Operasjonsstingene..

smurfen

Elsker forumet
.. fra laparoskopien jeg tok for en mnd siden sitter der enda! De skulle jo være selvoppløselig!! Skulle ikke de ha falt av nå!?? Nå har jo sårene grodd for lenge siden..

At de er selvoppløselige tror jeg ikke betyr at de forsvinner helt av seg selv, jeg måtte nappe mine ut når jeg hadde noen sting, men de sitter liksom bare utpå huden, ikke inni og bak. Bare til å ta en pinsett og nappe til :)

Ja du bør nok nappe dem ut....Jeg nappet ut mine etter litt over en uke (kanskje 2) og fikk beskjed fra sykehuset at det var bra jeg gjorde det så tidlig.... Så jeg angret litt på at jeg ikke tok dem tidligere, for hun sa jeg kunne tatt dem enda tidligere enn det jeg gjorde...
Men men :) Var jo ingen fare. Men napp dem ut du!!

Hørtes ekkelt ut, men lykke til[:)]

Å det er så dårlig at sykehuset ikke bare kan si fra om sånt! Da hadde jeg nappa de ut for lengst! Nå blir jo arrene bare enda styggere fordi jeg har latt de sitte så lenge i[8D][:@] Jeg få gå å nappe de ut med en gang!

Jeg hadde ikke noe ting igjen etter stingene.kunne ikke se det lå noe i bandasjen heller...men hele magen min blei blå da, helt ned til lulla nesten..var en stor blåkul hele magen hihi, kanskje di tapa stingene istede hos meg hehe[:)]

ORIGINAL: smurfen

Å det er så dårlig at sykehuset ikke bare kan si fra om sånt! Da hadde jeg nappa de ut for lengst! Nå blir jo arrene bare enda styggere fordi jeg har latt de sitte så lenge i[8D][:@] Jeg få gå å nappe de ut med en gang!

Ja jeg ble irritert selv, for jeg hadde såååå lyst til å nappe dem ut tidligere, men turte ikke, fordi jeg trodde de måtte være der en stund til...og når hun fra sykehuset ringer meg å spør hvordan det går, så måtte jeg jo fortelle at jeg til slutt ikke klarte å ligge unna stinga, så jeg nappa dem ut, og først da får jeg beskjed om at det var bra, men jeg kunne gjort det enda tidligere.....[8|]Hvorfor sier dem ikke ifra om sånt når vi reiser hjem??[:@]

Men har du fått nappa dem ut nå eller?? Gikk det bra??
Ikke tenk så mye på arra, de blir mindre og mindre synlig med tia... :) Det går bra! Men jeg forstår deg!!

Jeg fikk også beskjed om at tråden var selvoppløselig og at den kom til å falle av av seg selv. Jeg rørte ikke stingene/ trådene, og de falt av litt over en mnd etter operasjonen. De på siden falt av først og den ved navlen falt av kanskje ca 1,5 mnd etter operasjonen. Arrene ser fine ut nå 2 mnd etter operasjonen, og jeg er glad jeg ikke begynte å nappe eller rote med sårene - tror jeg. [:)] Sikkert helt greit å nappe dem ut, men tror ikke vi er nødt til å gjøre det når de ikke sier noenting om det. Falt fint ut av seg selv også, men jeg reagerte også som du på at det tok litt langt tid....!

Mine bare forsvant av seg selv. Var på ferie i sydeligere strøk, så tror de forsvant i vannet[8|]

Men snart et år etter, har jeg fortsatt arr[:(][:(]

Ja nappa de med de med en gang! Gjorde det i dusjen så de skulle bli litt løsere. Og det var ikke noe problem, gikk rett av. De i navelen var litt knot da, for de var så langt inni der, de har jo gjort om navelen helt[8D] før kunne jeg se enden på den[;)]men nå er den helt skrumpa igjen[8D]
Arrene er ganske stygge, skulle har nappa de ut før så innbiller jeg meg at arrene der stingene var ikke hadde blitt så store[:(] Og det er slett ikke under trusekanten som de sa det skulle bli... men men sånn er det.
Men synes jeg fikk rimelig dårlig innformasjon om ting etter operasjonen! Har jo ikke rørt sårene for jeg var redd jeg skulle klusse og gjøre det værre. de sa jo at de skulle dette av av seg selv[8D] men de datt jo rett av bare jeg nappa litt i de..
Men Hurra! Nå er de borte!

ORIGINAL: smurfen

Ja nappa de med de med en gang! Gjorde det i dusjen så de skulle bli litt løsere. Og det var ikke noe problem, gikk rett av. De i navelen var litt knot da, for de var så langt inni der, de har jo gjort om navelen helt[8D] før kunne jeg se enden på den[;)]men nå er den helt skrumpa igjen[8D]
Arrene er ganske stygge, skulle har nappa de ut før så innbiller jeg meg at arrene der stingene var ikke hadde blitt så store[:(] Og det er slett ikke under trusekanten som de sa det skulle bli... men men sånn er det.
Men synes jeg fikk rimelig dårlig innformasjon om ting etter operasjonen! Har jo ikke rørt sårene for jeg var redd jeg skulle klusse og gjøre det værre. de sa jo at de skulle dette av av seg selv[8D] men de datt jo rett av bare jeg nappa litt i de..
Men Hurra! Nå er de borte!

Flott at du har fått de bort! [:)] Min navle er også helt forandra etter operasjonen. Den har blitt mindre og nesten litt søtere syns jeg... [;)] Det gjør ikke meg så veldig mye om jeg får noen arr etter operasjonen, så lenge operasjonen hjelper oss til å bli foreldre!!! [:)]

jeg og måtte nappe de ut.[8D]

Mine forsvann av seg sjølv

ORIGINAL: IVFProver84

Hørtes ekkelt ut, men lykke til[:)]

auuuda hørtes vondy ut også[8D]

jeg tok laparaskopi i går. Når kan man liksom ta av plasterlappene?
Nå er jo alt så vondt at jeg ikke tør å komme nær magen...

De fortalte meg også at de er selvoppløselige, og skulle forsvinne etter et par uker...
Men hvis du ikke får de ut, så ville jeg tatt en telefon til dem kanskje..?
Lykke til :)

mine sting hang også igjen uten på lenge etter laprascopi...jeg prøvde å dra i de for å se om jeg fikk til å ta de bort selv med det gikk ikke, så da stakk jeg på legkontoret å fikk hjelp. for når stinget stikker ut gjennom huden så kan det være infeksjonsfare!

ORIGINAL: Yrja

jeg tok laparaskopi i går. Når kan man liksom ta av plasterlappene?
Nå er jo alt så vondt at jeg ikke tør å komme nær magen...

De fortalte meg også at de er selvoppløselige, og skulle forsvinne etter et par uker...
Men hvis du ikke får de ut, så ville jeg tatt en telefon til dem kanskje..?
Lykke til :)

Gratulerer med overstått Laparoskopi![:)] plaserlappene kan bare henge på til de detter av av seg selv. Blir løse etterhvert når du dusjer og sånn. Jeg turte heller ikke komme nær magen engang. tok vel 3 uker[&:] Men nå gjorde de en del inni der[8D]
Etter noen uker så tror jeg det bare er og nappe de av forsiktig i dusjen. Det har jo grodd da. angrer på at jeg ikke nappa de ut før, for nå er det skikkelig arr etter stingknutene som har sittet så lenge..
De datt kjempe lett ut!
Håper du blir fort frisk!

Back
Topp