Omvisning på føden

Kindermamma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
It's gonna be May 2019
Skal på omvisning på føden i dag og lurte bare på hva jeg kan forvente. Er det noen av dere som har vært på det tidligere?
Har bare fått beskjed om hvor vi skal møtes, men ikke noe mer.
Så, hva kan jeg forvente? Vil det være flere gravide med og uten partner eller bare jordmor? Skal vi inn på selve fødestua? Kommer dere på mer som kanskje kan være interessant å vite, så si gjerne ifra :P

Eneste jeg hadde trengt å vite var hvilke innganger som var åpne midt på natta! Jeg kom inn med full åpning og stod utenfor en låst inngang:p

Eneste jeg hadde trengt å vite var hvilke innganger som var åpne midt på natta! Jeg kom inn med full åpning og stod utenfor en låst inngang:p

Ufff... høres ut som skrekkscenarioet mitt det der. Skal selv til omvisning på torsdag og det er en av de tingene jeg ser frem imot å få info rundt, hvor jeg skal henvende meg! :D
Har ikke født før og sykehuset er jo relativt nytt, så det er det viktigste for meg. Alt annet kan "gå sin gang" på en måte. Men tar imot info med takk selvfølgelig. :p

(ikke til noe hjelp til deg som startet tråden dessverre da, er like nyskjerrig selv :happy:)

Ufff... høres ut som skrekkscenarioet mitt det der. Skal selv til omvisning på torsdag og det er en av de tingene jeg ser frem imot å få info rundt, hvor jeg skal henvende meg! :D
Har ikke født før og sykehuset er jo relativt nytt, så det er det viktigste for meg. Alt annet kan "gå sin gang" på en måte. Men tar imot info med takk selvfølgelig. [emoji14]

(ikke til noe hjelp til deg som startet tråden dessverre da, er like nyskjerrig selv :happy:)
En jordmor kom heldigvis kjapt ned, tror dem hører det ganske godt på stemmen din om det haster eller ikke ;)

Dersom andre lurer da, den infoen vi fikk i dag var mer av det praktiske slaget rundt sykehuset og hvor vi skal gå. Åpningstider på hovedinngang, dersom den er stengt, skal vi gå igjennom mottak, men ikke skrive oss inn. Vi fikk se inne på fødestua og se hva som er der inne og ikke. Utstyr på fødestua som er til mor og til barn, da oksygenuttak på vegg, stativ i med pumper (til feks epidural, væske eller antibiotika). Litt informasjon om utstyr som blir tatt inn i forskjellige scenarioer som ekstra oksygen til barnet, varmelampe osv. Vi fikk en kjapp omvisning på barselavdelingen, men fikk ikke komme inn å se på rommene på barsel da det for øyeblikket var fullt der. Info der i forhold til kjøkken og tilbud for mannen. I teorien får kun kvinne + barn være på barselavdelingen, men ulike situasjoner kan tilsi at far får bli. Ellers fikk vi også se oppe på barselhotellet (som av praktiske årsaker er i toppetasjen på sykehuset her) med litt den samme praktiske infoen i forhold til overnatting og mat.

Vi ble såpass mange at vi ble delt opp i to grupper på 8 i hver gruppe (4 gravide med følge). Det var åpent for å stille spørsmål gjennom hele omvisningen.

På min omvisning på føden var det flere par. Brukte å samle opp ca 5 par på en omvisning. Fikk informasjon om hvor vi skulle gå inn om vi kom etter hovedinngangen var stengt. Ble vist i spisesalen, stellerom, samt toalett og lager der bind,sykehusskjorter ligger. Resten av tiden satt vi på en fødestue og fikk informasjon om smertelindring,familierom og hvordan fødselsforløpet kan starte. Fikk etterpå omvisning på pasienthotellet.

Får man egen innkalling til omvisning? Eller er det samtidig med innskrivingssamtale. Har kun fått innkalling til innskriving :P

Jeg fikk spørsmål i fra jordmor om vi ville ha omvisning på sykehuset slik vi fikk vite hvor vi skulle osv. Så dette takket vi ja til. Nå skal det sies at jeg bor i samme kommune som sykehuset også, så det kan være en av årsakene til at vi fikk dette tilbudet. Veldig greit at mannen vet hvor han skal gå dersom ting skulle gå fort :P

Får man egen innkalling til omvisning? Eller er det samtidig med innskrivingssamtale. Har kun fått innkalling til innskriving :p
Fikk anbefalning av Jordmor om å dra på omvisning, så ringte og bestilte tid. Mellom uke 35-36. Innskrivning har ikke jeg hørt om!?

Fikk anbefalning av Jordmor om å dra på omvisning, så ringte og bestilte tid. Mellom uke 35-36. Innskrivning har ikke jeg hørt om!?

Å? Jeg har fått brev fra sykehuset med innkalling til innskrivningssamtale med en jordmor i uke 36. Får spørre når vi er der om dette med omvisning. :)

Back
Topp