Operasjon av dattera mi...

*Vindrua*

Elsker forumet
Oppdaga i forrige uke at høyr tommel til Frida ikke gikk ann å rette ut.. Var hos legen igår og ble sendt på røntgen,deretter til ortopeden og deretter til plastikk kirurgen. De kom frem til at det er medfødt og ikke så uvanlig.
Jeg syns det var rart at det er medfødt siden vi ikke har oppdaga det før..

Hun har ingen smerter og det plager henne ikke.
Legen ga oss ett valg,operere eller ikke??

Han sa at man har bestandig brukt å operert dette,men nå viser en ny studie at det ikke er nødvendig fordi det retter seg ut med tiden....
Vi er så usikker på hva vi skal gjøre.. Utsette henne for narkose for å rette det opp,eller vente 1 år for å se om det retter seg av seg selv..

Grunnen til at jeg er usikker er om det kan hemme utviklingen hennes noe,da tenker jeg på finmotorikken o.l.... Noen som vet?
Hva ville du gjort hvis det var din baby?

Litt langt dette,men takk til den som leste og håper på noen meninger!

jeg hadde nok drøyd det lengst mulig.
ville ikke utsatt barnet mitt for narkose hvis det ikke var høyst nødvendig

En jeg gikk på ungdomsskole med klarte ikke å strekke ut noen av tomlene. Han sa det var pga senene(?).. Er ikke sikker på om det er det di jente har eller. Men han kan sannsynligvis aldri strekke ut fingrene uten operasjon

Hmm dilemma...
Jeg hadde nok valgt å vente litt med operasjonen og sett om det retta seg..
Ja, for de kan vel operere senere også? Og så sant hun ikke har smerter eller plager så....

ORIGINAL: AV.

En jeg gikk på ungdomsskole med klarte ikke å strekke ut noen av tomlene. Han sa det var pga senene(?).. Er ikke sikker på om det er det di jente har eller. Men han kan sannsynligvis aldri strekke ut fingrene uten operasjon

Ja,det er en sene som er for tjukk eller noe sånn,sa legen..

ORIGINAL: Maryan84

Kan de operere med like godt resultat om ett år hvis ikke det retter seg av seg selv?
Hvis de kan det så tror jeg att jeg hadde ventet og sett det ann... så lenge det ikke plager henne og hun har vondt selvsagt.
Og hvis det skulle hemme utviklingen hennes akkurat nå så tar hun nok det igjen kjempefort senere... Men hun er født slik og vet ikke annet, så tror hun vil klare seg helt fint[:)]

Ja,de kan operere om ett år..

Ville valgt det som legen mente var best, regner med di vet hva di prater om[:)].

Sara har det samme problemet med lillefingeren sin... Sykehuset brukte så lang tid på å bestemme seg for å operere, at når dem endelig gjorde det, så fikk de ikke gjort noe, fordi all brusk var slitt bort i leddet... '

Hadde det vært meg, så hadde jeg latt dem operer henne nå...

ORIGINAL: talata

Sara har det samme problemet med lillefingeren sin... Sykehuset brukte så lang tid på å bestemme seg for å operere, at når dem endelig gjorde det, så fikk de ikke gjort noe, fordi all brusk var slitt bort i leddet... '

Åj,nå skremmer du meg her... Hørtes jo ikke noe bra ut:(
Har hun noen plager av det nå da? Var det problemer med sena eller?

ORIGINAL: søtedolly

Ville valgt det som legen mente var best, regner med di vet hva di prater om[:)].

Legen sa at uansett hva vi velger så er bgge valgene like riktig.. fikk liksom ikke så mye info ut av han....

ORIGINAL: thessa84

Ikke meningaå skremme deg azza... De TRODDE at det var sena som hang fast i leddet. Så åpnet de fingeren, men det var ikke det som var feil, så de bare lukket... De brukte evigheter på å få sendt henvising til riksen, å når vi endelig kom dit, så viste det seg at det var leddet det var noe galt med, men at pga det hadde gått så lang tid, så hadde brusken blitt slitt bort, å da var det ikke noe de fikk gjort..

Sara er 7 år nå, å har ikke vondt eller noe, men har bynnt å snakke litt om den dumme fingeren, å at ingen andre i klassen har slik finger osv....

Vi ble lovet oppfølging av den fingeren etterhvert som ho vokste, men har ikke blitt kalt inn på kontroll siden vi var på riksen for 4 år siden......

ORIGINAL: thessa84

Ikke meningaå skremme deg azza... De TRODDE at det var sena som hang fast i leddet. Så åpnet de fingeren, men det var ikke det som var feil, så de bare lukket... De brukte evigheter på å få sendt henvising til riksen, å når vi endelig kom dit, så viste det seg at det var leddet det var noe galt med, men at pga det hadde gått så lang tid, så hadde brusken blitt slitt bort, å da var det ikke noe de fikk gjort..

Sara er 7 år nå, å har ikke vondt eller noe, men har bynnt å snakke litt om den dumme fingeren, å at ingen andre i klassen har slik finger osv....

Vi ble lovet oppfølging av den fingeren etterhvert som ho vokste, men har ikke blitt kalt inn på kontroll siden vi var på riksen for 4 år siden......

Snakk om idiotiske leger da!! De skal ikke TRO,men VITE!!!
Stakkar jenta di,som henger seg opp i den fingeren,forhåpentligvis bare en periode...
Skikkelig dårlig oppfølging og da,eller ingen oppfølging!Takk for info:)

Back
Topp