Omgangsyke?

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Min eldste ble syk med oppkast forrige onsdag og kastet opp onsdag ettermiddag, torsdag ettermiddag og natt til fredag. Så hadde hun magesmerter, men hverken oppkast eller avføring i helgen.
Sendte henne på skolen i går, men da var hun sliten etter sykdom på slutten av dagen.

I går ettermiddag/kveld fikk hun plutselig vondt i magen og måtte på do når hun var på besøk hos en venninne. Jeg tok det som at magen satt i gang systemet igjen.

Nå ble hun sendt hjem fra skolen fordi hun er i dårlig form.

Jeg begynner å lure på hva dette er for hun har ikke hatt noe feber, men har aldri sett omgangsyke oppføre seg slik. Og ingen andre på klassetrinnet eller venner/kjente har vært eller blitt syke. Heller ikke vi her hjemme.

Kan legge til at hun har vært dehydrert og har null appetitt. Væskebalansen og allmenntilstand har vært normal fra lørdag.
Hygiene hjemme er det ikke noe å utsette på og siden ingen andre har vært syk vil jeg tro at hun ikke har blitt smittet på nytt.

Jeg er rett og slett rådløs og legen vil ikke ta henne inn før neste uke, men hun kan jo ikke gå sånn her stakkar.

Noen med lignende erfaring som har råd?

Huff, det høres kjipt ut. Ikke noe gøy når de er syke. Hvis hun ikke blir bedre hadde jeg ringt lege igjen og forklart situasjonen. Ellers hadde jeg selv en runde med omgangssyke som varrte i en uke i april. Ble liksom aldri bra. Med en gang jeg fikk mat i magen ble jeg kvalm/fikk mageknip igjen - så det er mulig det er omgangssyke. Her fikk mannen det da jeg ble frisk, han og hadde det i en uke. Få i henne nok drikke, ikke mas for mye om mat er mitt tips.

Omgangssyke kan sitte o lenge, vet fflere her i området som har holdt på i flere uker

Har dessverre ikke noe råd, men vi har også nettopp hatt en merkelig omgangssyke i hus. Eldste ble syk og kastet opp én gang, mellomste var syk fra tirsdag til søndag med oppkast som kunne komme med noen dagers mellomrom. Minstejenta hadde magesmerter og diaré en dag. Jeg fikk veldig vondt i magen og følte meg veldig syk og mannen kom det ut bakveien på. Både jeg og mannen ble fort friske.

Omgangssyke kan sitte o lenge, vet fflere her i området som har holdt på i flere uker
Hjelpes :(

Her har vi alltid holdt på til magen er tom og så er vi ferdig.
Jeg ser jo at enkelte virus kan sitte i opptil 12 dager, men fram og tilbake sånn og ingen andre smittede er litt spesielt synes jeg.

Har dessverre ikke noe råd, men vi har også nettopp hatt en merkelig omgangssyke i hus. Eldste ble syk og kastet opp én gang, mellomste var syk fra tirsdag til søndag med oppkast som kunne komme med noen dagers mellomrom. Minstejenta hadde magesmerter og diaré en dag. Jeg fikk veldig vondt i magen og følte meg veldig syk og mannen kom det ut bakveien på. Både jeg og mannen ble fort friske.
Det høres ut som typisk forskjell på forskjell på småbarn i barnehage vs store barn i førskole/skolealder. De små skal gjerne gjennom endel, mens de større kan få det mildere fordi de har hatt samme virus tidligere. :) Men det er kjipt når det står på. :( men syk over mange dager er nytt for meg.

Back
Topp