Onsdag 12.02.

y7uda9e7.jpg
her er Saga, hun dytta ned alt fra hyllene og brukte den som sin personlige trapp for å nå bøkene på hylla over. Går det forresten an å dele videoer her?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Så søt :-)
En liten luring hun og :-)
Alt bra med dere?

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Javisst, det er jo ikke lenge siden du har født, da kan det fort være derfor! Så nydelig navn barna dine har forresten!

Takk :D liker navnene på dine barn å :) ikke de mest vanlige i Norge ;) :)

Nei, han så ikke noe om det, kanskje han har tid til å prate med meg i dag når jeg kommer for sprøyta. Skal få sprøyte hver dag.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Ja da får du sikkert litt mer info :)

Heia jenter :)

No e det litt over ei uka sian eg ha vøre her inne :P
Og det e førr at Fie ha vøre tell pappaen sin, og eg ha gjort 1000 ting som eg ikje ha hatt tid til tidliger :P

Eg va i sverje i hemavan i helga på jente tur i lamme 2 vennine :) Det vart fylletur :P men vi ha hatt det VELDI arti :)

Eg henta Fie i barnehagen på mandag, og då ha ho pjusk :/ ho satt på fanget mett restn a dagen, og i går ha eg ho heijme, sian ho ikje va helt pigg…..

I dag va ho i barnehagen, meeen vi sto ikje opp før klokka 09.30 :O men ho fekk melk på natta.
Like før eg sku hent ho, så regnt de fra barnehagen, då ha ho vøre dårlig i magen, å bærsja ut kleian :( stakar lita :(

Men ho ha god matløst, og ha ikje vøre dårlig seinar i dag, litt små suttrat….men ellers i go form, eg ska ha ho heime i mårra, sian ho ikje e helt i form….så får eg sjå det ann om ho fær på fredag.

Ellers e det lite nytt her :P eg sett no å ser på tv, og tar meg et glass iskald cider ;) mmmmm.
Her er regelen at vi skal ha de hjemme i 2 dager etter diaré, siden det er så smittsomt ;)

Legen ringte i ettermiddag, har vist skikkelig lavt B12 nivå, må få noen sprøyter for det. Forklarer jo en del ang formen ellers. Noen flere som har vært plaget med det, er det bare noe som oppstår?
Oioi, så bra at de plukker det opp! Så noe ny forskning om at babyer med B-12 mangel har seinere motorisk utvikling enn barn med normale nivåer, så det er bra du får påfyll nå ;)

Oioi, så bra at de plukker det opp! Så noe ny forskning om at babyer med B-12 mangel har seinere motorisk utvikling enn barn med normale nivåer, så det er bra du får påfyll nå ;)

Huff, bare håper det ikke er for sent.

Ja og er derfor at det nå blir anbefalt at alle unger (til og med de som fullammer) bør begynne med noe fast føde fra 4 mnd :)

Ja og er derfor at det nå blir anbefalt at alle unger (til og med de som fullammer) bør begynne med noe fast føde fra 4 mnd :)
Det er delte meninger på det da, noen mener også at man fint kan fullamme til 6 måneder men ved treg motorisk utvikling bør man sjekke b-12 verdiene til babyen og evt gir tilskudd i form av ei sprøyte med det ;)

Man gjøre alt rett etter boka med amming og mat, ha fine b12-verdier og fortsatt få barn som et motorisk forsinket også.;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Man gjøre alt rett etter boka med amming og mat, ha fine b12-verdier og fortsatt få barn som et motorisk forsinket også.;)

Ble B-12 målt på Jenny da hun var baby? For jeg ante ikke at det kunne være et problem før jeg så det på et program på Nrk1 ;)
Men hun er vel i grunnen helt normal i den motoriske utviklinga nå da? :)

Ble B-12 målt på Jenny da hun var baby? For jeg ante ikke at det kunne være et problem før jeg så det på et program på Nrk1 ;)
Men hun er vel i grunnen helt normal i den motoriske utviklinga nå da? :)
Alle prøver var normale når vi var på sykehuset, men jeg tror nok det var den skeivheten som gjorde utslaget på motorikken. Drt var først da vi la merke til at noe ikke stemte helt iallfall..

Joda, nå har utviklinga skutt i været og vi er ferdig med å gå til fysioterapeut. :)

Alle prøver var normale når vi var på sykehuset, men jeg tror nok det var den skeivheten som gjorde utslaget på motorikken. Drt var først da vi la merke til at noe ikke stemte helt iallfall..

Joda, nå har utviklinga skutt i været og vi er ferdig med å gå til fysioterapeut. :)

Bra dere fant årsaken iallfall!!! :) Det er jo det viktigste, at det blir satt igang tiltak og man ikke bare aksepterer at ungen "bare er litt sein" i utviklinga ;)

Det er delte meninger på det da, noen mener også at man fint kan fullamme til 6 måneder men ved treg motorisk utvikling bør man sjekke b-12 verdiene til babyen og evt gir tilskudd i form av ei sprøyte med det ;)

Ja er diskusjoner om det.. men det er visst det nye tipset på hs nå;) helsesøster nevnte det denne gangen, at nå skal dem også anbefale de som ammer å begynne med fast føde fra 4 mnd:) jeg selv ser jo litt an på ungen da! Tenkte å begynne med smaksprøver av grøt og andre ting neste uke, på Leoh..
men ser at han er 100% fornøyd med melk enda.. får 5 flasker i døgnet (drikker 200ml) med 3 timers mellomrom..og sover som sagt 10-12 timer i strekk! Hehe..

Ja er diskusjoner om det.. men det er visst det nye tipset på hs nå;) helsesøster nevnte det denne gangen, at nå skal dem også anbefale de som ammer å begynne med fast føde fra 4 mnd:) jeg selv ser jo litt an på ungen da! Tenkte å begynne med smaksprøver av grøt og andre ting neste uke, på Leoh..
men ser at han er 100% fornøyd med melk enda.. får 5 flasker i døgnet (drikker 200ml) med 3 timers mellomrom..og sover som sagt 10-12 timer i strekk! Hehe..
Ja den gutten der trenger jo streng tatt ikke noe fast føde ennå ;)
Hermine hadde så mye kolikkplager at vi kunne ikke begynne med fast føde før hun var 6 måneder, forsøkte flere ganger men hun ble helt hysterisk av bare et par ts og gråt og gråt :( ...men i ettertid vet jeg jo at det var mye pga grøt med melk i, mme osv ;)

Ifølge legen på Fokus på nrk1 så er det nok med 1-2 ts om dagen med matvarer som inneholder b-12, f.eks. mosa kjøtt og mme e.l. Så man behøver ikke kjøre på for fult med mat fra 4 mnd, men gi litt tilskudd av matvarer som inneholder det :)

Ja den gutten der trenger jo streng tatt ikke noe fast føde ennå ;)
Hermine hadde så mye kolikkplager at vi kunne ikke begynne med fast føde før hun var 6 måneder, forsøkte flere ganger men hun ble helt hysterisk av bare et par ts og gråt og gråt :( ...men i ettertid vet jeg jo at det var mye pga grøt med melk i, mme osv ;)

Ifølge legen på Fokus på nrk1 så er det nok med 1-2 ts om dagen med matvarer som inneholder b-12, f.eks. mosa kjøtt og mme e.l. Så man behøver ikke kjøre på for fult med mat fra 4 mnd, men gi litt tilskudd av matvarer som inneholder det :)

Ja stakkars :( ikke rart hun hadde vondt da! Men bra dere fant ut av det :)

Nei er ikke mye som skal til for at de små har fått dekket hele behovet :) jeg har aldri stressa med dette med fast føde..har tatt det etter min egen magefølelse ;) men tenkte bare å begynne smått med smaksprøver nå, og jobbe meg fram :P:) hehe.. ikke noe hastverk nei:P for den gutten spiser godt.. haha

Back
Topp