Opp i vekt?

Chacha24

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Er det flere her som har økt vekten allerede? Jeg er 4+4 og har allerede gått opp 1 kilo! Syns det var så tidlig, spesielt når jeg spiser så sunt som jeg gjør, og jeg spiser absolutt ikke noe mer enn før. Gikk opp 31kg under mitt forrje svangerskap og har jobbet HARDT for å gå ned 35kg de siste 13mnd, så kjenner jeg er livredd for å bli like stor igjen:(
 
Jeg er også livredd for å gå opp mye igjen. Men så langt har jeg ikke gått opp noe. Start vekten er høyere denne gangen så jeg håper at kiloene lar vente på seg.
 
Jeg gikk opp mye i første svangerskap og endel i andre, men begge ganger har jeg vært på startvekten i uke 14. Riktignok da vært noen kg ned mellom start og uke 14. Så må i det minste holde meg innenfor startvekt tom uke 14 skjønner jeg. Foreløpig ganske stabil vekt, kun marginalt ned.
 
Tror j har gått opp litt.er sulten hele tiden og det er så slitsomt...spiser sunt men allikevel så blir det mer kalorier inn enn ut...
 
Sikkert bare litt ekstra væske i kroppen eller noe :p Er ikke det nærliggende å tro a?
 
Jeg la på meg rundt 20 kg i bgge de ande svangerskapene, og startvekta har vært litt høyere hver gang. Denne gang hadde jeg så gode ambisjoner når jeg fikk to streker, men jeg har vært helt matvrak på kveldene i to uker nå, så er redd det ikke helt går etter planen :p
Skal forsøke å ta meg litt i nakkeskinnet fra uka nå.... :)
 
Hadde lagt på meg 1 kg da jeg var 5+ noe, sammenlignet med startvekt. Regner med det er væske - jeg har drukket mye mer enn vanlig, mer blod får man og.

Forrige gang veide jeg 33kg over startvekt på termindagen, og gikk enda 2 uker til før jeg fødte. Jeg spiste ikke spesielt usunt, men ganske store mengder, og bekkenet gjorde at det ikke ble så mye aktivitet.

Men for min del kan det virke som om kroppen skjønte at den trengte det, for 6mnd etter fødsel veide jeg 5kg mindre enn startvekt. Det vil si minst 38 kg ned på et halvt år (inkl baby da). Jeg spiste fortsatt alt jeg hadde lyst på, trente ikke, bare var i mer aktivitet, amma og mista mye av vannet i kroppen.

Denne gangen håper jeg å unngå like mye vektøkning, men samtidig stresser det meg ikke så veldig.
 
Jeg gikk opp 12 kg med første. Etterpå gikk jeg ned, men gikk fort opp igjen også.
så nå er jeg like tung som når jeg hadde termin sist. Og jeg har kuttet ut snusen. Lurer på hvordan dette skal bli ;)
 
Jeg gikk opp 7 kg med forrige (ned 3 i starten, så opp 10). Alt dette og litt ekstra ble borte i løpet de første 3 mnd. I dag er jeg tilbake til en kg mer enn startvekt med førstemann og trives godt der. Har ikke gått opp enn så lenge i dette svangerskapet. :)
 
Vekten viser at jeg allerede har gått opp 4 kilo!! Krise! Er 6+1 bare. Men jeg får skylde på at jeg blir så kvalm av å være sulten, så har rett og slett spist mer enn jeg pleier og bevegd meg mindre. Skjerpings! :)
 
Jeg veier nå nesten like mye som da jeg var høygravid sist. Vet ikke hvorfor... Jeg gikk opp 12 kg totalt i forrige svangerskap. Kiloene raste etterpå, til startvekta, men så la jeg på meg, og gikk ned igjen, og opp igjen.. Jojo, much?!;p

Tror ikke jeg har gått opp noe enda, men gruer meg litt til å se tallet øke siden jeg mistrivdes fra før ;) Men nå er det jo en god grunn til at jeg skal legge på meg i alle fall ;)
 
Her står vekta bom stille. 6+5 i dag.
 
Gikk opp 2kg fra startvekt i forrige svangerskap (hypermesis). Vekta er ikke noe jeg tenker på enda, prøver å spise sunt eneste.
Men dere må huske på at man har mer væske i kroppen som gravid - noe som gir ekstra vekt. I tillegg går tarmsystemet tregere som igjen stjeler noe vekt der.
 
Sist gikk jeg opp 12 kg.

Nå er startvekten 1,5 kg høyere enn sist, så jeg håper jeg unngår å gå opp mer enn 12 kg.
Så langt har jeg ikke gått opp noe, men det kommer nok fort. Er skikkelig bunnløs for tiden, jeg kan spise ustanselig og er alltid sulten.
 
Jeg er også sulten så og si hele tiden, er flink til og ta meg sammen, men merker det tar litt over hodet mitt :p har blitt så opphengt i vekta at jeg kan veie meg opptil 3 ganger om dagen, helt latterlig!! Sist tenkte jeg bare "jaja jeg er jo gravid!" Og koste meg med det, men det beit meg litt i ræva og satte sine spor, men fra å gå opp 1 kilo 4+4 er jeg ned 400g igjen nå 6+1. Merker det varierer endel fra dag til dag! NEKTER å gå opp 30+ igjen! :p har blitt mye "tulle" kommentarer og latter fra folk rundt meg om hvor stor jeg var sist osv, kjenner det stikker langt inn i sjela selv om jeg ikke sier det
 
Jeg nekter å gå opp så mye som sist. Får helt vondt inni meg og er faktisk redd for det. Så jeg prøver å passe på. Men når man går rundt og er konstant sulten så er det litt vanskelig. ... er 6 kg tyngre nå en startvekt sist så trenger ikke gå opp så mye...
 
Gått opp 2 kg allerede. Forje gikk jeg opp 14 kg. Men ett par uker etter fødselen så var jeg under startvekta. Nå hadde jeg rundt samme startvekt. Men jeg er sulte absolutt hele tiden!
 
Back
Topp