Omkretsen sin reaksjon på svangerskapet

Her er det bare samboer og jeg som vet foreløpig. Vi ønsker å vente med å fortelle nyheten til de nærmeste til uke 12/13 og øvrige etter hvert som det blir nødvendig/ naturlig. Dette er vår første og vi har snart vært sammen i 20 år. Avkommet er derfor svært etterlengtet blant familie, slekt og nærmeste venner så vi vil ikke skuffe noen unødig. Kan bli noen spennende reaksjoner fra de som kanskje har trodd vi hadde tatt et valg om ikke å få barn eller ikke kunne få med tanke på alder og år sammen... Gruer meg ellers litt til å fortelle det på jobb, men utenom det blir det nok bare glede og lykke i vår omkrets heldigvis :)

Ååå!! Hormonelle meg, kanskje. Men her kom tårene! Gratulera så masse!!!

Her ble vi veldig uplanlagt gravid med nummer 4. 12 uker på fredag. Ingen vet det enda utenom samboer og jeg. Han er ikke interessert i et barn til, men da vi fant ut om frøet i uke 8/9 sa han vi skulle beholde. Etter det har det vært null kommunikasjon og han fryser meg ut. Så jeg ender nok med å flytter herfra, han deltar ikke noe med de andre tre barna og snakker ikke med meg. Sikkert derfor han ikke vil si det til noen, vi har pleid å fortelle hans mor og far ganske raskt etter vi har funnet det ut.

uff!! Om det er drastisk endring i adferd nå etter dåke fann det ut håpar eg du gir han litt tid.
Eit slikt sjokk håndterar ein veldig ulikt.

Men uansett. Masse lykke til! <3

Forventer ingen negative reaksjoner i våre omgangskretser. Noen overraskede kanskje, av to grunner :
Min omgangskrets: Jeg har kjefta i flere år på at folk må slutte å spørre "når blir det barn på deg da?" eller "hvorfor har ikke du barn?" i flere år. Tror de fleste tror jeg enten er 100%ufruktbar eller har tatt et aktivt valg med denne barnløsheten.
Hans omgangskrets: han blir første til å få barn både i vennegjeng og hans generasjon i slekta. (jeg derimot blir sist med god margin i begge de kategoriene.)

Også har vi "bare" vært sammen i 2år, og ikke alle er like klar over aldersforskjellen :smiley-angelic006

Men gleder meg sykt til å fortelle alle!
Iaf min mor som har "gitt opp meg" mtp barn, og hans side siden det blir første barnebarn/oldebarn:love2

Tok meg en ferietur i sommer til en by hvor jeg kjenner ingen utenom ei venninne (som vet jeg er gravid). Grep muligheten til å fortelle alle jeg traff at jeg var gravid :hello2 det var moro, kanskje mest for meg hahaha tror de fleste der tror jeg er litt gal :laughing021

Vi har sagt det til våre foreldre og noen venner så langt. Skal på TUL om to uker og etter det forteller vi det nok til resten. Vi har egentlig hatt lyst til å si det til datteren til kjæresten en stund, hun er fem år og har veeeeldig lyst på en lillesøster. Problemet er bare at når hun får vite det får moren hennes vite det også, og hun kommer nok ikke til å ta det så pent...

Vi har fortalt det til "alle" og kun positive reaksjoner. Ikke så rart, kanskje; vi har et barn på fire fra før, vært gift siden 2011, trygge stabile jobber og hus. Det har jo bare vært forventet :p

Vi fortalte det til han på 3,5 i dag, så da får vel hele verden vite det snart :rolleyes:
Jeg er så trøtt og sliten, så godt å ha gitt han den virkelige grunnen til at mamma sover mye og ikke orker å leke så masse som før.
Tror ikke han helt forstår, samtidig som han forstår noe. Blir spennende å se hvordan det går i barnehagen i morgen (vi fortalte de det i dag, i tilfelle det blir mye de neste dagene.) :)

Back
Topp