Omskolering

Bøllefrøimagen

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Noen som har erfaring med omskolering? Jeg vurderer å søke om dette.. Men hva må til? Jeg har slitt med nakke/skuldre siden jeg begynte i arbeid.. Men vet ikke om legen kan si at det er en "sykdom" da...

Du må være over 26 år, ha et fagbrev/svenebrev/bestått høyskole...
Det er vel egentlig kravet, også må legen anbefale det i tillegg...

Nei, er ingen regler som sier du må være over 26 år..
Men jeg skjønner hva du tenker på, det er et annet tilbud NAV har... NAV har et ansvar for å bistå arbeidssøkere med tjenester og tiltak som blir vurdert som nødvendig og hensiktsmessig for å styrke mulighetene til å få jobb. 
Snakket med NAV om det på tlf nå, eneste som trengs for å søke er legeerklæring.
De vil jo få flest mulig i arbeid, så de kan ikke ha noen aldersgrense på omskolering..

ORIGINAL: Myfirst

Nei, er ingen regler som sier du må være over 26 år..
Men jeg skjønner hva du tenker på, det er et annet tilbud NAV har... NAV har et ansvar for å bistå arbeidssøkere med tjenester og tiltak som blir vurdert som nødvendig og hensiktsmessig for å styrke mulighetene til å få jobb. 
Snakket med NAV om det på tlf nå, eneste som trengs for å søke er legeerklæring.
De vil jo få flest mulig i arbeid, så de kan ikke ha noen aldersgrense på omskolering..

Har sjekket litt her nå, du har rett i at de sier en må være over 26 år. Men det spørs på situasjonen.. Om legen sier at jeg ikke kan fortsette i jobben min, så får jeg søke.. Herregud for noen regler. Nav er mere som et sirkus spør du meg[:-]

Back
Topp