Onsdagsskravle

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hei hei :)

I dag har vi vært på lesestund på biblioteket. Som vanlig hadde de valgt ut gode bøker med tema jeg ikke hadde tenkt på, og som Felix ikke hadde hørt om før. Det førte som alltid til at han hele dagen etterpå har tenkt, grublet, fundert litt til, og ikke minst spurt og gravd. Mulig han snart driver meg til vanvidd med vanskelige spørsmål.

Ellers har jeg hengt opp en babyhuske på lekeplassen i dag, blir spennende å se om den får henge lenge. Rart hvordan jeg har forandret meg siden jeg fikk barn, før ville jeg ikke tenkt tanken på å gjøre noe slikt. Ikke bare at jeg selvfølgelig ikke hadde behov for babyhusker, men jeg ville ikke bare satt opp noe som helst annet enn på min egen eiendom. Ikke ville jeg gjort det selv heller, jeg ville sannsynligvis fått noen til å gjøre det for meg. :P Nå var det den mest naturlige ting i verden å kjøpe huske og oppheng, og henge den opp selv. 
 
Heisann! Hørtes ut som et fint bibliotekbesøk! Alma tenker, funderer og spør mye om dagen hun også. I det siste har hun spurt en del om det å være død- andre som har fått slike spørsmål? Og så lurer hun på om det er lenge til hun blir voksen, hun sier hun vil være voksen:)

Håper huska får henge lenge! Her har vi hengt opp ei huske i taket i stua, der hvor hengevugga hang, den er veldig fin og begge jentene liker den godt!

Og så har jeg blitt tante!! Endelig, etter en hard fødsel som endte i keisersnitt, ble han født i går. Han er visst veldig frisk og fin og jeg gleder meg sånn til å besøke dem i København når de har mer fred og ro rundt seg! Søstera mi er naturlig nok veldig glad.
Og jeg er glad for å ha blitt tante igjen:)
 
Så koselig med lesestund =) 

Jeg har kommet meg hjem fra tur, møtte mannen i døra som skulle på middag med noen kolleger :-p
Så her er det sofa og TV for meg selv i kveld! =) 
 
Gratulerer som tante almara! 

Høres ut som om Alma og Felix er på samme sted. Jeg får også en del spørsmål om døden, men jeg har feiget ut, og sagt at det er veldig gamle folk som dør... Felix vil også bli voksen, og på mandag mente han at noen lyse dun på bena var hår som tydet på at han var blitt voksen. I går mente han å se hår / skjegg på haken sin.I går hadde vi en verre episode også, da han var lei seg for at han var gutt. Jeg vet ikke om jeg bør bli bekymret, men han ville heller være jente, og bli voksen dame med baby i magen sin. Alternativt lurte han på om han kunne få en av de babyene lillesøster vil få i magen når hun blir voksen dame. Det endte med at han gråt sårt fordi han ville at jeg skulle få en baby til i magen, slik at vi kunne få oss en ny baby nå... Egentlig er jeg litt lettet over at dagens spørsmål stort sett har dreid seg om adopsjon og lus.
 
Så koselig med lesestund, bra med litt input fra andre også :)

Spørrealderen er vi kjent med ja. Amelia både spør og grubler hele dagen :) Artig når man nesten kan se at det jobbes hardt i hodene deres :) 


Ang. det med døden har Amelia også begynt å snakke om det. Vi har en katt som ble borte for snart to år siden og oldeforeldre som ikke lever lenger. I det siste har hun spurt mye om dem, og i bilen her om dagen sa hun; "hvis man puster sånn "hihhhhhj", så dør man". Ble litt paff, men forklarte henne at det ikke var helt sånn. Regner med det var noe de større barna har snakket om i barnehagen for hun kom derifra da.... 

Gratulerer som tante Almara, bra alt gikk bra :)

Her har vi vært hjemme på formiddagen og på dåpssamtale på ettermiddagen. Fått oss
litt middag og roen har senket seg etter at begge jentene er badet og i seng.

Det er så deilig at Eveline også legger seg tidlig nå, og til og med sovner i vugga helt av seg selv etter kveldsammingen. Godt med litt voksentid på kvelden :)
 
Sukkertopp: den gutten din virker så omsorgsfull! Skjønner godt at han gjerne vil ha baby i magen sin:)
Selv har jeg en liten krise innvendig, kanskje fordi jeg akkurat er ferdig med permisjon, jeg har drømt om at jeg er gravid igjen og ønsker meg det veldig sterkt! Mannen min derimot, har ikke det samme ønsket. Men jeg har et håp om å overtale han. Hvordan gi han et behov om å få et barn til? Kanskje han burde snakke med Felix? ;)

*trinemor*, så deilig at Eveline sovner om kveldene og sover godt!

Her har Alma blitt helt håpløs om kveldene, hun som alltid sovnet på to minutter. Nå finner hun på alt mulig rart. I går leste jeg om Veslebjørn som sa til Storebjørn at han ikke fikk sove fordi han var redd for mørket. Med en gang jeg la fra meg boka, sa Alma "mamma, jeg får ikke sove, jeg er redd for mørket". Og så bruker hun Albert Åbergs metoder; "pappa, jeg er tørst", "pappa, jeg er sulten", osv. Sommertid er ingen god tid ift barns legging...!!!! Og så tenker jeg at jeg må slutte å lese bøker om barn og bjørner som ikke får sove;) 
Andre som opplever det samme?
 
Back
Topp