Omgangssyken.

Sofie.

Forumet er livet
Flere som har fått den i hus? Guttungen begynte på lørdags ettermiddag og holdt det gående til ca 02.00 på natten til søndag.
Nå er han frisk, men slapp etter lite søvn. Han har sovet i hele natt og sover enda.
Nå er gubben begynt med å bli kvalm, og jeg kjenner at jeg orker ikke mer sykdom i hus. Vurderer å rømme :P
Kjenner at dette kan bli en laaang uke. Først guttungen med sine 48 timers isolasjon, så mannen...

Huff, det er så kjedeleg med omgangssjuka. Me har nettopp hatt det, men da slapp me ganske lett unna *bank i bordet*

No ventar me på legetime til minsten som er pottetett i brystet:( Er tiden for sjukdom no tydelegvis:)

Masse god bedring, håpar du sleppe unna:)

Huff, det er så kjedeleg med omgangssjuka. Me har nettopp hatt det, men da slapp me ganske lett unna *bank i bordet*

No ventar me på legetime til minsten som er pottetett i brystet:( Er tiden for sjukdom no tydelegvis:)

Masse god bedring, håpar du sleppe unna:)
Takk og god bedring selv :) Ja, håper jeg slipper unna, men med tanke på at smitten er i hus så har jeg holdt meg bra. Enn så lenge. Har sprayet klorin på do og alt som guttungen har vært i kontakt med.

God bedring :)
Kjedelig :/ vi har nettopp hadde en runde med spying og en runde med diaré. Håper det holder seg unna nå :)

Vi hadde en runde for tre uker siden. Junior var dårlig i en uke... Krysser fingrene for at vi slipper en runde til!
God bedring til dere:)

Jepp! Her begynte minstemann på tirsdag, eldste og jeg torsdag kveld og hele fredag, mannen ble syk lørdag. Hele uka forsvant, gitt!

Vi hadde en heftig runde i januar og håper det ikke dukker opp igjen. Er mange som har fått det i det siste.

God bedring :)

Har ikke hatt det denne sesongen (bank i bordet), men hadde det to ganger i fjor. En i vinter og en på sensommeren. Jeg lå en hel uke! Forferdelig :/

God bedring!

Nei. Bank i bordet!
Vi tar alle forhåndsregler.
Holder f.eks minsten hjemme fra barnehagen når det går på rundgang der.
Hentet han i dag for ei jente spydde på avdelingen. Da blir han hjemme hele uken :-)
Vasker hendene når vi kommer inn, etter toalettbesøk, handling, besøk hos andre osv.
Holder oss borte fra folk som har hatt det nylig.
Vasker toalettet hver dag, men det gjør vel di fleste..

God gammeldags såpevask er det beste. Sprit hjelper ikke.

Gubben er nede for telling nå, og guttungen er småkvalm og lite matlyst.
Hipp hurra for å ha fått dritten i hus :(
Var 7 unger i bhg på onsdag som fikk det, så de rundvasket hele avdelingen da jeg kom og hentet min kar.
Så 2 til unger på fredag pluss 2 ansatte. Så vet om iallefall 10 på guttungens avdeling som har hatt det.

Gubben mener at jeg slipper unna omgangssyken pga jeg går på pencillinkur for halsbetennelse.
Tviler for det, men håper jeg ikke våkner i natt dårlig ;)

Huff så kjedelig :/ Masse god bedring til dere !
Min eldste fikk omgangssyka natt til 4årsdagen sin i januar. Spydde hele den natta. To døgn etterpå var det min tur, så vi måtte utsette den bursdagsfeiringa en god stund. Heldigvis slapp mannen og minstemann unna. Men alle fire fikk influensa bare noen dager etter omgangssyka da.... :/

Jepp... Frøkna begynte å spy fredag ettermiddag og holdt på til i 03-tida natt til lørdag. Vært litt løs i magen også, men i orden igjen nå. Så blir bhg i morgen. Jeg var litt løs i magen selv på lørdag, men ble ikke noe mer.
Gutta dro bort (vi skulle vært i familieselskap alle sammen egentlig) så de gikk nok klar, selv om de var her fredag.

Så frøkna var frisk i et par uker etter influensa før omgangssyken tok henne:rolleyes:

Har ikke fått det enda, men vet det er i omløp rundt oss. Krysser fingrene for at vi slipper unna!
God bedring til dere :-)

Våknet i morges med begge-veier-syken. Så her sitt jeg et halvt døgn senere og synes synd på meg selv. :(

Back
Topp