Ommøblering og husvask

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Har lest og hørt så mye om hva man bør/ikke bør gjør når man er gravid.

Har fått med meg at det ikke anbefales å ommøblere osv mens man er gravid?
Noen som kan svare på hvorfor? :)

Kom til å tenke på dette mens jeg vasker huset, og da blir det jo gjerne litt flytting på møbler for å komme til.

Tenker da også på jobben. Om det ikke er anbefalt å ommøblere hjemme, kan jeg se for meg at det blir vanskelig for meg å jobbe gjennom svangerskapet da jobben min bli mye mer enn å ommøblere :p

Burde vel holde deg unna de tyngste løftene, men ellers skal det vel gå bra :p?

Men hva anses som tungt liksom? :p
Ser noen steder at det står over 10 kg...men til vanlig har jeg jo ikke noen problemer med å bære en sementsekk på 25 kg f.eks...eller en rull med sky, for å sette det i mitt jobbperspektiv :)

Og på jobben er det jo flytting og løfting av møbler daglig og ofte flere ganger om dagen.
Skal selvfølgelig snakke med jordmor om dette på mandag, da jeg er litt uenig med legen min som påstår at disse løftene ikke er noe problem... :o

Lurer egentlig bare litt på hva dere andre anser som tunge løft? :)

Last edited:
Jeg fikk i sin tid beskjed om 5 kg-grense, bryter vel litt og løfter opp til ca 10. Men tror ikke 25 er så sunt nå...

Men hva anses som tungt liksom? :p
Ser noen steder at det står over 10 kg...men til vanlig har jeg jo ikke noen problemer med å bære en sementsekk på 25 kg f.eks...eller en rull med sky, for å sette det i mitt jobbperspektiv :)

Og på jobben er det jo flytting og løfting av møbler daglig og ofte flere ganger om dagen.
Skal selvfølgelig snakke med jordmor om dette på mandag, da jeg er litt uenig med legen min som påstår at disse løftene ikke er noe problem... :o

Lurer egentlig bare litt på hva dere andre anser som tunge løft? :)
Tror det kommer litt ann på hvor mye du er vant til å flytte/løfte! I mitt forrige sv.skap løftet jeg fortsatt det jeg alltid løfter... Men ikke snakk om sofaer da, mer store hunder og 20kg fór sekker :p
Løft riktig, og tenk på helsa! Tilslutt kommer magen til å sette en stopper uansett... Blir ikke lett å gjøre de 'vanlige' løftene med stor mage i veien ;) Mulig du burde si ifra på jobben slik at du kan slippe de tyngste løftene, evt bruke tralle(?).. Pass på ryggen din, og bekkenet ditt! :)

Jeg jobber på sykehjem og vi løfter å flytter på pasienter hele tiden, legen sa sist at dette er ikke ett problem. Så lenge man gjør det rett og er vant til det ;)

Jeg har ikke tunge løft på jobb men sønnen vår veier jo 15kg og han må jeg jo løfte av og til. Så jeg tror nok at de løftene kroppen er vant til kan ikke være så farlig :)

Tror det kommer litt ann på hvor mye du er vant til å flytte/løfte! I mitt forrige sv.skap løftet jeg fortsatt det jeg alltid løfter... Men ikke snakk om sofaer da, mer store hunder og 20kg fór sekker :p
Løft riktig, og tenk på helsa! Tilslutt kommer magen til å sette en stopper uansett... Blir ikke lett å gjøre de 'vanlige' løftene med stor mage i veien ;) Mulig du burde si ifra på jobben slik at du kan slippe de tyngste løftene, evt bruke tralle(?).. Pass på ryggen din, og bekkenet ditt! :)

Har tenkt på den magen ja. Den kommer til å være i veien for ganske mye tror jeg :p hehe

Skal snakke med sjefen etter jordmortime i morgen da, så får vi se hcordan det går.

Og den ryggen og bekkenet merker jeg allerede, og har ikke jobbet på noen uker...har hatt problemer med det i mange år, men blitt mye bedre med trening. Men kjenner det kommer snikende nå...

Spent på morgendagen :)

Back
Topp