Serine legger seg 19.30-20 hver kveld, å for oss har stikkordet vært tålmodighet egentlig!:)
vi sliter med soving på dagtid,kan være at hun er trøtt og veldig klar for soving når det er kveld, at det er derfor det har vært enkelt.
Jeg er ikke super"streng",jeg tenker ikke konsekvenser akkurat nå på hva som kommer senere, jeg tenker det viktigste er at hun blir trygg! Med konsekvenser tenker jeg at jeg får "kritikk" fra mange for at jeg sitter med henne, eller tar henne opp om hun gråter,hvis hun bare sutrer litt, eller har sånne "oppmerksomhetsklagehyl[:)]" så får hun ligge litt, men gråter hun skikkelig tar jeg henne opp,roer henne, å legger henne ned, jeg bruker ikke lang tid på å roe i senga. Blitt fortalt at jeg gjør men en bjørnetjeneste da, men det får så være,får jobbe med det senere!:)
Ligger ikke å holder i handa noe særlig,men vrir hun mye på seg, eller blir litt urolig ,så stryker jeg litt på henne, så roer hun seg:) Hun sovner nå på 10-15 minutter[:)]
Fikk ett supert tips for noen dager siden på Tromsøtreff, nemlig at de liker ha det varmt rundt nesen, så jeg gikk med en gulpeklut(som var ren da[8D]) inni singleten en stund, så den lukter mamma, å legger den inntil nesen(men med pusterom da) å hun sovna enda lettere! Men fjerner den før jeg går fra henne, så jeg vet det ikke er noe der som kan dekke for nesen[:)]
Lar også ett helseteppe følge henne på kvelden,så det er varmt, kan bruke varmeflaske...
Tålmodighet er vel stikkordet tror jeg, i allefall her i gården[:)]