Onsdag i dag

Anjalef

Gift med forumet
God morgen.

Marcus startet kl 6 i dag, han gleder seg te vi skal inn te Oslo, sambo sto opp med han og dem har spist frokost og lekt og kost seg masse.

Her er det kaldt i dag, -3.3. Det er kaldt.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal ha på Marcus i dag, godt jeg vasket ulltøyet hans i går.

God morgen. Her våknet jeg av at JOhanna ropte på meg rundt halv åtte - jeg var uthvilt etter å ha sovet nesten hele natta (sovnet rundt elleve i går, og var bare våken litt over en time i natt med August) så vi sto opp og ordnet oss. G kom etter hvert han også, så gikk vi ned alle fire. August var sulten, og Johanna ville spise sammen med han, så hun måtte hente et lite bord og stol og sette seg med frokosten ved siden av sofaen hvor jeg satt og ammet.

Nå er hun i barnehagen og August sitter og koser seg på fanget til pappa'n sin. Han har blitt flink å spise, han tar nesten ingenting av flaska med NAN etter et puppemåltid så jeg lurer på om vi nesten er i mål på amming og melkeproduksjon - gleder meg til å sette bort alt av flasker og bare stole på at amming er tilstrekkelig. I morgen får vi hjemmebesøk fra helsesøster, og hun vi har fått er søsteren til svogeren min, så vi har felles nevøer - det er koselig (søsteren til G er gift med broren til helsesøsteren vår)

Nå skal jeg drikke kaffe og kose meg litt

For ei natt. I går begynte jeg å strikke monsterbukse (men står fast allerede da). I natt så våknet jeg mye, som jeg alltid gjør, og da var tankerekka mi litt utypisk *Au det gjør vondtMONSTERBUKSE*[8D] Jeg er litt gira. I dag kommer Frida hjem. Når jeg skal hente henne skal jeg ha med meg strikketøyet mitt sånn at svigermor kan rekke opp det jeg har gjort feil og vise meg. Jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Det er så kjedsommelig mye som må læres når man er nybegynner. [&:] Annet enn å hente Frida og strikke har jeg ingen planer, bare trene bittelitt i håp om å bli bedre i ryggen.

morsomt når ting bare fester seg i hodet. Hver gang hodet mitt har en ledig stund nynner det på sangen til Spesialagent Oso - en megairriterende sang (det går på playhouse disney)... så mens jeg satt og ammet i natt surret dette i hodet mitt; spesialagenten *dum-dum* oppdrag utført *dum dum* og så finner jeg på mer tekst fordi jeg ikke kan den [8D]

ORIGINAL: lenemor

morsomt når ting bare fester seg i hodet. Hver gang hodet mitt har en ledig stund nynner det på sangen til Spesialagent Oso - en megairriterende sang (det går på playhouse disney)... så mens jeg satt og ammet i natt surret dette i hodet mitt; spesialagenten *dum-dum* oppdrag utført *dum dum* og så finner jeg på mer tekst fordi jeg ikke kan den [8D]

Ja, mens andre ganger kan det være litt irriterende. Jeg har det sånn at visse ting gjerne fester seg til en gitt situasjon, og hver gang jeg gjør den tingen så tenker jeg det samme om og om igjen. Da jeg malet første strøket på vinduskarmen (som måtte ha seks strøk) så hadde jeg akkurat lest noe på facebook etter at Sapara hadde scoret for Rosenborg. Jeg var i godt humør og tenkte på heiaropet " O, A Sapara, O A Sapara" og det endte med at jeg stod og tenkte på det i til sammen 5 (?) timer mens jeg malte vinduskarmen. Da jeg malte TAKlistene ute i garasjen hadde jeg en annen sånn hjerneklister, en kommentar jeg så i en serie som jeg sto og humret av om og om igjen. Heldigvis tenkte jeg ikke noe spesielt da jeg malte golvlistene, sier jeg. [:D]

I dag kom Sindre inn til meg kl 7.30.. Gjespa da han kom inn sa han: "Eg trøtt.. Men jeg ikke inn rommen min.." [8D] Haha.. Han er så språkforvirra stakkar.. Meg og mej og jeg og eg og alt om hverandre.. Hehe..

Fulgte han i barnehagen, så gikk jeg oppom på jobb og søkte meg inn i 50 % stilling når jeg skal begynne igjen i januar.. Har en 100 % stilling i vakrpool, men kan jo ikke begynne i 100 %.. Har jo ikke barnehageplass.. Men vi får nå se.. OM jeg skulle få, så skulle de nå klare å få meg inn i større stilling.. Så det skulle gå helt fint.. Og om det blir sånn at sambo har fri to dager annenhver uke, så er det jo mulig å jobbe de dagene.. [:)] I tillegg til helg og kveld, så det skal gå fint det.. [:)]

I dag leverte jeg barna i barnhagen, gikk på jobb og kom hjem [8D] Tannlegen som Leah skal til i morgen har ringt 3 ganger, når jeg ringer tilbake svarerr ingen. Så om det er noe viktig håper jeg at jeg får vite det før timen i morgen [:)] Ellers så har foreldrene mine kjøpt seg leilighet ( i steden for huset de har) jeg har jo flyttet ut, og min bror begynner jo å bli ganske stor så da var det ikke så mye å snakke om. Det som er fint er at nå bor de da i en tomansbolig eller noe, sammen med farmor .. så det er jo hyggelig[:D]

Jeg måtte vekke ungene i dag. Vi skulle tidlig opp for Solveig hadde time til ortoptist! Så først hentet vi broremann (min lillbror) for at han skulle være med Aslak mens jeg ble med Solveig på kontroll. Kontrollen gikk kjempefint! Hun så en stor forbedring på synet siden vi var der i mai! Så tydelig hjelper det med brillene, og hun slepper lapp enn så lenge. Det kan virke som at hun ikke trenger lapp i det hele tatt. Og det er godt å vite at hun klarer seg bra med brillene. Litt misforståelser var det også.. for Solveig skulle se i et sånt bilde med figurer i 3D.. ikke lett å se hvis du sitter på feil vinkel! Hun ble bedt om å finne elefanten.. men fant bare kua! hihi[:D][:D]

Aslak fikk komme til legen igjen! Det viser seg at det som "bare" var ørebetendelse på venstre øre, er nå blitt kraftig ørebetendelse på venstre øre OG betendelse på høyre øre! Så da var det rett på pencilinkur!! Håper at vi får sovet LITT mer i natt som kommer. Det er ikke kjekt å ha syke barn, vertfall ikke når de er så små! Men begynner desverre å bli vant med det..[&:]

ORIGINAL: Actrine

Jeg måtte vekke ungene i dag. Vi skulle tidlig opp for Solveig hadde time til ortoptist! Så først hentet vi broremann (min lillbror) for at han skulle være med Aslak mens jeg ble med Solveig på kontroll. Kontrollen gikk kjempefint! Hun så en stor forbedring på synet siden vi var der i mai! Så tydelig hjelper det med brillene, og hun slepper lapp enn så lenge. Det kan virke som at hun ikke trenger lapp i det hele tatt. Og det er godt å vite at hun klarer seg bra med brillene. Litt misforståelser var det også.. for Solveig skulle se i et sånt bilde med figurer i 3D.. ikke lett å se hvis du sitter på feil vinkel! Hun ble bedt om å finne elefanten.. men fant bare kua! hihi[:D][:D]

Aslak fikk komme til legen igjen! Det viser seg at det som "bare" var ørebetendelse på venstre øre, er nå blitt kraftig ørebetendelse på venstre øre OG betendelse på høyre øre! Så da var det rett på pencilinkur!! Håper at vi får sovet LITT mer i natt som kommer. Det er ikke kjekt å ha syke barn, vertfall ikke når de er så små! Men begynner desverre å bli vant med det..[&:]

God bedring te Aslak.

God kveld.

Vi har kost oss masse i Oslo i dag, var å besøkte pappa på jobb i dag, og Marcus koste seg veldig med "bosse".
Har shoppet litt også, fikk tak i ulltøy på Cubus i dag.

Ellers har vi vært hos mamma og pappa å spist middag.

Marcus sover, jeg sitter å slapper av før jeg skal finne senga. Sambo sover i lastebilen i natt siden han jobber morran i morra.

Back
Topp