operert under graviditet

chirripo

Flørter med forumet
Hei.

For noen dager siden ble jeg operert i underlivet. Ikke noe alvorlig, men en betent kjertel som ble skåret opp og sydd sammen igjen. Under operasjonen fikk jeg lystgass og jeg tror også det var blandet inn litt narkosegass, for jeg sovna og var borte i ca 25 minutter (fikk lokalbedøvelse i tillegg). Det vanligste er at slike operasjoner blir gjort i narkose, men det ville de unngå siden jeg er 19 uker gravid.

Jeg lurer bare på om det er noen som har opplevd å bli operert mens man er gravid og har fått samme type bedøvelse/"narkose" og om dette kan ha hatt noen virkning for fosteret?

Jeg ble operert for cyste da jeg var 12 uker og noen dager, og jeg hadde da full narkose.. Fikk en narkose de viste ikke var skadelig for babyen, sa de...
Legene sa det ikke var skadelig for babyen siden jeg var over 12 uker..

Men seff, så var jo babyen også i narkose.. Men den tok ikke skade (som vi vet om, da.. Vært på flere UL'er etterpå, og alt SER bra ut)...

ORIGINAL: KrepsenErGravid

Jeg ble operert for cyste da jeg var 12 uker og noen dager, og jeg hadde da full narkose.. Fikk en narkose de viste ikke var skadelig for babyen, sa de...
Legene sa det ikke var skadelig for babyen siden jeg var over 12 uker..

Men seff, så var jo babyen også i narkose.. Men den tok ikke skade (som vi vet om, da.. Vært på flere UL'er etterpå, og alt SER bra ut)...

De har nok greie på sakene sine, anestesilegene, men det hjelper å vite at det har vært andre i omtrent samme situasjon som en selv, spesielt siden jeg ikke har hørt om andre som har blitt operert under graviditeten.

Jeg har ennå ikke vært på ul etter operasjonene, men skal på den ordinære i morgen. Regner med at alt går bra siden den lille er aktiv. Her forresten aldri kjent den så aktiv som på kvelden etter at jeg fikk operasjonen.

Back
Topp