestilt seg og gledet seg sånn over i mange uker, som bare med ett blir revet fra en.
Så er det jo i tillegg belastningen med at det døde embryoet fremdeles er i livmoren og må ut på et vis. Fikk ikke time på sykehuset før på tirsdag og gruer meg veldig til prosessen. Aldri vært i gjennom MA eller SA tidligere, så vet ikke helt hva som skal skje. Håper alt går greit og blir fort overstått, men kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb på en stund. Skal prøve å få time hos lege på mandag og håper jeg kan få sykemelding en stund.
Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å tømme hodet litt. Kun mannen min som vet om graviditeten og har ikke lyst til å fortelle det verken på jobb eller til venner og familie. Vil ønske alle her masse lykke til videre i svangerskapene deres
Takk for meg
Så er det jo i tillegg belastningen med at det døde embryoet fremdeles er i livmoren og må ut på et vis. Fikk ikke time på sykehuset før på tirsdag og gruer meg veldig til prosessen. Aldri vært i gjennom MA eller SA tidligere, så vet ikke helt hva som skal skje. Håper alt går greit og blir fort overstått, men kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb på en stund. Skal prøve å få time hos lege på mandag og håper jeg kan få sykemelding en stund.
Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å tømme hodet litt. Kun mannen min som vet om graviditeten og har ikke lyst til å fortelle det verken på jobb eller til venner og familie. Vil ønske alle her masse lykke til videre i svangerskapene deres
Takk for meg
Last edited:

Det som funker for andre er ingen fasit for hvordan du vil gå igjennom dette. Sender deg mange gode tanker og om du ønsker å tømme hodet ditt litt må du bare skrive til meg
Jeg har to MA bak meg og to SA. Så har dessverre en del erfaringer der. For min del har det psykiske vært værre enn det fysiske. Det er tøft og stå i. Jeg har fått god hjelp i nærmeste venner og familie. Selv om de ikke alltid har visst om graviditetene. Godt og ha noen som viser litt ekstra omsorg i denne tiden. Nå har du heldigvis 3 barn og kroppen din få barn kan så mulig det da har vært noe med fosteret. Vondt er det uansett. Om du trenger noen og snakke med er jordmor i kommunen en god hjelp.
ord blir så fattige, jeg håper du blir godt ivaretatt på sykehuset og at det som kommer går fredelig for seg. Styrkeklem