omgangsyke :(

Baby nr. 2

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
jippi da er mannen på vei hjem fra jobb da han er dårlig /kvalm...
eg har spydd så ein gris siden eg stod opp, så har me nok begge fått omgangssyka...
ikkje akkuratt det me trengte nå...
håpe på å bli litt bedre så eg kan få i meg noe å drikka klaret ikkje holde på noe :(
jeg har lege time i morgen, skal jeg avbestille den?(tenker på i forold til smitte)

Å nei - omgangsyka er det værste! Stakkars deg!! Om du ikke spyr mer i dag kan du sikkert fint gå til legen, man er ikke smittefarlig så lenge etter at en er frisk, hvis ikke hadde nok dine medpasienter(og legen) satt pris på om du utsatte det...

ok får ringe legekontoret og høre hva jeg skal gjøre :)
skal egentlig inn og få tatt en forsinka rhesus test, skulle egentilg tatt den for en uke siden, men de har de vist veldig travelt der nede.. så fikk ikke komme til da.

Her er det lille shnuppa som har fått seg en omgang + bronkitt, sambo er også urven i formen, men ingen tegn til oppkast og sånt enda nei... Bank i bordet, håper bare det er noe forkjølelse som blir borte att :P

Uff! God bedring! Hadde omgangssyka for en ukes tid siden selv, det var ikke noe kult nei. Heldigvis var frøkna ferdig når vi voksne fikk den, så vi fikk levert ho på overnatting.
Håper det går raskt over og at du snart får i deg mat igjen!

jippi da er mannen på vei hjem fra jobb da han er dårlig /kvalm...
eg har spydd så ein gris siden eg stod opp, så har me nok begge fått omgangssyka...
ikkje akkuratt det me trengte nå...
håpe på å bli litt bedre så eg kan få i meg noe å drikka klaret ikkje holde på noe :(
jeg har lege time i morgen, skal jeg avbestille den?(tenker på i forold til smitte)

Du burde nok avbestille legetimen ja.
48 timers regelen gjelder voksene og barn.
Du er smittsom 48 timer etter sist oppkast, diare. Så det burde man ta hensyn til, man blir ikke imun etter en omgang og du kan lett få det igjen etter kort tid om ikke 48 timers regelen blir holdt.
God bedring!

Å nei - omgangsyka er det værste! Stakkars deg!! Om du ikke spyr mer i dag kan du sikkert fint gå til legen, man er ikke smittefarlig så lenge etter at en er frisk, hvis ikke hadde nok dine medpasienter(og legen) satt pris på om du utsatte det...

Man er smittsom 48 timer etter sist oppkast / diare. Så der tar du feil.
Det er nok slik det smitter lettest, veldig få som opprettholder 48 timers regelen.
Og såklart folk som ikke er flink å vaske hendene etter do besøk og heller bruker antiBAC mot noroVIRUS og rotarVIRUS. For det hjelper ikke litt engang :)

kom ikkje igjennom på telefon til de :/ så får prøve å ringe de igjen i morgen tidlig.. kommer nesten aldri igjennom på telefon der, og syns det blir for dumt å gå ned med omgangssyken og avbestille time og smitte alle :(
hmmm jaja satser på eg komme igjennom til de i morgen tidlig har første timen på dagen, liker ikkje å ikkje si i fra og ikkje dukke opp :(

Samme som det er her, vanskelig og komme igjennom på telefon..

kom igjenom 5 etter timen skulle vert men fikk nå avbestilt :p
kjenner jeg er litt bedre i dag, veeeeeeeldig sulten men klarer hvertfall å holde på drikke nå :)
ingen oppkast til nå i dag, men skal prøve meg på no brød nå så blir spennende :p litlå e veldig aktiv så sitter å gulper litt når hun holder på som verst ;) men formen er veldig mye bedre i dag :D

Last edited:
Back
Topp