"Operasjon egen seng"

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Det er superkoselig at han ligger sammen med oss, meeeeeen nå vil jeg begynne med litt rutiner i hverdagen... Tror jeg [>:]
Og ikke minst, voksentid på kveldene [;)][8D]

Gi meg tips til hvordan man får en "kjynno" baby som vil sove på puppen til å sove i egen seng?
[8|]

[8|]
Plutselig ingen som kan fortelle hvordan de fikk rutiner?
NOEN tips må dere ha, vel?

her og slet vi med rutiner lenge, hun var alltid med oss ned når vi skulle legge oss ved 23-00 tiden. prøvde den bedtime bath men den funka ikke da. og hun skulle alltid ligge mellom oss.

har hørt det er mange som har fått det til ved og bare legge babyen litt før:)
det prøvde vi og det funka her ihvertfall.
hun bader annenhver kveld ellers så vasker vi henne med bedtime bath såpa også masserer vi henne etterpå. så får hun på seg pysj så mat også i seng ved 20-21 tida:) hun har sovet alene og nesten hele natta siden :)

Min har ligget i egen seng siden starten, utenom morgenen. Da er det familiekos i stor seng [:)]

Hmm, kanskje det hjelper om du legger noe oppi sengen hans som lukter deg?

Sover ofte sammen med oss ennå men prøver å lage litt rutiner nå.
Gjør det på den slappe måten at jeg venter til hun sover godt i armene mine nede så bærer jeg ho bare opp.

Gjorde det med ho eldste å, glei bare over til å legge ho våken etterhvert.
Sikkert helt feil men funker som oftest her [:D]

La han sovne inntil deg og så legge han i egen seng kanskje[:)] Hær er det TÅLMODIGHET som gjelder... Han våkner strax jeg legger han fra meg. Så må ligge i sengen vedsidenav og holde handa i minst en time. Som oftest må jeg gå fram og tilbake for å gje sutt etter det. 

hun sover faktisk ikke i senga si da. men vi tar bagdelen på vogna oppi der:) kanskje det hjelper?

Eller varme opp senga med varmeflaske og legge litt ting rundt?

han her har begynt å legge seg å sovne i senga si mange kvelder(havner i vår seng iløpet av natta da)
men er godt å ha noen timer  på kvelden og å legge seg uten at han er oppi senga vår.
legger han bare når jeg ser han er trøtt så kaver og småsuttrer han litt så sovner han.
om han skriker årntli eller ikke sovner så stryker gubben han litt på ryggen(han sovner på magen)
og da sovner han som regel.
har prøvd å legge han over i egen seng etter han sovna i armene våre, og puppet han i søvn åså reist meg fra senga osv,
men da våkna han hver gang etter 1 minutt eller noe sånnt.
men ser ut som vi har funnet måten nå.(for ei stund i det minste:)

Her begynte vi meg egen seng for 3 uker siden. Jeg bysser henne i søvn i armene mine, så legger jeg henne på siden i senga hennes. Pakker et helseteppe rundt henne, og pakker dyna rundt. Hvis hun våkner litt, gjør jeg det samme om igjen.

Funker som gull her nå, men det tok noen dager med tilvenning for henne. Hun hadde tross alt sovet på oss i nesten 11 uker...

Slik det fungerer hos oss, er at jeg legger han i 19-20 tiden på kvelden. Ammer i senga, raper og legger han i sin seng. Jeg synger natta sang og sier god natt til han. Smører gommene med dentinox (tenner pågang..) og gir han en liten dose sukkervann. Putter i smokk og legger et lite ammeinnlegg i ull over nesa hans (har en sånn tynn og myk variant). De siste kveldene er han en del urolig, klager litt. Mister gjerne smokken pga han klager, jeg prøver da å putte smokken inn igjen og legge kluten over nesen så rolig som mulig. Om jeg begynner med å holde han i handa eller handa på fjeset, tar det bare enda lengre tid før han sovner. Nå går det ca. 10-15 min. Blir han hysterisk pga overtrøtthet, må jeg finne på noe annet. Da blir det gjerna sovning ved puppen, men dette skjer heldigvis ikke så ofte.

Begynte med leggerutinene da han var 5 uker. Hadde grusomme netter, vi sovnet ikke før mellom 1 og 3, og da var det fordi han var helt utmattet av skrikingen. Baggen ble brukt som seng frem til denne uken. Nå ligger han i selve sengen, med ei voksen dyne rullet sammen og lagt i hodeenden slik at han har det litt lunere og trangere (slik som i baggen).

Jeg valgte å "ta kampen" tidlig, men dette fordi jeg så at gutten ikke hadde det bra slik vi hadde det før vi begynte med rutinen. Storesøstre gikk vi og bar og byssa i søvn, frem til hun var 5 mnd. Det var ikke aktuelt å gjøre denne gangen! Så med litt hjelp (putte i smokk og legge "kos" over nesen), sovner han av seg selv [;)] Satser på at han etterhvert ikke trenger denne hjelpen fra meg..

ORIGINAL: TS2010

Min har ligget i egen seng siden starten, utenom morgenen. Da er det familiekos i stor seng [:)]

Hmm, kanskje det hjelper om du legger noe oppi sengen hans som lukter deg?

sign!
har dere med noe han bruker på dagtid når han sover? Her er lammeskinn med om han sover i vogn/vogga om dagen eller i senga om natta.
Vi legger han samtidig som vi legger oss, men sovner i løpet av 5 minutter. Har det mørkt og litt kaldere på soverommet. Og gjør det samme hver kveld.. Steller og bytter til pysj litt tidligere på kvelden (20.30), så får han mat og ny bleie + votter på hendene rett før han skal legges!

har faktisk ingen god tipps... det bare funka plutseligt en dag rett før jul... kanskje det var julepresangen fra prinsessa til oss... for vi gjorde ingenting annerledes... [:)]

Det er ikke enkelt med rutiner synes jeg.Vi prøver å få henne til å sovne i egen seng å ikke i armene våre.Men det har skjedd 2 ganger[8D]Så det vi gjør er å skifte på nattdrakt i 8-9 tiden,så sovner hun mellom kl 22-23 hver kveld.Så må vi liste oss inn på soverommet med henne å legge ho i senga,elled dvs i vognbagen.Hun ligger i den enda.
Så sover hun fram til 3-4 mat så våkner hun i 7 tiden-mat igjen,sover til 9-10 tiden.Deilig[:)][:)]
Sånn har vi hatt det i 3 uker nå,før det var det ingen rutiner på noe ting...

Serine legger seg 19.30-20 hver kveld, å for oss har stikkordet vært tålmodighet egentlig!:)
vi sliter med soving på dagtid,kan være at hun er trøtt og veldig klar for soving når det er kveld, at det er derfor det har vært enkelt.
Jeg er ikke super"streng",jeg tenker ikke konsekvenser akkurat nå på hva som kommer senere, jeg tenker det viktigste er at hun blir trygg! Med konsekvenser tenker jeg at jeg får "kritikk" fra mange for at jeg sitter med henne, eller tar henne opp om hun gråter,hvis hun bare sutrer litt, eller har sånne "oppmerksomhetsklagehyl[:)]" så får hun ligge litt, men gråter hun skikkelig tar jeg henne opp,roer henne, å legger henne ned, jeg bruker ikke lang tid på å roe i senga. Blitt fortalt at jeg gjør men en bjørnetjeneste da, men det får så være,får jobbe med det senere!:)
Ligger ikke å holder i handa noe særlig,men vrir hun mye på seg, eller blir litt urolig ,så stryker jeg litt på henne, så roer hun seg:) Hun sovner nå på 10-15 minutter[:)]
Fikk ett supert tips for noen dager siden på Tromsøtreff, nemlig at de liker ha det varmt rundt nesen, så jeg gikk med en gulpeklut(som var ren da[8D]) inni singleten en stund, så den lukter mamma, å legger den inntil nesen(men med pusterom da) å hun sovna enda lettere! Men fjerner den før jeg går fra henne, så jeg vet det ikke er noe der som kan dekke for nesen[:)]

Lar også ett helseteppe følge henne på kvelden,så det er varmt, kan bruke varmeflaske...

Tålmodighet er vel stikkordet tror jeg, i allefall her i gården[:)]

Tror vi må begynne med vognbagen i senga, først..

Prøver med noe som lukter meg på dagtid, men funker ikke da, nei..
Men får bare prøve det på kveldstid, så kanskje det kommer seg [;)]

Sukk, hvorfor kommer de ikke med bruksanvisninger?
Og programmering? [8D]

Neida, skal ikke klage, meen [;)][8D]
Vi har jo igrunnen rutiner, men vil skyve på klokkeslettene, og få han over i egen seng..

Back
Topp