Onsdag - midt i uka!

lenemor

Forumet er livet
Ukene går så fort altså! Var på styremøte i går kveld, noe jeg trodde var mitt siste møte da jeg har sittet i to år, men så fikk jeg beskjed om at jeg skal sitte i tre. Vet ikke hvorfor, for styremedlemmer velges inn for to år, og jeg har aldri fått beskjeden før. Nåja, varaen sa at om jeg stiller frem til jul kan hun stille etter ,så får vi kortet det inn litt. Egentlig helt greit å sitte i styret, men med småbarn, husbygging og forhåpentligvis ny jobb i løpet av høsten/vinteren føler jeg at jeg har nok å finne på for å fylle kalenderen

I dag er jeg bare sur og grinete - ble vekket fem av August, men vi sovnet til igjen etter en times tid og sov til sju. Han har vært skikkelig grinete siden vi sto opp - skreik gjennom hele morgenstellet og hele frokosten sin, og jeg taklet ikke det - da er jeg nok litt sliten.

I dag skal vi komme oss ut og se på kjøkken håper jeg - kusinen til G som jobber hos en kjøkkenleverandør viste seg å ikke være på jobb i går, så vi håper på hell i dag. Ellers ingen store planer - annet enn at jeg skal ut og kjøpe noe stoff som jeg kan fore gardinene på rommet til August med, for der er det lyst som om dagen når han skal legges

Jeg er også ganske sliten etter natten, siden Mina er syk[&o] Ble ringt etter fra bhg igår og da jeg kom så jeg en veldig slapp jente lå i sofaen og så rett ut i rommet med tomt blikk[&o] Hun sovnet på vei hjem fra bhg i vogna og lot henne sove 1 times tid, før jeg vekte henne. Tok lang tid før hun kom til seg selv og fikk i henne en grillpølse heldigvis[:)]

Kviknet til litt utover kvelden og hadde litt under 38 i temp da jeg la henne. Våknet ved 21 tiden igår og da var hun veldig varm ga en stikkpille og tok henne i senga mi. Hun har vært mye våken..Nå sover hun på sofaen[:)]

Lite planer her i hvertfall..

Stakkars Mina - god bedring!

Her var det masse grining og krangling i dag morges - det går i "den er min" "NEI, den er min" osv osv....herlige jenter gitt[8D] Kom oss ut av dørene med ei hissig ei og ei med tårene rennene på kinnet. Herlig start! Heldigvis var bestevenninna til Amalie kommet (hun pleier komme seinere) og da glemte hun helt meg[:D] Og så lå det de skjønne bildene i hylla idag - de har tatt barnehagebilder for en stund siden. Hun var så nydelig at (ikke inhabil i det heeeele tatt) - det var utebilder så derfor var hun ikledd dressen sin (hadde fin kjole under[8D]). Veldig flotte bilder til en rimelig pris (drøye 300).

Jeg skal jo på jobb om noen timer - og vanligvis har jeg seinvakt til halv 5 idag, men pga streik må jeg muligens slutte 4 (hun som ALLTID går til halv 5 er tatt ut). Forstår meg ikke helt hvordan de velger ut de som skal streike - greit nok med hun som går seinvakt, men de har tatt ut ei som har "en-til-en" på skolen - så det at de skal prioritere de med spesielle behov er jo bare tull[8|] (og dette barnet er NØDT for å ha en-til-en). Vet de søkte om disp. for henne men fikk avslag. (Når det er sagt så støtter jeg streiken - men håper jeg slipper å bli tatt ut[8D]).

Rolig kveld blir det garantert[:)]

jeg er hjemme med de streikerammede barn. Gustav er litt slitsom til tider. Frekk som bare det!

Skal med mann og barn på grilling som avslutting på semesteret med prostilaget i ettermiddag. I kveld blir det koravslutning med tapas på Inderøy.

og så tror jeg kanskje jeg legger inn en liten kjøpesenter/kafe-tur med ungene innen, så vi kommer litt vekk fra hjemmet og rampestrekene en tur!

Solveig har hatt fri fra barnehagen i dag. Hun hadde time hos ortoptist og øyenlege. Men før det var vi på helsestasjonen. Aslak fikk vaksine idag! Var ikke så populært men gikk kjempebra! Han følger kurven sin fint på vekt og høyde! Solveig er blitt 99 cm.

Det var snakk om at Solveig skal få lapp. Men så kunne øyenlegen konstantere at hun må ha sterkere briller. Så da kan det hende at skjelingen avtar noe. Styrken blir da +7.5 og +8. Planen var å bestille nye briller på vei hjem men Solveig sovnet i bilen! Aslak som egentlig skulle ha sovet.. han er ingen festbrems og holdt liv i baksetet![8D][:D]

Nå venter vi på far... venter på far!!!! åja kan du tro vi venter på far!!! (noen andre som kan den sangen?)
Så skal vi ha pizza til middag[:)]

Hadde en rolig morgen her i huset, Sander fikk spist både frokost og sett barnetv før vi gikk til barnehagen[:)]
Turen i dag tok laaaang tid, Sander skal stoppe og studere alt, og er kommet i hvem/hva/hvorfor alderen - spør om alt mulig, og skal ha det forklart ned til hver minste detalj... Må si at jeg mange ganger blir svar skyldig[:)][8D]

Her hjemme har det blitt litt vasking og rydding som vanlig, har hengt ut klær, men ser litt skummelt ut med regn.
Sto i avisa i går at sommeren var kommet [8|] Ser nå hvertfall ikke noe til den i dag nei..
Elias har sovet MYE i dag, så jeg har fått slappet av en god del - herlig[:D]

Ellers så skal min søster og jeg på prøvesminking/håroppsett i dag, har aldri blitt styla av proffe folk før, så det skal bli knallkjekt[:D]

God kveld, damer. Her har dagen gått i ett. Maja ble "kidnappet" spontant til Sverige i går. Så da satt vi igjen med bare ett barn her.

Mari og jeg hadde dag nr to i barnehagen i dag uten å være i barnehagen. Alle sammen var nemlig på bondegårdstur. Så da dro vi dit med bil og møtte dem. Var der et par timer før vi dro hjem igjen. Og Mari sov nesten tre pog en halv time etter det, så det tok på virket det som. (I morgen skal hun ha tilnærmet normal dag, og jeg skal på nabolunsj så lenge). Mens hun sov var det noen naboer over på kaffe. Og jeg slengte sammen noen gode bananmuffins, for jeg hadde så mange overmodne bananer,og det er det ingen som liker her i huset. Men muffinsene var populære for bådfe store og små, så det var kjekt.

Etter at Mari våknet igjen så dro vi på Mortens kro for å spise middag. Orket ikke grille, for det blåste så mye. Og så hadde vi en familietur på butikken etter det. Og så kom en nabo på kaffe. Og så ble det leggetid for Mari. Nå ser mannen landskamp, mens jeg lader opp til en kjapp joggetur med et par naboer. Blir en kort tur for å spare bekkenet.

God onsdagskveld!

Her sprutregner det - har blåst og blitt gråere og gråere utover dagen, og siden i ettermiddag har det regnet mer eller mindre konstant.

Jeg har vært på loftet og hentet ned resten av Johannas klær, så har jeg sortert alt av hennes og August sitt. Alt Johannatøy fra størrelse 86 og oppover dro jeg og ga til et vennepar av oss som har ei jente på ett år. Det August kan arve har jeg selvsagt spart, så nå ligger alt han kan ta over etter henne ferdig sorter i skapet.

Etter å ha vært på besøk der dro vi og møtte G for å få tegnet kjøkken... det blir så bra altså! Vi får tilbud på vaskerom og badene, og sikkert garderobeløsninger fra samme butikken, men vi rakk bare vaskerom og kjøkken i dag før vi måtte reise og hente Johanna i barnehagen.

Og så til husbyggingen vår; i dag ble første salve avfyrt!! G reiste inn for å se nå, men nå er altså sprengningsarbeidene i gang [:D]

Så gøy at dere er i gang!! Tenk såå gøy å kunne velge ut det man selv har lyst på[;)] Tenker det blir kjempe BRA!!

Hurra for sprengingen lenemor!!!!![:D][:D][:D]

ORIGINAL: oslojente1980

Så gøy at dere er i gang!! Tenk såå gøy å kunne velge ut det man selv har lyst på[;)] Tenker det blir kjempe BRA!!

ja det er helt fantastisk... nå skulle jeg ønske det ikke fantes noe som heter budsjett da [&:]

Back
Topp