Omgangssyken

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Spørsmål: hva gjør mann om mann får omgangssyken i hus, og den lille blir smittet? Kjapp kontakt med lege?
 
Ville kontakta lege om babyen får omgangssjuke ja! Tror ikke det er noe særlig for en så liten kropp! Lett å bli dehydrert!
God bedring!
 
(Sniker)

Det er ikke farlig å ha vanlig omgangssyken i seg selv, og de små blir sjeldent smittet, heldigvis.
Oppkast og diaré er farlig hvis det fører til at barnet (eller den voksne) blir dehydrert, så følg med på allmenntilstanden og tegn på dehydrering. :)
 
Ville fulgt med på dehydrering, men ellers er det vel ingen fare tror jeg :) minsten her hadde sprengdiaré en hel natt, men fikk i ham mye melk så utenom litt ubehag gikk alt fint. Eldste var vel nærmere åtte mnd da han fikk omgangssyke første gang, og det gikk også helt fint. Hvis du er usikker er det alltid mulig å ringe legevakt eller legen og få råd, så slipper en å dra med en syk baby på tur uten at det egentlig er hjelp å få.
 
Største gutten her hadde omgangssyken da han var 6 mnd.. det var hardt for en liten kropp.. ammet ofte å alt kom i retur i ett døgn.. han var sliten å trøtt men kom seg raskt når han var ferdig å kaste opp.
 
Vår jente kastet pltsplutselig opp to ganger en dag, og dagen etter var jeg syk, så hun hadde omgangssyken men ble ikke særlig syk, merket ikke noe på henne uten om.oppkastet, som jeg trodde var gulp, helt frem til jeg selv lå og spydde.

Vi hadde det og i hus da mellomste var 3 mnd, da ble alle utenom han syk.
 
Back
Topp