Oppbevaring av muffins

Pin-up

Forumet er livet
Jeg skal bake muffins i morgen og de skal serveres i selskap dagen etter. Hvordan er det best å oppbevare dem over natten for at de ikke skal bli tørre? Noen sverger til kjøkkenbenken mens andre sier kjøleskap. Hva gjør dere?

Setter de i kjøleskapet over natta også på benken fra morgen av. Da kjennes de ferskere :)

Jeg har de i kjøleskapet over natten. Men passer på å ta de ut tidlig nok til at de ikke er kjøleskapskalde til servering. :)

Takk for svar :) Glasuren er vel best å ha på samme dag? Herlighet, jeg er virkelig ingen baker :-p

Trodde alt med hvetemel skulle holdes unna kjøleskap? Med mindre det også er krem el yoghurt el sånt i da...

Med den oppskriften jeg bruker er det best å oppbevare de i kjøleskap iallefall :) og glasuren er best å ta på samme dag :)

På kjøkkenbenken med folie over. Også tar jeg på glasuren samme dag de skal serveres ;)

Trodde alt med hvetemel skulle holdes unna kjøleskap? Med mindre det også er krem el yoghurt el sånt i da...

Det er kulturmelk i oppskriften, så satser på de holder seg noenlunde fuktige :) At alt som inneholder hvetemel skal holder unna kjøleskap var nytt for meg; da lærte jeg noe nytt i dag :)

Setter de i kj.skap natta over uten glasuren på. Dekker til med plast.
Tar de ut tidlig neste dag, og tar glasuren på når de ikke er så kalde lengre

Uten glasur i kjøleskapet...for all del ikke pynt de og frys de...det blir bare gris

Alt som er melke- eller eggebasert bør stå i kjøleskap.

Jeg har dem i kjøleskap i bokser, og så lager jeg enten glasuern og har i en boks eller har det på rett før servering. Tar frem muffinsene en times tid før de serveres :)

Back
Topp