Omgangssyke

Beate

Elsker forumet
Hjelp! Guttungen kastet opp en gang på lørdag ettermiddag og mannen har kastet opp 5 ganger i går kveld/natt. Siste gang kl. 03.00. Jeg føler meg foreløpig helt fin så krysser alt jeg har mens jeg løper rundt med klorbøtta... Jeg har ikke kastet opp på sikkert femten år og har generelt oppkast-skrekk ut av en annen verden. Jeg nekter å være syk på julaften!
Vi har aldri hatt omgangssyke i hus før så noen som kan si meg hva som er vanlig? Er både guttungen og mannen ferdige og når kan jeg juble for at jeg slapp unna? :P Om jeg styrer unna rekker vi jo å bli smittefrie til julaften.

Har hatt samme her i hus. Jenta kastet opp en gang bare, og jeg har vært litt dårlig også.. Er jo et godt tegn at du ikke har fått det enda da, men det kan jo i teorien ta litt lengre tid før det bryter ut også. Vaske bøtter med klor og vask henda hyppig. Når det gjelder omgangen er håndvask bedre enn desinfeksjonsmidler. Tvi tvil :-)

Ja, jeg tror kanskje du slapp denne gangen :)

Her fikk guttungen og mannen min det sist, og e slapp unna.
Stressa ikke så veldi med det når det sto på som verst, men vaska hendene med såpe og vann, samt brukte engangshansker ved bytte av sengetøy og håndtering av oppkast.

Har oppkast-skrekk så hater å tørke opp etter folk. Alt annet tåler e (utdannet hjelpepleier) men oppkast hold e meg milevis unna :P (Slet hardt da e jobba på sykehuset og måtte hjelpe pasienter som lå over doet)

Back
Topp