Ommøblering - hjelp??

Niceday

Forumet er livet
Har dere kunnet komme med hva dere synes er best løsning??

grønn - sofa, Lilla - tv, Gul - glassvitrineskap, rød (liten) - vitrineskap, Rød (stor) - skjenk, Blå - spisebord

(er vinduer på hele veggen untatt hvor den tykke streken som er verandadør på nederste veggen her, kjøkken og soverom til venstre øverst, og trapp til høyre)

Har svart 2+3 seter skinnsofa (grønn på tegningen)

Dette vitrineskapet og skjenken (røde på tegningen)

Dette vitrineskapet ( Gule på tegningen)

Finner ikke bilder av spisebordet, men i valnøttfarge med grå stoler til.....og tv'n + tvbenk er ikke kjøpt enda - kommer ann på løsningen på alt d andre [:)]

Ser for meg fleire fine alternativ her, men fann ut det første alternativet høyrtes litt ekstra fint ut :)

nr 3[:D]

Jøss, du har omtrent akkurat samme møblene som oss [8D] Ville kanskej gått for Nr 2 [8|] Vi har slik glass vitrineskap på skrå oppi hjørnet mellom sofaene. [;)]

Nr 1, men jeg ville ha satt det gule skapet oppe ved vinduene (der den korte røde står på nr3)[:D]

Valgte nr. 2, jeg [:)]

Greit å få spredt de mørke møblene litt (kjører ca. samme stil selv), så de ikke 'klumper' seg sammen på èn plass.
Alle som sitter i sofaen ser tv'en bedre, om den skal stå på den kort-veggen ut i rommet ser det ut som de må snu seg veldig de som skal sitte i sofaen nærmest tv'en (? vet jo ikke noe om avstanden men...) og det høres plagsomt ut.
Spisebordet synes jeg bør plasseres så nærme kjøkkenet som mulig, av praktiske årsaker ved selskap- servering og rydding etc..
Også greit å sette vintrineskapet nærmest spisestua synes jeg, både av praktiske årsaker og fordi jèg synes det føles mest 'riktig'. OM du har servise/relaterte ting & tang som du f.eks bruker til selskaper/har lyst til å vise frem (er jo glass på vintrineskapet også ser jeg).

Jeg så også for meg andre muligheter her, men det innebærer flytting av sofaen.

Alternativ 3 blir nok ikke aktuellt - bestemt meg for å prøve alternativ 1 og 2 når jeg får møblene i hus! Tusen takk for hjelpen dere som har svart[:D][:D]

Back
Topp