Oppblåst x1000

kakemonsteret88

Andre møte med forumet
Er det fleire enn meg som føler seg skikkelig oppblåst for tida?! Eg er 8 veker no og ser ut som at eg er 6 mnd gravid! Er relativt slank så det viser meget godt. Kan ikkje hugse at det var sånn med min første

Samme her! Men nå er jeg uke 12 og det har roa seg!

Jeg er også helt vanvittig oppblåst! Var overhodet ikke sånn med min første jeg heller. Fullgått 11 uker, og har vært sånn siden uke 5 ca Vanskelig å skjule i denne varmen og!! Undres på om ballongen krymper før babymagen trår til, eller om jeg bare kommer til å ha mage fra nå av?

Er så sykt oppblåst her at jeg passer akkurat i gravide klær. Har mye luft hele veien fra magesekken til endetarmen. Er 11+3 nå.

Du er absolutt ikke alene. Heldigvis bittelitt bedre fra morgenen av så får skjult det på jobb fortsatt.. Tror jeg iallfall ;)

Enig! Kom først rundt 10 fulle uker og er helt grusomt. Magen er ok på morgenen, men så fort jeg spiser noe fast føde blir jeg mummimamma. Kan bare spise smoothie til frokost for å i det hele tatt komme meg på jobb uten å gi opp på veien med magesmerter, men resten av dagen må jeg jo spise noe. Så på kvelden er det helt krise, sover så dårlig :arghh:

Edit: her var det heller ikke sånn med første. Fant et magebilde fra 11 uker og var jo flat som en pannekake.

Samme her. Mye verre enn med første. Har ofte luftsmerter som strekker seg fra magesekken til endetarmen, og passer ikke inn i noen bukser lengre. Har hatt det sånn siden ca uke 6-7.

Samme her, utrolig mye luft i tarmene. Må åpne alle bukser når jeg sitter. Er slank, så ser ut som jeg er 6+ mnd gravid :dead: Er 8+2.

Her også! Sykt oppblåst om dagen men ifølge notatene mine fra dei to forrige graviditene så var de heilt likt da også:) slitsomt og ubehagelig :shifty:

Jeg syns det var verst i starten. Bedre nå 10+5.
Men nå føler jeg heller systemet har stoppa litt opp så det er fullt der inne. Måtte også starte med jern denne uka, og det hjelper Ikke på!

Sånn var jeg gjennom hele mitt forrige svangerskap.:yuck: Håper jeg slipper unna nå. Denne gangen var jeg sånn helt til forrige uke (11+ nå)
Jeg kutta ut all juice og melk de ukene det var verst, appelsinjuice gjorde bare alt verre. Melk har jeg ikke klart å se på siden kvalmen kom, heller ikke etter kvalmen. :happy:

Godt å høyre at eg ikkje er aleine om problemet Eg funderer på om det er verre no enn med førstemann kanskje fordi magemusklane mine ikkje er like stramme denne gangen ‍♀️ men har ikkje peiling...
Føler vertfall at stramme jeans er uaktuelt! Går kun i behagelige bukser på jobb for tida (og prøva og sjå semi-respektabel ut)

Jeg tok sporadiske magebilder forrige svangerskap og har vært flink så langt dette svangerskapet. Magen min er større på mitt bilde fra uke 6 denne gangen enn den er fra uke 10 forrige gang...
Så jeg føler meg ganske gigantisk :hilarious:
Suger ubevisst inn magen på jobb og sånt for å prøve å skjule det, samt at jeg måtte opp en bukse str for å i det hele tatt orke å gå igjennom en arbeidsdag.

Det er helt forferdelig vondt! Full forstoppelse. Ikke noe luft som kommer ut... Jeg sliter med matintoleranse fra før av, men nå det er 10 ganger verre nå. Er 11 uker nå, vært sånn siden uke 6. På toppen av mye kvalme, svimmelhet og trøtthet, gjør magesmertene dagene vesentlig verre :(

Noen som har prøvd noe som bedrer fordøyelsen? Jeg startet nettopp med Biola og Probiotika tabletter. Dette har hjulpet meg før.

Kjøpte også noen enzymer på helsekost (solaray super digestivway). De mente det var helt trygt med enzymer, men jeg ble litt i tvil, så skal undersøke mer før jeg tar de videre. Fikk helt klart effekt bare av en tablett i går.

Vil bare si at det hjalp meg litt når jeg begynte å gå med mammabukse. Er fortsatt oppblåst, men det er ikke så mye luftsmerter lengre. Gikk til og med så langt at jeg skrev notat til sjefen om at nå må hun få bestilt mammabukse til meg, samt Tskjorte som er 2 størrelser større (så slipper hun kanskje å bestille noe mer)

Var ille første 9-10 ukene her også, føler det er litt bedre nå heldigvis.. Bortsett fra i kveld da, nå er jeg veldig oppblåst igjen :facepalm:

Var ille første 9-10 ukene her også, føler det er litt bedre nå heldigvis.. Bortsett fra i kveld da, nå er jeg veldig oppblåst igjen :facepalm:
Syns også det var verre for et par uker siden. Skikkelig ubehagelig og det føltes som at systemet stoppet så opp at maten jeg spiste ikke kom videre.

Back
Topp