Onsdagskravling..

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
God morgen[:)]

Mina har sovet veldig urolig i natt, så i natt tok jeg henne inn til meg og vi sov til 0800. Var veldig godt[:)]

Så vi er litt sent i bhg idag vi. Mina koser seg med yoghurt og ser på Brannmann sam. Når hun er ferdig, så går vi til bhg.

Jeg HATER å ha lite penger og det er det jeg har nå[&:] Får bostøtte på fredag da, men liker ikke å måtte snu på krona liksom. Æsj[:-]

Jeg skal innom Nav for å levere noe papirer og skrive på bacheloroppgaven min.

Hva skal dere idag??[:D]

Så bra at dere har hatt en god natt oslojente - kanskje ting er på vei til å løse seg? Det ser det absolutt ut til å være her i alle fall; i går sovnet August før åtte, våknet kvart på fire, spiste seg mett på 20 minutter og sov til kvart over sju igjen!! [:D]

Jeg satt og lagde ukesmeny i går kveld, så nå skal jeg skrive handleliste, det orket jeg ikke da... så triller nok August og jeg på butikken. Merkelig hvor lite man faktisk trenger for å handle til middag for en hel uke - jeg får det stort sett med meg i vogna. Da handler jeg melk og brød og sånt utenom altså. Har ambisjon om at hver uke skal en ny rett prøves, så nå skal jeg bla i kokebøker - kanskje vi ender opp med nye favoritter. Har allerede oppdaget et par fiskeretter som har vært stor suksess og ønsket igjen her i huset

Ingen andre planer i dag - skal sikkkert gå litt turer, og så blir det litt strikking foran tv i kveld tenker jeg.

halloen![:)]

og god morgen.. kjipt med urolig Mina, men godt dere fikk sovet litt iallfall.. her var morten hjemme en stund på morgenen, han skal på seminar med jobben, så han leverte malin, mens julie og jeg stod opp!

så hadde vi en slapp start på dagen, før julie ble lagt nå. deilig.

planen i dag er egentlig ikke noe.. er alene med jentene i dag.. sååå det blir vel mest mulig avslapping for å lade opp til ettermiddagen.. [8D] kanskje en tur ned på interiørbutikken her nede, for de hadde pusset opp oppdaget jeg i går.. [8D] og den var blitt såå åpen og fin[8D] skummelt for lommeboka, men nå er m borte, så da merker han ikke om jeg handler.. selv om jegstrengt talt ikke har penger[8D][:D] (men oppi hodet mitt får jeg jo den ene jobben jeg har søkt på[8D])

ellers må jeg i grunn vaske her.. for.... selv om jeg syns det ser rent ut ser jeg det på bodyen til julie at det ike er så rent som jeg innbiller meg..[&:] irriterende.. skulle sydd på henne en mopp eller noe.. det hadde vært utrolig praktisk.. [8D]

nå skal jeg i grunn bare sitte å surfe litt, lete litt etter jobber, og vente på at gulvet vasker seg selv.. [8D]

Hei hei[:D]

Nå har jeg akkurat levert Jørgen i barnehagen og jeg sitter her og spiser litt frokost. Jeg skal jobbe i resepsjonen fra kl 15 i dag, men jeg skal snart jobbe noen timer i barneparken også. Så dette blir nok en lang dag med mye jobbing.

Ha en super dag alle sammen[:D]

God morgen.

Trøtt i dag, men skal prøve å unngå å legge meg. Marcus er i bhg, og jeg har egentlig ikke så mange planer før jeg drar te Oslo senere i dag.

Ha en fin dag alle sammen.

Ha, ha - leste litt fort jeg, oslojente, og fikk med meg at dere hadde sovet til åtte.. ikkke at hun hadde vært urolig. Nåja, dere har fått sove litt, selv om sovesituasjonen ikke var ideell... håper hun snart sover rolig i egen seng!

Penger ja, det var et gjennomgående tema her i dag... dere er ikke alene. Jeg merker at det jeg har utbetalt holder akuratt... og nå når g begynner permisjonen sin mister jo jeg lønna, for jeg tar ut ferie da jeg ikke har jobb å gå til. I dag har jeg endelig fått rotet meg til å sende en mail til tillitsvalgt i FO, angående saken min... spennende å se om det skjer noe nå (jeg sendte med kopi til fylkesansvarlig i FO også). I sommer, når G tar hovedpermisjonen sin (han tar to uker når vi drar til Spania, og så tar han resten sammenhengende i juni og juli) må jeg få meg noe å gjøre så jeg får litt inntekt - får melde meg på et dagsenter nede i Volda - de har visst stadig behov for folk, og de virket interessert sist jeg snakket med dem... og så snakket jeg med en tidligere kollega fra institusjonen jeg jobbet i praksis, og hun lurte på om jeg ikke ville komme tilbake til dem.

håper du får deg en jobb lenemor.. kjipt å ikke ha noe inntekt.. merker det selv..[&:] 

og du, om du har tips på fiskeretter som har falt i smak hos dere, så hyl ut.. for vi må bli flinkere til å variere med fisken.. jeg er veldig glad i fisk, morten er mer skeptisk... men.. jeg må variere litt, for hn liker egentlig aller best ren fisk, og tradisjonelt laget omdu skjønner.. sååå jeg har gått litt i stå[8D]

jeg lager en egen tråd med fiskeoppskrifter jeg, og så håper jeg fler bidrar med sine oppskrifter etter hvert

God formiddag[:)] Det ble en god start på dagen idag - snuppa sov heeele natta i sin egen seng, noe hun ikke har hatt for vane å gjøre i det siste (var visst overraska selv[8D]). Deilig å komme inn i hverdagen igjen - og gjett om hun var glad da hun endelig fikk "ja" på spørsmålet om hun kunne gå i barnehagen[:D] "Eg ska lega me guttene og - men ikkje Thore - æg lige ikkje han, han skue meg...."[8D][:D] Hun var så fornøyd da jeg leverte henne også - herlig å se! Vi elsker visst barnehagen omtrent like mye, vi to[:D]

Det er deilig vårvær her - om enn litt vind - så jeg skal definitivt gå til jobb idag. Og siden det tar litt tid å justere seg etter å stå opp så tidlig, blir det nok rolig kveld på meg....[;)]

Have a nice day, girls[:)]

Ja, her var det rolig start på dagen.. Ungene fikk vi av gårde i 9 tida, og så var det frokost og avslapping hjemme.. Jeg skal på jobb i e.m. da, så får vel straks begynne å gjøre meg litt klar for å dusje osv.. Hehe.. Men begynner ikke før kl 14 da..

Som dere ser er fiskemattråden godt igang - fint om folk legger inn oppskrifter og ikke så mye kommentarer, for da blir det litt rotete...

og så har jeg trent min første runde med 30 days shred så jeg sitter her svett og god og venter på at August skal våkne (og at brødmaskinen min skal pipe at den er ferdig så jeg kan få lunsj...) i mellomtiden får jeg vaske litt mer gulv

ORIGINAL: lenemor

Som dere ser er fiskemattråden godt igang - fint om folk legger inn oppskrifter og ikke så mye kommentarer, for da blir det litt rotete...

og så har jeg trent min første runde med 30 days shred så jeg sitter her svett og god og venter på at August skal våkne (og at brødmaskinen min skal pipe at den er ferdig så jeg kan få lunsj...) i mellomtiden får jeg vaske litt mer gulv

herlig... da er oppskriftene skrevet  opp her, så jeg skal sette opp ukesmeny i kveld. så har jeg noe å bedrive tiden med.. har kommet oss hjem etter en handletur nå, så fikk kjøpt inn litt på fryseshowet på spar, kjekt med litt frossenfisk i fryseren.. [8D] har jo hele fisk som pappa har fisket, men det er ikke alltid like praktisk[8D]

nå tror jeg at jeg skal vaske gulvet, og gjøre det litt hyggelig her, så kan m komme hjem til rent hus i morgen[:D] for da skal han kjøpe nye hagemøbler til oss... hihi..[:D][:D] sånne kunstrotting[8D] har ønsket oss det til å ha bak.. for da har vi en spisegruppe, og en sittegruppe.. også skal vi ha noe foran.. men vi må først bygge nytt der ute, nå er alt bare gammelt og ekkelt.. [8D] men da skal det bli nytt og fint der etterhvert. så får vi nok noe ut der også.. men tror ikke det blr noe fancy greier.. for der blir det bare å sitte og være der siden malin leker en del foran huset, sykler etc..

mens vi er i gang med middag.. så har jeg tatt opp svinestrimler.. og jegvet det er mye jeg kan lage av det.. men jeg er s¨åå matlei, så om noen har noen gode innspill, setter jeg veldig pris på det!!

Har oppskrift på en god salat med svinestrimler og avocado om du er interessert

Ha, ha - leste litt fort jeg, oslojente, og fikk med meg at dere hadde sovet til åtte.. ikkke at hun hadde vært urolig. Nåja, dere har fått sove litt, selv om sovesituasjonen ikke var ideell... håper hun snart sover rolig i egen seng!

Penger ja, det var et gjennomgående tema her i dag... dere er ikke alene. Jeg merker at det jeg har utbetalt holder akuratt... og nå når g begynner permisjonen sin mister jo jeg lønna, for jeg tar ut ferie da jeg ikke har jobb å gå til. I dag har jeg endelig fått rotet meg til å sende en mail til tillitsvalgt i FO, angående saken min... spennende å se om det skjer noe nå (jeg sendte med kopi til fylkesansvarlig i FO også). I sommer, når G tar hovedpermisjonen sin (han tar to uker når vi drar til Spania, og så tar han resten sammenhengende i juni og juli) må jeg få meg noe å gjøre så jeg får litt inntekt - får melde meg på et dagsenter nede i Volda - de har visst stadig behov for folk, og de virket interessert sist jeg snakket med dem... og så snakket jeg med en tidligere kollega fra institusjonen jeg jobbet i praksis, og hun lurte på om jeg ikke ville komme tilbake til dem.

Jeg håper for din skyld at det ordner seg med jobben din, men mest av alt håper jeg inderlig at du finner en jobb hvor du trives i og at de ser hvor dyktig du er[:)] og ikke minst en herlig person å ha i personalgruppa si[;)]

Har oppskrift på en god salat med svinestrimler og avocado om du er interessert

ja, det hørtes godt ut.. bring it on.. det der hørtes ut som noe m kan spise også.. [:D]

Det er fra Grete Roede-boka, og er en av G's favoritter

Avocadosalat med strimlet svinekjøtt (to porsjoner)

300 g strimlet svinekjøtt
1/2 ss olje
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
1/2 hode isbergsalat
150 g ruccolasalat (ja, det står det i oppskriften, men det MÅ være feil, et beger er gjerne 50 gram... jeg pleier å bruke et beger)
1 rødløk
1 acokado
1 ts sitronsaft
2 ss pinjekjerner

Fres kjøttet et par minutter på sterk varme i olje. Dryss over salt og pepper
Skjær løken i tynne skiver. Skyll salaten og skjær den i strimler. Legg salaten i en bolle sammen med løken. Skjær avokado i båter og dynk med litt sitronsaft.
Bland avokado og svinekjøtt med salaten.
Rist pinjekjernene i tørr stekepanne til de får en gyllen farge. Dryss disse over salaten rett før servering

Hallo damer. Dette ble en hektisk morgen. Jeg skulle til legen 9.40, så jeg sto opp kl ni. Jeg hadde sagt til mannen at jeg kunne levere Frida i bghen på veien, men det var umulig å få henne klar i tide. Hun ville ikke spise, bare leke, så jeg måtte bare dra uten henne. Da var det ei som angret seg for hun hadde jo så lyst i bhgen. På legekontoret var det så mye folk som jeg aldri har sett før. Jeg var først til legen, deretter til hørselstest og ekg og blodprøve til slutt. En time hadde jeg vært der, og jeg hadde ikke fått betalt enda. Det var seks stykker foran meg i kø til luka, så jeg bare dro for å hente Frida og kjøre henne i barnehagen. vi kom frem akkurat i tide til lunsj! Så var det å få betalt for legetimen, innom nav og biblioteket, hjem å spise frokost, vaske badet og litt forskjellig før det var avgårde igjen på fem månederskontroll med Maja. Puh. Nå har vi akkurat kommet hjem igjen, Maja er lagt og skal få ta seg en dupp før vi henter Frida og drar for å kjøpe ny vaskemaskin. den vi har holder trommelen på å løsne i og den har begynt å lekke olje, så vi har fått noen sorte prikker (hullene i trommelen) på noen av klærne, så vi er nødt til å kjøpe ny med en gang. Forhåpentligvis ser jeg bunnen av skittentøyskurvene i løpet av uka. Vi har ikke handlet enda etter påske heller, så det må vi også få gjort. Det er grenser for hvor lenge jeg er i stand til å være kreativ.[;)]

du kan komme og skamfere Johanna og meg SuperBerta - vi kunne trenge en klipp begge to

Nøste77 - nå er jeg skikkelig spent her altså - driver og lager denne chileneren din til middag. Må innrømme at det ser litt rart ut - det må da bli tørt? Nåja, vi prøver...

Oslojente - ja, håper virkelig det ordner seg. Spent på responsen på mailen min, og om det skjer noe nå som jeg har trekt inn FO på et litt høyere nivå igjen. Ellers driver jeg og ser etter jobber å søke på da... jeg må jo finne noe å gjøre etter hvert

I dag har jeg vert på planleggingsdag nr 2. Aslak ble med. Han oppførte seg eksemplarisk. Litt lei på slutten men det gikk greit![:D] Og for en rivende utvikling han har nå om dagen. I går tok han sine første skritt og i dag så satte han seg på rumpa selv! Er så imponert! Hadde ikke ventet dette så tidlig.

Solveig har hatt ein toppers dag i bhg i dag. Hun gledet seg veldig til å gå i bhg igjen i dag!

Back
Topp