Opp i vekt.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Sitter og titter innom tråder med hvor mye man har gått opp osv..
Nå er vi damene her inne halvveis, og jeg ser folk skriver at vekten har gått i alt fra minus 4 til pluss 4.
Sjelden noen som har gått opp over 5 kilo. SJOKKERENDE for meg....

Jeg startet på 62 kg, ganske slank og fin i utgangspunktet, og jeg har gått opp 10 kilo +.
Jeg kan da ikke være den eneste som stormer opp i vekt her? :(
Synes ikke jeg ser så stor ut, og jeg spiser ikke overilt, men tror kanskje jeg må la iskremen ligge litt.. (hehe)

Men det må da finnes noen andre der som har gått opp litt mer, føler meg "feit" i ensomheten her :(

Jeg har gått opp ca 9-10 kg. Blitt beroliget av både lege og jordmor at det er en helt normal og fin vektoppgang. Jeg var i utgangspunktet tynn, og veide kanskje litt for lite. Derfor tenker jeg at det er greit! Spesielt når mye av det har lagt seg i puppene ;) hehe ;) Så tenker at vektoppgang og hva man kan tillate å legge på seg, er individuelt og må sees i sammenheng med hvordan vekten var i utgangspunktet! Så kos deg med den isen du ;)

Hehe, ja legen min også sier det er helt fint. At noen legger på seg mye i starten, andre i slutten. Men er kjipt å virke som den eneste som faktisk går opp masse her. Godt det ikke bare er meg.
Har også fått GIGA pupper :) :)

Tror nok også det har sammenheng om du har vært mye dårlig i svangerskapet. Jeg har hyperemesis og vært i dårlig stand fra før postiv test. Dermed har jeg nå som jeg er halvveis endelig kommet meg opp i startvekten. Jeg er veldig slank, og burde absolutt ikke gått ned noe i vekt!! Men vi er jo alle forskjellige. Så ikke tenk så mye på det du :)

hva man har lagt på seg hittil tror jeg ikke trenger å ha så mye betydning egentlig. sist svangerskap endte jeg på +14-16 kg, men når jeg var like langt som nå hadde jeg nesten ikke gått opp noe så nesten alt kom i siste halvdel av svangerskapet og nå har vekten såvidt begynt å krype oppover igjen så da får vi se på sluttresultatet i oktober.
hos noen har jeg hørt motsatt så er nok vanskelig å si noe på dette tidspunktet i svangerskapet...

Jeg hadde hyperemesis jeg også, men det varte bare fra uke 5/6 til uke 10/11.... Da gikk jeg ned 3 kg. hehe ler av meg sjæl..

Sist svangerskap la jeg på meg veldig mye i starten, mulig det hadde noe med at jeg sluttet å røyke å gjøre. Jeg vet ikke. Denne gangen har jeg ikke lagt på meg så mye enda, men det kommer nok tenker jeg. Tror uansett ikke du skal være bekymret i det hele tatt :)

Er det førstemann? Jeg la på meg kjempe mye og kjempe fort med førstemann! Det har forøvrigt rast av etter fødselen, og jeg veier fortsatt mindre enn jeg gjorde før jeg fikk barn.. Det er nok veldig individuelt hvor mye og hvor raskt.. Plutselig raser det vel oppover hos meg og :)

Kommer mye an på hvilken form man er i i graviditeten, eller feks hvordan man ser ut (tynn/tykk) før svskapet osv..

Jeg har vært i dårlig form i starten, derfor har jeg snart klart å komme opp i startvekten nå (21+1).. Tror også det har noe å si om det er første barn, jeg la i hvertfall mye mer på meg med nr 1 enn med 2 (og til nå med nr 3) ;) sikkert ikke alle som er som meg da, men med nr 1 var jeg ikke kvalm og spiste mer enn normalt, så måtte jo legge på meg da :P Det å spise for to er jo ikke helt reelt, siden den andre personen er så liten :P Så tror nok jeg spiser mer som normalt nå ift med førstemann. Men tok jo mange uker (16) før jeg klarte å begynne å spise noe særlig i det hele tatt, så jeg er mer overrasket over at jeg ikke gikk ned mer enn 4 kg.. ;)

Har ikke gått på vekta siden første kontroll i uke 8(?).
Men tipper jeg er nermere +10 enn +4 altså :p
Puppene har vokst noe ENORMT, og merker godt på både lår og armer at det har skjedd noe. Skal til JM neste mandag, så da kommer dommen ;)

Jeg hadde lagt på meg mye mer første svskap enn jeg har til nå i dette (og håper å fortsette trenden). Men så er utgangspunktet også noe helt annet enn det var sist også!
Første svskap startet jeg på 68kg, gikk opp 7-8kg første halvdel og 23kg totalt (mye vann på slutten).
Denne gangen har jeg startet på 82kg og har da en bmi på 30,5. Derfor gjør det absolutt ikke noe at jeg bare har gått opp 3,1kg til nå. For en i min vektklasse bør en legge på seg rundt 7kg totalt om jeg ikke husker feil ;)
Se ikke så hardt på de kg andre legger på seg vs deg, din lege og jordmor følger den opp som de skal og alt er nok som det skal :)
(Jeg gikk ned alle kg etter forrige svskap by the way, innen 2mnd etter. Overvekten kom så pga årene som fulgte som alenemor, men det er jo en helt annen historie ;) )

8 kg + her :) Ca 50/50 på pupper og mage. Ser ikke bra ut, kan jeg bare fortelle! Hvorfor må meieriet stå klart 4,5 måneder i forveien egentlig? :smiley-ashamed008

8 kg + her :) Ca 50/50 på pupper og mage. Ser ikke bra ut, kan jeg bare fortelle! Hvorfor må meieriet stå klart 4,5 måneder i forveien egentlig? :smiley-ashamed008

Ja det lurer jeg og på :p
Forige gang vaks ikke puppene noe særlig før ammingen kom i gang....

Hehe, ja her bare øker de i str... :/ Økt en str med hvert barn, fra b-d til nå:P Så spørs om det blir e nå da :/ Synes egentlig kroppen min passer bedre til c, maks d!!

Er jo litt ålreit med big boobs da. Men nå går jo jeg fra en A-cup til en C!! Ja, det er min første, og jeg har også sluttet å røyke rett før jeg fant ut at jeg var gravid, så det er også grunnen til at man stapper alt man kommer over i munn..
Nå baker jeg boller.....IGJEN..... :D

uff jeg mine pupper vokste nor enormt forrige svangerskap og forble store og hengete med masse strekkmerker, håper for guds skyld ikke de vokser noe i det hele tatt denne gangen :( De er altfor store, må bruke F nå i cup..

Jeg er i uke 20+1 i dag. Har kraftig hyperemesis så gikk ned en del kg før jeg ble lagt inn. Etter det har jeg jeg lagt på meg tilsammen 1,3kg. Puppene mine er STORE! Brukte D før jeg ble gravid, så hadde i utgangspunktet store bryster fra før (ikke silikon), nå er jeg oppi 75E. Og jeg er veldig slank fra før, så nå er de bare giga, hehe :)

Jeg er i uke 20+1 i dag. Har kraftig hyperemesis så gikk ned en del kg før jeg ble lagt inn. Etter det har jeg jeg lagt på meg tilsammen 1,3kg. Puppene mine er STORE! Brukte D før jeg ble gravid, så hadde i utgangspunktet store bryster fra før (ikke silikon), nå er jeg oppi 75E. Og jeg er veldig slank fra før, så nå er de bare giga, hehe :)
Signerer den!!!! Brukte b selv før jeg ble gravid, nå må jeg bruke F! Og jeg er veldig slank i utgangspunktet, så sambo er iallefall fornøyd!:-p

Back
Topp