Oppbevaring av barnevogn/unngå trapper

MiaDenPia

Elsker forumet
Bor sånn til att jeg må opp ei utvendig trapp på ca 10 trinn for å komme til inngangsdøren, ungen er 18 mndr og en skikkelig klatrer så han kan ikke etterlates noe sted, dvs verken i bunn eller topp av trapp ... vente på mamma fins ei Heller ikke som begrep ennå

Hver dag sleper og har slept jeg vognen opp og ned trappa ,

Med ungen oppi .... til jeg idag leste att komboen trapper+vogn = fyfy

Og jeg vil jo ikke ødelegge vognen ....Har dog ei uisolert utebod nede på gårdsplassen.... tørt men dog. ... kunne det skade å oppbevare vogna der? Vurderer evt kidden i Bæremeis en for da får jeg begge med samtidig

Hvordan har alle dere andre løst problemet med trapp og vogn?

Jeg hadde først ungen i ene armen og dro vogna med andre. Veldig tungt med mine skuldre :(
Deretter begynte jeg å kle på ungen, legge henne i vuggen på stuen, løp ned med vogna, løp ogg igjen og hentet ungen. Det var den beste løsningen. Da fikk jeg mer kontroll på vogna. Og det tok vel under et minutt og den tiden takler ungen å være alene i grind eller seng :)

Usikker på hva jeg hadde gjort. Tror jeg ville hatt ungen i lekegrinda eller en trygg plass inne mens jeg tok vogna opp/ned.

En vogn må jo tåle å bli brukt. Er sikkert ikke optimalt med trapper, men heller en litt slarkete vogn enn en ødelagt/stjelt vogn:)

Vet mange bruker lekegrind.. Det er begrenset hvor mye som kan skje det i løpet av de 2 min det tar å hente vognen vil jeg tro :)

Ville unngått å hatt vogna ute ihvertfall, spesielt hvis du er redd for den, men ca 10 trinn er ikke så fryktelig mye da, og en vogn burde tåle det så lenge du ikke går opp og ned den 10 ganger før dere går ;-)
Her hadde vi ihvertfall ikke hatt mange andre muligheter om vi hadde bodd et sted med trapper når snuppa var på den alderen! Hadde garantert endt i en ulykke siden hun da måtte passes på konstant for å ikke stikke av eller klatre. Hadde ikke tatt på bæresele eller lignende for en såpass kort tid heller.

Sett understellet i boden. Å ta bagdelen inn.

Bær ført inn ungen og plasser han/henne i lekegrind o.l. Så går du ned, setter understellet i boden og tar
Med bagdelen inn. Understellet tåler å stå ute. Det er bagen/sportsdelen som tar skade. ;)

Ville latt vogna stå i boden på dagtid, og tatt den inn om natten. Så gå vanlig med ungen. (be mannen ta med vogna ut i boden når han drar på jobb eller noe sånt)

Er en type vanlig bod med Dør og lås og greier , er bare ikke isolert .... så det som står der inne står tørt og ikke utsatt for Vær og vind , men det finnes jo ikke varme der inne.... så tempen er som ute omtrent. .... når minsten var mindre kunne han Være i vår kombinerte stue kjøkken , har grind i dør åpningen ut til gangen .... De få minuttene det tok å ta ned vogna .... men nå.... og da han var mindre tok jeg bare av baggen , så bærte jeg bare den opp og inn først....

Vurderer løsningen med å ha vognen stående i Boden på dagtid , og enten få mannen til å ta den ned når han går på jobb eller att jeg Gjør det Før han /eldste går på skolen .... Da har minsten tilsyn

Er en type vanlig bod med Dør og lås og greier , er bare ikke isolert .... så det som står der inne står tørt og ikke utsatt for Vær og vind , men det finnes jo ikke varme der inne.... så tempen er som ute omtrent. .... når minsten var mindre kunne han Være i vår kombinerte stue kjøkken , har grind i dør åpningen ut til gangen .... De få minuttene det tok å ta ned vogna .... men nå.... og da han var mindre tok jeg bare av baggen , så bærte jeg bare den opp og inn først....
kan du ikke bære han inn først.. Så bagdelen?

Lekegrind. Det brukte jeg davi bodde slik med vesla:)

Å la vognen stå Ute er hvertfall ikke noe tema , kjenner ei som har gjort og fortsatt gjør det og bremsene ble ødelagt , hun har fått de fikset men nå er de ødelagte igjen, traff henne på bussen her om dagen og da måtte hun tviholde på vogna, er tvilling/søsken vogn type 2 me hvor ungene sitter ved siden av hverandre ..... hele vogna var i ferd med å seile sin egen sjø

Å la vognen stå Ute er hvertfall ikke noe tema , kjenner ei som har gjort og fortsatt gjør det og bremsene ble ødelagt , hun har fått de fikset men nå er de ødelagte igjen, traff henne på bussen her om dagen og da måtte hun tviholde på vogna, er tvilling/søsken vogn type 2 me hvor ungene sitter ved siden av hverandre ..... hele vogna var i ferd med å seile sin egen sjø
Jeg gjentar:
Bær barnet inn.. sett ham i lekegrinden. Gå ned. Ta av sportsdelen... Sett understellet i boden og ta med sportsdelen opp...

Back
Topp