Onsdag 04.12

Hear, hear!!:D
Jeg tok 5 eller 6 ibux som førstedose ved forrige mens, og det gikk overraskende greit med smertene. Var oppegående og fikk gjort litt husarbeid.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ojj, så det funka altså?:D Kunne jo ikke blitt bedre:) Ikke verst og være oppegående og ha mens,ihvertfall ikke ila av de første dagene:)

Ojj, så det funka altså?:D Kunne jo ikke blitt bedre:) Ikke verst og være oppegående og ha mens,ihvertfall ikke ila av de første dagene:)
Nei, det er jo de første dagene som er værst. Og, som gynekologen også sa, så gjør det ikke noe med noen høye doser når man har mensen.. Litt annerledes enn om man skulle tatt 6tabl x 4 hver dag liksom.;)

Angående menssmerter.. Jeg har vært VELDIG plaget av det i all min dag (as in ubrukelig bekken, sengeliggende, besvimelser og oppkast). Smertestillende har ikke fungert i det hele tatt, MEN jeg var hos gyn på sykehuset i forrige måned for en sjekk pga voldsomme eggløsnings-og menssmerter, og der fikk jeg høre noe nytt. Gynekologen sa at når menssmertene oppstår så skal man ta masse sm.stillende (kunne godt ta 6 tabl i en smell (ibux)) og at max.dosen som står på pakn.vedlegget ikke stemmer ifht disse mertene. Man skal begynne med en høy dose med en gang man begynner å få vondt og redusere etter hvert..Den høye førstegangsdosen tar, slik jeg forstod det, knekken på de første og værste krampene og da går det som regel bra. En høy førstegangsdose midt i de argeste smertene var visst ikke mye hjelp i.

Rart at jeg først fikk vite dette nå, etter å ha vært plaget i 15år.:p

Man kan kjøre på med 600mg ibux og 1gram paracet samtidig, men lurt å ha litt mat i magen først ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hadde en god natt. Emmeth sovnet 21.30 og N kasta ikke opp mer enn 2 ganger:)
Nå ligger begge i senga si og sover. Emmeth ekke i form og er trøtt, håper bare at ikke han har blitt smitta og*krysser alt jeg har* Nå snør det for full her og er herlig julestemning:D Legger ut bilder av lille koseklumpen på secret etterpå:D

Godt hun ikke kasta opp noe mer! Krysser alt jeg har også, for at Emmeth eller noen av dere andre ikke blir smitta!
Hadde kommet snø her å..og var sååå fint ute når jeg sto opp..men tok en time, så var det gjort om til regn og vind:(

☆★hilsen meg★☆

Godt hun ikke kasta opp noe mer! Krysser alt jeg har også, for at Emmeth eller noen av dere andre ikke blir smitta!
Hadde kommet snø her å..og var sååå fint ute når jeg sto opp..men tok en time, så var det gjort om til regn og vind:(

☆★hilsen meg★☆

Nooo, smelta snøen bort igjen:(
Trist og mørkt uten snø, synes jeg:( Gått over til småregn her og +0,2 grader:( Buhuuu..
Ja, jeg håper og tror det verste er over nå, bare smitten ikke har spredd seg:p

Nei, det er jo de første dagene som er værst. Og, som gynekologen også sa, så gjør det ikke noe med noen høye doser når man har mensen.. Litt annerledes enn om man skulle tatt 6tabl x 4 hver dag liksom.;)

Ja, trodde bare ikke det gikk ann uansett, trodde det blei for mye, at man blei forgifta av så mange på en gang! Dette skal jeg virkelig gjøre neste gang tanta kommer på besøk:)

Angående menssmerter.. Jeg har vært VELDIG plaget av det i all min dag (as in ubrukelig bekken, sengeliggende, besvimelser og oppkast). Smertestillende har ikke fungert i det hele tatt, MEN jeg var hos gyn på sykehuset i forrige måned for en sjekk pga voldsomme eggløsnings-og menssmerter, og der fikk jeg høre noe nytt. Gynekologen sa at når menssmertene oppstår så skal man ta masse sm.stillende (kunne godt ta 6 tabl i en smell (ibux)) og at max.dosen som står på pakn.vedlegget ikke stemmer ifht disse mertene. Man skal begynne med en høy dose med en gang man begynner å få vondt og redusere etter hvert..Den høye førstegangsdosen tar, slik jeg forstod det, knekken på de første og værste krampene og da går det som regel bra. En høy førstegangsdose midt i de argeste smertene var visst ikke mye hjelp i.

Rart at jeg først fikk vite dette nå, etter å ha vært plaget i 15år.:p

Takk for veldig gode tips!
Er myyye bedre idag.takknog lov :-) må prøves neste gang :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Ja, trodde bare ikke det gikk ann uansett, trodde det blei for mye, at man blei forgifta av så mange på en gang! Dette skal jeg virkelig gjøre neste gang tanta kommer på besøk:)
Jeg også trodde at det var hardt for levra med så mange tabletter i en smell, men det var visst ikke det i følge gyn. Greit å få vite det da!:)

Jeg også trodde at det var hardt for levra med så mange tabletter i en smell, men det var visst ikke det i følge gyn. Greit å få vite det da!:)

Ja, men skjønner bare ikke hvorfor ikke legen kunne sagt det noe før?! RART!

Ja, men skjønner bare ikke hvorfor ikke legen kunne sagt det noe før?! RART!
Det er vel fordi jeg ikke har snakka med en gynekolog om det før, kun allmennleger og de har vel ikke den samme kunnskapen om kvinners hahoooo!:p Fastlegen påpekte hvor viktig det var å ta sm.stillende tidlig i smerteforløpet da for såvidt.

Det er vel fordi jeg ikke har snakka med en gynekolog om det før, kun allmennleger og de har vel ikke den samme kunnskapen om kvinners hahoooo!:p Fastlegen påpekte hvor viktig det var å ta sm.stillende tidlig i smerteforløpet da for såvidt.

Ja, samma har min fastlege sagt, men ikke at jeg kunne ta de i de dosene;) men nå veit jeg det takket være deg:)

Ja, samma har min fastlege sagt, men ikke at jeg kunne ta de i de dosene;) men nå veit jeg det takket være deg:)
Ja, man kan spørre seg: HVA skulle verden gjort uten Ingrid!? :D
Håper du får god nytte av dette nå da. Du kan nesten bare glede deg til mensen kommer slik at du får testa det ut!! Haha..:D

Håper du får god nytte av dette nå da. Du kan nesten bare glede deg til mensen kommer slik at du får testa det ut!! Haha..:D

Ja. Hva skulle man gjort uten deg?? :-) trodde også man ble forgiftet av slike doser. Må testes i januar. Men,er ikkr ibux heftig for magen? Har jo irritabel tarm :-(

Kålormen Wael 14.10.11♡

Ja. Hva skulle man gjort uten deg?? :-) trodde også man ble forgiftet av slike doser. Må testes i januar. Men,er ikkr ibux heftig for magen? Har jo irritabel tarm :-(

Kålormen Wael 14.10.11♡
Jeg er usikker på om ibux er noe særlig sterkere enn naproxen. Den tar knekken på muskelsmerter hos meg iallfall, i motsetning til et sm.stillende jeg fikk utskrevet på resept av legen for primær dysmenoré (sterke menssmerter). Tok sikkert ikke høy nok dose av det heller da.:p
Hvis du har sensitiv mage/tarm, så ville jeg ringt fastlegen og hørt. Si at en gynekolog sa at man kunne ta en stor førstegangsdose ved menssmerter og hør hva slags NSAID's han anbefaler deg. :)

Det er vel mest om man bruker store mengder veeeldig ofte at det KAN gå utover lever og nyrer..

Men jeg hørte noe overraskende!
At myyye av medisiner..spesielt sånne ting som paracet, ibux eller lignende kan lages uten noe form for bivirkning:eek: var også noen sterkere medisiner.. de blir "tilsatt" bivirkninger for at dem skal være billigere å selge eller noe! Så sykt:confused: man kunne lissom tatt sånt uten at det skulle vært en mulighet for å skade kroppen:oops:

☆★hilsen meg★☆

Godt man har en Ingrid som vet mye:P:D

☆★hilsen meg★☆

Hear, hear!!:D
Jeg tok 5 eller 6 ibux som førstedose ved forrige mens, og det gikk overraskende greit med smertene. Var oppegående og fikk gjort litt husarbeid.:)

Jeg lærte heldigvis dette da jeg slet med dette i ungdommen.
Jeg kunne også bli så dårlig… :o
Om jeg ikke fikk tatt nok smertestillende helt i oppstarten av smertene, kunne jeg bare glemme å få gjort noe med de-.

Her hjalp ikke smertestillende da jeg som 15 åring sleit med menssmerter, det som hjalp var p-piller! :eek: reduserte blødningene og derav også smertene, slik at normale mengder smertestillende hjalp ;)

Her hjalp ikke smertestillende da jeg som 15 åring sleit med menssmerter, det som hjalp var p-piller! :eek: reduserte blødningene og derav også smertene, slik at normale mengder smertestillende hjalp ;)

Ja, det ble løsningen her og. Men problemene startet lenge før jeg var 15-16 år, og det var så vidt jeg fikk skrevet ut pillene før jeg fylte 16 da dette var et stort problem!

Ja, det ble løsningen her og. Men problemene startet lenge før jeg var 15-16 år, og det var så vidt jeg fikk skrevet ut pillene før jeg fylte 16 da dette var et stort problem!
I hear you, ladies!
Fikk mensen når jeg var 11 og sleit med sinnssyke smerter frem til jeg var 13-14. Mamma jobba på legekontoret og fikk skrevet ut p-piller til meg. Det hjalp godt.:) MEN jeg blir så ubalansert av pillene. Tør påstå at jeg har nok hormoner i kroppen fra før.:p Gynekologen jeg var hos prøvde å overtale meg til å sette inn hormonspiral (virka som at han jobba på provisjon, for han var veldig direkte og provoserende ivrig). Haha.. For en type!

Back
Topp