Omvisning på sykehus!

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Hei!
Jeg er førstegangsfødende og kronisk kontrollfreak:smiley-angelic002
Var innlagt i midten av januar pga HG, men var da i slutten av uke 9, begynnelsen av uke 10, så da var naturligvis ikke omvisning en del av pakka eller prioriteringslista. Nå som jeg er i slutten av uke 23, har jeg begynt å tenke på dette med omvisning på sykehuset osv. Med termin i midten av august, er det jo mye som skjer de siste to mnd før termin med tanke på ferie og redebygging osv, så lurte på om det er uvanlig å dra på omvisning når det er 2-3,5 mnd igjen til termin? Tenkte da eventuelt å få omvisning innen midten av juni? Hvordan går man frem for å få ordnet med slikt? Jeg har kun hatt kontroller hos fastlege sålangt, så har ikke peiling egentlig.. Skal på kontroll hos fastlege onsdag denne uken, så skal prøve og huske å spørre han også.) Skal føde på St.Olav i Trondheim.:)

Aner ikke, men følger. Skal føde på Rikshospitalet og egentlig nysgjerrig på hvordan ting ser ut :P

Er nysgjerrig på det samme så følger her. Skal også føde på st.Olav [emoji4]
Ville vært veldig betryggende å vite litt om hvor man skal og hvordan det ser ut i forkant, nok overraskelser med en fødsel fra før!

Aner ikke, men følger. Skal føde på Rikshospitalet og egentlig nysgjerrig på hvordan ting ser ut :p
Ja, tenker det er praktisk info å ha på forhånd, så vi ikke dukker opp i august og ser ut som to hodeløse kyllinger, mens jeg krøker meg avgårde i riesmerter for å lete... Er greit nok å finne frem til riktig bygg og etasje, men alt annet enn det aner jeg ikke. Og ettersom mannens førstefødte ble født på det gamle sykehuset, så har jo ikke han fasiten heller:P

Ja, tenker det er praktisk info å ha på forhånd, så vi ikke dukker opp i august og ser ut som to hodeløse kyllinger, mens jeg krøker meg avgårde i riesmerter for å lete... Er greit nok å finne frem til riktig bygg og etasje, men alt annet enn det aner jeg ikke. Og ettersom mannens førstefødte ble født på det gamle sykehuset, så har jo ikke han fasiten heller:p

Ja, enig der.. Kun erfaring med hjerteavdelingen på Riksen her, og føden er jo mer spennende!

Vet du, jeg var på omvisning før fødsel med nr 1. Jeg har født to barn på samme sykehuset og jeg var så fjern da jeg var i fødsel og rett etterpå at barnefaren måtte følge meg dit jeg skulle. Hadde ikke sjans å finne frem :hilarious:
Men ok å ha sett hvordan fødestuene ser ut :)

Vi fikk omvisning som del av fødselsforberedende kurs. Jeg hadde vært der i praksis så viste litt, men veldig greit for den kommende far med en omvisning! :)

Sniker fra juli. Jordmor sa til meg at her på Lillehammer har de mulighet for omvisning hver mandag, da skulle man bare ringe på forhånd å avtale tid. Mulig det er lignende tilbud andre plasser kanskje ta en tlf å høre[emoji4]

Jeg gambler på at jeg får vite hvor jeg skal på overtidskontroll;-)

Her i området (SUS) blir det i gjort i forbindelse med fødselsforberedendekurs etter som jeg har forstått, mulig det er likt hos dere ?! :)

Etter litt googling fant jeg ut hvilket bygg og etasje føden er:-) Det var ikke samme sted som OUL så godt jeg undersøkte det.

Du kommer til å få sjokk når den ungen melder sin ankomst 2-3 uker før termin [emoji23]
Jeg googlet hvilket bygg føden ligger i for sikkerhets skyld i stad. Kommer han 3 uker før så har jeg ikke bruk for å vite hvor på sykehuset føden er. Da er jeg fremdeles på ferie og må få meg «nødplass» på nærmeste fødeplass ;-) Han blir sikkert en luring med tyvstart, siden jeg er så veldig forberedt på at han kommer etter. Han er jo stor for alderen. Det var ikke de andre. Det kan jo fort påvirke når han kommer.

Jeg googlet hvilket bygg føden ligger i for sikkerhets skyld i stad. Kommer han 3 uker før så har jeg ikke bruk for å vite hvor på sykehuset føden er. Da er jeg fremdeles på ferie og må få meg «nødplass» på nærmeste fødeplass ;-) Han blir sikkert en luring med tyvstart, siden jeg er så veldig forberedt på at han kommer etter. Han er jo stor for alderen. Det var ikke de andre. Det kan jo fort påvirke når han kommer.

Det er spennende, og samtidig irriterende at man ikke har en eksakt dato å forholde seg til [emoji13]

Det er spennende, og samtidig irriterende at man ikke har en eksakt dato å forholde seg til [emoji13]
Irriterende at den kroppsdelen som virkelig er stor på Doser’n er hodet. Hodene til de andre var vonde nok i massevis da de sto i åpningen. Trenger ikke enda større!

Back
Topp