Onsdagsprat

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei på dere alle!
I gårkveld begynte det å lave ned med snø og det la seg et lite teppe før kvelden var over. 
Men det var selvsagt borte i dag, til vår store skuffelse. 
Så vi kom oss så vidt til barnehagen uten å tryne på glattisen flere ganger, og jeg er nå under teppet og drikker kaffe i stua =)
Litt tung dag i dag, Teodor savner pappa mye og vi er trøtte og slitne begge to. Hardt å stå opp, men vi kom oss av gårde slik at han rakk samlingen akkurat. 
Jeg burde rydde bilen i dag, for den trenger en vask. Men får bare aldri gjort det :-p
Ha en fin dag!
 
Sender dere en klem! Ikke lett å savne pappaen og mannen sin (for jeg regner med du savner han du og). 

I dag våknet vi og oppdaget at Alma hadde lagt seg inne hos oss og sovet videre uten å forstyrre noen, jeg ble helt imponert. Hun hadde lagt seg i senga som står ved siden av vår uten å si et knyst, vekke Luna eller noe som helst. Både jeg og mannen trodde hun endelig hadde sovet hele natta i egen seng da vi oppdaget henne:) Det var så koselig med Luna som da hun våknet ville hilse på storesøstera, sånne øyeblikk om morgenen er helt ubetalelige. Da føler jeg meg som verdens heldigste!
Pappaen har vært med Alma til legen i dag, det surkler i brystet hennes igjen. Fikk beskjed om å gi henne flutide og ventoline i to uker. Hun har visst fått en kraftig forkjølelse. Kan ikke fatte og begripe at Luna har holdt seg frisk all denne tiden. Alma susser jo på henne hele tida, og når jeg henter i barnehagen er det mange hender som vil kose og klappe på Luna. Jeg prøver å være streng og be dem vaske hendene, men det er ikke til å unngå helt likevel. Luna elsker jo også oppmerksomheten:)

Selv har jeg bare fått ryddet noen klær i dag, er veldig lite effektiv. Kanskje et resultat av at jeg hadde veldig mye å gjøre i forrige uke. 
Ønsker alle en fin dag! :) Og håper dere begge føler dere bedre snart, Fru H.
 
Fru H: kan ikke være så lett for noen av dere å være uten mannen/pappan så lenge. Skjønner at det kan bli litt tøft, og noen dager føler man mer på det enn andre....

Høres koselig ut med snø, men egentlig håper jeg vi slipper den til lille julaften eller noe :) er så deilig nå som det ikke har vært glatt enda engang, og knapt minusgrader.....

Hoppetussa: kjenner igjen det med ryggvondt. Er 20 % sykmeldt for det og bekkenplager selv, men det går bra om jeg er litt forsiktig på jobben. Løfter ikke mer enn jeg må, men selvfølgelig blir det noe på småbarnsavdeling :) God bedring!

Almara: så godt at dere fikk sove uten forstyrrelser i natt, men skjønner godt at det beste er at hun holder sin egen seng... Amelia har fortsatt ikke prøvd å gå ut av sengen sin før vi kommer inn på morgenen og det er jo utrolig deilig :) spesielt når det kommer en baby som helst ikke skal vekkes....

Her er Snuppa i full fart igjen, så sykdommen ble ikke så langvarig denne gangen heldigvis. Hun har vært med meg på jobb idag, siden mormor måtte jobbe (besteforeldredag på onsdag).

Og det er alltid veldig stas å se mammas barnehage :)
 
Det var like grisete i dag da snøen var borte igjen, og det er så mye å vaske etter en dag i barnehagen 

Det ble en ganske bra dag likevel. Jeg fikk levert bilen på vask så nå er den skinnende ren både inni og utenpå!
Etter det var jeg hos foreldrene mine en tur og strikket med lillesøs som er hjemme på besøk før vi hentet Teodor tidlig. Vi ble nemlig invitert på pannekaker hos bestemor/oldemor og det var veldig koselig. 
I dag har jeg strikket meg en lue som jeg ble ganske fornøyd med, har bestilt mer garn for å strikke en til med hjertemønster! 

almara.
Så flink hun var og bare gikk og la seg da =) Jeg merker ikke alltid når Teodor kommer inn til meg lenger =) 

hoppetussa:
 kjedelig med ryggvondt, men så herlig med spark =) 

trinemor:
Her er det ganske isete og skummelt føre, så jeg venter bare på snø egentlig =) gruer meg til julegateåpning uten snø på lørdag...! :-p
 
Back
Topp