Omvisning på sykehus!

Irriterende at den kroppsdelen som virkelig er stor på Doser’n er hodet. Hodene til de andre var vonde nok i massevis da de sto i åpningen. Trenger ikke enda større!

Ser den... mine har hatt minihoder, men det gikk jammen bra å få ruptur likevel [emoji13].

Smugtitter fra april her.
Da jeg var på oul på Kalnes, fikk jeg beskjed om å ringe og bestille omvisning (hvis jeg ønsket) da jeg var 28 uker på vei. Ringte inn, og såklart var det blitt besøksforbud på avdelingene pga virus-smitte osv, så jeg ble satt på venteliste. Fikk så brev i forrige uke om at jeg har fått time til omvisning nå på onsdag.. Da er jeg 39+6! Er veldig glad i kontroll og vite ting på forhånd, så vi satser på at han holder seg her inne til over onsdag hvertfall:laughing002 Men jeg fikk bare beskjed om å ringe barselavdelingen på sykehuset.

Skal føde i Drammen. Fikk tilbud om egen time til omvisning på føden og samtale med jordmor i juni, fikk tilbudet når jeg var på OUL.

På Ullevål var det ikke omvisning så man fikk se føden eller barsel i 2014. På fødselsforberedende fikk vi bare se føde/gyn-mottaket. «Her skal dere komme.»

Nå har jeg vært på første jm-time på ABC Ullevål og fikk se fødestuene. Ser frem til å vite hvordan det ser ut på forhånd. Det virket så fredelig!

Hei!
Jeg er førstegangsfødende og kronisk kontrollfreak:smiley-angelic002
Var innlagt i midten av januar pga HG, men var da i slutten av uke 9, begynnelsen av uke 10, så da var naturligvis ikke omvisning en del av pakka eller prioriteringslista. Nå som jeg er i slutten av uke 23, har jeg begynt å tenke på dette med omvisning på sykehuset osv. Med termin i midten av august, er det jo mye som skjer de siste to mnd før termin med tanke på ferie og redebygging osv, så lurte på om det er uvanlig å dra på omvisning når det er 2-3,5 mnd igjen til termin? Tenkte da eventuelt å få omvisning innen midten av juni? Hvordan går man frem for å få ordnet med slikt? Jeg har kun hatt kontroller hos fastlege sålangt, så har ikke peiling egentlig.. Skal på kontroll hos fastlege onsdag denne uken, så skal prøve og huske å spørre han også.) Skal føde på St.Olav i Trondheim.:)

På Drammen blir man tilbudt omvisning/samtale med jordmor på sykehuset rundt uke 35. setter da opp en avtale på sykehuset når man er der til OUL. Tipper du kan ringe og spørre om de har et lignende tilbud der du skal føde.

Back
Topp