Opp i vekt?

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Kordan kan eg få min gutt på 5mnd gå opp i vekt. Hs sa at han er tynn baby og hun er bekymret. Filip er 5mnd og er bare 6735 i vekt. Han spiser grøt men ikke mye en voksen 3 spise sjeer. Eg gir pære fruktmos og med det hjelper ikke. 2 ganger med grøt , 1gang med fruktmos , 1gang med middags mat, plus 4-5 ganger mme ca.90-120ml det sånn spiser han hverdag.
 
Min veide 6400g når hun var 5 mnd. Noen babyer er litt mindre. Har han plutselig gått mindre opp i vekt, eller har det alltid vært sånn?

Du får ikke gjort så mye mer når han ikke vil ha mer mat osv da. Kan jo ikke tvinge de heller.
 
Ikkje hør på hs. Noen babyer e liten i vekt.
Min på 5 mnd e bare 6200 g. Hs sier hun og e for liten i vekt, men eg kan ikkje tvinge i henne mer mat enn deg hun vil spise
 
Er stresset fordi selvfolgelig eksen bruker det mot meg han sa til hs at kanskje filip e sånn pga av deg han har det bedre hos meg. :(
 
Er stresset fordi selvfolgelig eksen bruker det mot meg han sa til hs at kanskje filip e sånn pga av deg han har det bedre hos meg. :(
Selvfølgelig er han ikke sånn pga deg! I denne alderen så skal det jo litt til før han hadde hatt det bedre hos noen andre da..
Har han alltid gått lite opp i vekt?
 
Selvfølgelig er han ikke sånn pga deg! I denne alderen så skal det jo litt til før han hadde hatt det bedre hos noen andre da..
Har han alltid gått lite opp i vekt?
Bare nu i det siste fordi vi har vært på ferie for 3 uker på filippinene der er det varmt og alt er nytt då han gikk ikke opp i velt for 3uker. Plus vi flyttet ut med en gang vi komt tilbake her i norge.. Men eg ser ingeting som er gale med han, han spiser jo som vanlig som han gjør før reise. Han e bare sånn liten baby.
 
Ingen fare. Plutselig hopper han opp igjen i vekt! :)
Han får jo tilbud om masse mat.
Ikke hør på eksen - babyen har det aller best hos deg! :)

Klem
 
Ja, plutselig kan han gå opp i vekt igjen. Man må ha litt is i magen. Det er det nok mangle av helsesøsterene som mangler. Så lenge hn spiser godt og som vanlig, så trenger du nok ikke stresse :)
 
Vår var 6,5 kg på 5 mnd kontroll. Babyer er ulike. Det er nok genetisk. Du var sikkert ikke stor når du var baby heller. Jeg var omtrent akkurat som vår baby men jeg var aldri noe liten senere så jeg tar det med ro.
 
Høres helt normalt ut! Gi det noen uker til, kanskje neste kontroll. Han spiser mye mer enn min på 5 mnd og min er også liten. Det var nesten ingen forskjell fra 4 til 5 mbd kontrollen! ikke unormalt!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Hvor lang er han? Min er heller ikke større, 6770 og 63 lang på 5 mnd kontrollen. :) Han er en frisk og fornøyd baby ellers, så er igrunn ikke bekymret. Verken jeg eller faren er noe store vi heller :)
 
Mi var 6600 og 62 lang på 5 mnd kontrollen. Spiser ikke sånn supermye, men følger sin egen kurve og er blid og fornøyd! Syns ikke det hørtes så gale ut det der heller :)
 
Back
Topp