Ooooonsdag !!!

Stemmer at jeg posta i går også, men det var borte vekk da jeg sjekka tråden i dag tidlig, så tenkte jeg fikk prøve på nytt ;) Kom liksom aldri innpå igjen i går.. Satser på jeg omsider får hilst på deg da :D;) Kjedelig at det gikk i vasken sist!

Asle syns forøvrig formiddagslur på 25 minutter holdt i massevis, så han var våken igjen før jeg fikk såpass varme i føttene at jeg også fikk sove :eek: Var litt gulvkaldt her i dag tidlig, så jeg ble litt fotakald :p
Ja, jeg trodde du gjorde det i går, så jeg begynte å lure på om det bare var meg som surra fælt.:p

Jeg blir med på et minitreff jeg veittu! Jenny blir igjen hjemme, og det er heeeeelt greit når man skal fly, busse/toge når man ikke er vant med det, og egentlig har nok med seg sjøl.:p
Skal se litt på hvordan jeg skal legge opp den videre reisen jeg, så kan vi finne et passende tidspunkt. :)

Hei på dere :)

Har ikke kommet meg inn på bv siden o går tidlig, men nå gikk det endelig!

Vi har vært på hs i dag. Hun fikk vaksine og leika med de andre babyene. Hun er 78 cm og 1121 g. På vekta hjemme var hun over 12 kg, så velger å tro at det er den som er feil for da blir jeg lettere..hihi ;-p

Neste ktr blir mest sannsynlig på ettårsdagen. Datasystemet braut sammen, så vi skulle få innkalling i posten. Fikk ikke sett vekstnurven men hs trodde den var fin :)

Snuppa er kjempesår i rumpa - helt ut på rumpeballene - etter 7 bæsjebleier i dag. Hun skreik og skreik og ingenting hjalp før jeg googla og fant et tips om å strø på potetmel. Det hjalp med en gang! :)

Det var stor og fin jente det :):)
Spent på Asle sine mål når vi skal på 1-årskontrollen. Han er en ganske liten kar, så er ikke sikker på om han passerer 75 cm engang :p:D Men kvir meg til vaksinen da :( Håper ikke Simone reagerer på den! :)
Det potetmel-trikset skal legges på minne!! ;):rolleyes:;) Da han fikk fortennene nede hadde vi opptil 8 etsende bæsjebleier daglig og han var så sår at vi måtte til med krystallfiolett til slutt. :eek: Funka det da! :D

Så stor og god jente da :D er nok kjempe fine mål :);)

7 bæsjebleier er jammen ikke lite:eek: ikke rart hun er sår:( men så bra du deler tipset med oss!:D har aldri hørt det med potetmel, men skal jammen ha det i bakhodet;):D

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja måtte dele det siden det hjalp :-) det var litt grisete, men så lenge det funker så er jeg glad :-)

Hahaha!! Flotte badevekta.. Hvor kjøpte du den sa du? ;)
Fine mål på lillemor også. Blir en langbent modell det der skal du se.:)

Oih, det var bæsjen sin det!!! Er det tenner på gang, som setter magen i sving? :confused:

Hihi..clas ohlsson ;-)

Det er tenner på gang ja..Merkelig at tenner og mage har sammenheng, men det virker som om det gjelder ganske mange så jeg skylder på det ;-)

Hihi..clas ohlsson ;-)

Det er tenner på gang ja..Merkelig at tenner og mage har sammenheng, men det virker som om det gjelder ganske mange så jeg skylder på det ;-)
Sikkert smertene som gjør det?
Om man har vondt, så blir som regel magen i ulage også.

Fikk du snap'en min i dag forresten?

Det var stor og fin jente det :):)
Spent på Asle sine mål når vi skal på 1-årskontrollen. Han er en ganske liten kar, så er ikke sikker på om han passerer 75 cm engang :p:D Men kvir meg til vaksinen da :( Håper ikke Simone reagerer på den! :)
Det potetmel-trikset skal legges på minne!! ;):rolleyes:;) Da han fikk fortennene nede hadde vi opptil 8 etsende bæsjebleier daglig og han var så sår at vi måtte til med krystallfiolett til slutt. :eek: Funka det da! :D

Ja hun er størst i barselgruppa og større enn de andre vi kjenner, men pappan var enda større :-) ryggen er veldig lang. Vi måtte jo bytte bilstol tidlig pga den faktisk..husker jeg var så stressa de første månedene fordi at vi måtte bytte til sportsdel og bytte bilstol, mens alle andre brukte de leeeeenge..hehe..trodde nok babyer var små jeg ;-p

Blir spennende om hun reagerer på vaksine. De to andre gangene fikk hun spysyken og influensa, så vanskelig å vite om hun merka noe til vaksina i tillegg..

Hva i alle dager er krystallfiolett? Det er ikke gøy når de blir så såre! Pappan var hjemme alene for jeg var på jobb, og han ble skikkelig overrasket over hvor fort hun gikk fra vanlig farge på rumpa til knallrød med skrubbsår.

Hei hei alle sammen :)

Idag har jeg vært hos jordmor og nå har lillebror snudd seg med hode ned :) men det har jeg så og si visst, for har kjent det på sparkene;):D ellers var alt strålende :D
Var også innom legesenteret for å ta blodprøve IGJEN! OG innom legen for å forlenge sykemeldingen.. Liana var hos min mamma imens :) greit når hun å er sykmeldt, for da får jeg barnepass :p

★Sender fra pipe-gjøken★

Så bra at alt er fint med lille gutten din :D Herrlighet så nærme det begynner å bli! :D Kommer ikke over at du snart skal ha en til rett etter 1-årsdagen til Liana :p hehe
Kan være greit med barnepass ja :) Vi er ganske bortskjemt med pensjonert farmor som ELSKER å gå tur med Asle :D Deilig å få et par timer til rådighet hvor man kan få unna ting som ikke lar seg gjøre med baby hengende rundt anklene :p;):D

Mina våknet 07.50 idag,men var våken mye i natt...som vanlig.vannvittig tørst.hun spiser og drikker masse på dagen.hmm.storebror er som vanlig tidlig oppe. 6....merker jeg ikke digger det haha...

Vært i Sverige med farmor idag.spist kinamat og kjøpt klær til barna.ullkåpe til meg selv,og en brun kjole.koselig :) snart cæsar..... spennende. Noen andre som følger med?

Sent from my GT-I9300

Morgenstund er tull i grunn :eek: Må si Mina har et mer mennesklig tidspunkt å stå opp på en Wael :P:D
Men nattmating er kjedelige greier da o_O

Grattis med nye klær! :) Digg med noe nytt i blant!

Kan ikke si jeg følger med på Cæsar. Har fått dilla på Big Bang Theory :rolleyes::D Kjøpte sesong 1-5 på DVD for en stund siden :D:D:D Yeeei!
Holder du til i hovedstaden for tiden eller??

Ja, jeg trodde du gjorde det i går, så jeg begynte å lure på om det bare var meg som surra fælt.:p

Jeg blir med på et minitreff jeg veittu! Jenny blir igjen hjemme, og det er heeeeelt greit når man skal fly, busse/toge når man ikke er vant med det, og egentlig har nok med seg sjøl.:p
Skal se litt på hvordan jeg skal legge opp den videre reisen jeg, så kan vi finne et passende tidspunkt. :)

Tenkte jeg skulle ditche Asle med pappa'n så vi kunne ha et lite husmortreff og kose oss ;):D

Ja hun er størst i barselgruppa og større enn de andre vi kjenner, men pappan var enda større :) ryggen er veldig lang. Vi måtte jo bytte bilstol tidlig pga den faktisk..husker jeg var så stressa de første månedene fordi at vi måtte bytte til sportsdel og bytte bilstol, mens alle andre brukte de leeeeenge..hehe..trodde nok babyer var små jeg ;-p

Blir spennende om hun reagerer på vaksine. De to andre gangene fikk hun spysyken og influensa, så vanskelig å vite om hun merka noe til vaksina i tillegg..

Hva i alle dager er krystallfiolett? Det er ikke gøy når de blir så såre! Pappan var hjemme alene for jeg var på jobb, og han ble skikkelig overrasket over hvor fort hun gikk fra vanlig farge på rumpa til knallrød med skrubbsår.

Asle reagerte heldigvis ikke på de 2 foregående vaksinene, så jeg håper det går bra denne gangen også *bank i bordet* :p
Får håpe det går smertefritt for seg hos dere denne gangen!! *krysser fingrene*

Krystallfiolett er et lilla fargestoff man får kjøpt på apoteket. Pensler det på med en Q-tips og legger sinksalve/bepanthen oppå. Asle fikk et stort hudløst område i lysken av tisset!! :eek: sitt da han dreiv på med disse første tennene i tillegg til den røde stumpen, så da kjøpte vi det. Penslet morgen og kveld og allerede dagen etter var det betraktelig bedre :) Skikkelig grisete greier og fargen setter seg, så om å gjøre å ikke søle ;):p

God ettermiddag, jenter:)
Emmeth er fortsatt dårlig og nå er jeg blitt dårlig også, passer i grunn veldig dårlig nå som Mathea har første skoledag i morgen:oops: Emmeth kastet opp igår, men ikke gjort det idag. Han har vært mye våken i natt:eek: spent på hvordan denne natten blir:) Idag har jeg vært innom europris en tur og fått handla litt sterinlys og kubbelys:D Får ikke nok av tente lys på kvelden:):rolleyes:;):p Her merkes det godt at høsten er rett rundt hjørnet. 16 grader, litt sol innimellom, men stort sett overskya. Er begynt og bli veldig mørkt på kveldene også.
Riktig god bedring! :D

Håper nettene kommer seg fremover! Litt ugreit den der rolpinga når man har jobb å skjøtte.. o_O

"Ville" bestemødre er uforbederlige, dessverre :p Men du og du for et pågangsmot de har i disse gamle kroppene ;):p:D

Grilling hørtes digg ut! :D Yummie!!
Jeg må nesten ringe henne nå for å høre om hun kom seg gjennom dagen!!!

Mina våknet 07.50 idag,men var våken mye i natt...som vanlig.vannvittig tørst.hun spiser og drikker masse på dagen.hmm.storebror er som vanlig tidlig oppe. 6....merker jeg ikke digger det haha...

Vært i Sverige med farmor idag.spist kinamat og kjøpt klær til barna.ullkåpe til meg selv,og en brun kjole.koselig :-) snart cæsar..... spennende. Noen andre som følger med?

Sent from my GT-I9300

JEG følger med på cæsar:eek::D skikkelig spennende..også får jeg bare sååååååå vondt i mammahjertet når det kommer til pelle og lille cecilia:(:p

Når det er sagt, så må jeg si det høres ut som en fin tur til sverige da :) alltid gøy med litt shopping :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja måtte dele det siden det hjalp :-) det var litt grisete, men så lenge det funker så er jeg glad :-)

Ja det er jo det viktigste :) for kan ikle være noe godt å bli så sår som dem kan bli av og til.. har funket bra med zinksalve her, men er stort sett ikke bedre før dagen etter..

★Sender fra pipe-gjøken★

Så bra at alt er fint med lille gutten din :D Herrlighet så nærme det begynner å bli! :D Kommer ikke over at du snart skal ha en til rett etter 1-årsdagen til Liana :p hehe
Kan være greit med barnepass ja :) Vi er ganske bortskjemt med pensjonert farmor som ELSKER å gå tur med Asle :D Deilig å få et par timer til rådighet hvor man kan få unna ting som ikke lar seg gjøre med baby hengende rundt anklene :p;):D

Hahah ja da er vi to :P dette året har gått så sykt fort, og svskapet har nesten gått litt for fort :P skulle gjerne hatt noen mnd til på meg, for har lissom ikke alt klart enda :p meeen gleder meg til å holde en liten baby igjen:rolleyes:

Ja er utrolig godt å ha noen i nærheten som kan passe litt på barna av og til.. og bra mamma kunne passe hun, for jeg hadde ikke time hos legen, så måtte sitte å vente til han hadde tid, og det kan jo ta sin tid :P

★Sender fra pipe-gjøken★

Morgenstund er tull i grunn :eek: Må si Mina har et mer mennesklig tidspunkt å stå opp på en Wael :P:D
Men nattmating er kjedelige greier da o_O

Grattis med nye klær! :) Digg med noe nytt i blant!

Kan ikke si jeg følger med på Cæsar. Har fått dilla på Big Bang Theory :rolleyes::D Kjøpte sesong 1-5 på DVD for en stund siden :D:D:D Yeeei!
Holder du til i hovedstaden for tiden eller??

De beste nerdene i verden :D digger den serien! Hahaha

★Sender fra pipe-gjøken★

Liana er foresten 11 mnd idag :D syns jeg akkurat postet at hub var 10 mnd?:eek::rolleyes::p

Noen bilder av hun under morgenbadet og frokosten :D

1376510762399.jpg

Også fant jeg denne poteten idag når jeg skulle kjøpe det, og måtte jo bare ta denne da! :rolleyes:
1376510834617.jpg

★Sender fra pipe-gjøken★

Asle reagerte heldigvis ikke på de 2 foregående vaksinene, så jeg håper det går bra denne gangen også *bank i bordet* :p
Får håpe det går smertefritt for seg hos dere denne gangen!! *krysser fingrene*

Krystallfiolett er et lilla fargestoff man får kjøpt på apoteket. Pensler det på med en Q-tips og legger sinksalve/bepanthen oppå. Asle fikk et stort hudløst område i lysken av tisset!! :eek: sitt da han dreiv på med disse første tennene i tillegg til den røde stumpen, så da kjøpte vi det. Penslet morgen og kveld og allerede dagen etter var det betraktelig bedre :) Skikkelig grisete greier og fargen setter seg, så om å gjøre å ikke søle ;):p

Vi får håpe Asle slipper å reagere denbe gangen også :-) Simone virker ikke plaget. Hun var litt trøttere enn vanlig i kveld, men hun skreik jo masse, så tror heller det var grunnen.

Stakkaren som ble hudløs da! ikke noe godt for de når det blir slik. Skal huske krystallfiolett:) greit å vite dersom stumpen fortsetter å være rød :-) hun har et skrubbsår på ene sida så håper det forsvinner i natt.

Yeeey!!! Gøy!!! :D

Å spise et måltid mens maten fortsatt er varm og føre en samtale med noen som ikke sier bah-bah-mah-mah og kaster maten sin på meg frister veldig!! ;):P:rolleyes:

*sendt fra mobil-appen*

Back
Topp