Omgangssyke

Mannen ser for seg at han kan unngå eller redusere kommende omgangssyke ved å la være å spise, noen som vet om det er noe sannhet i det?? Jeg har litt vanskelig for å tro at det hjelper å la være å spise i forkant. Ser for seg at om man er smittet så spyr man uansett om har spist eller ikke.

Her fikk jeg det og smitta jenta. Gubben klarte seg... Men det er bestandig han som får det. Men da tror vi at det er noe matforgiftning e.l. Han har kanskje 2 runder i året. Og da blir aldri resten syk.

Mannen ser for seg at han kan unngå eller redusere kommende omgangssyke ved å la være å spise, noen som vet om det er noe sannhet i det?? Jeg har litt vanskelig for å tro at det hjelper å la være å spise i forkant. Ser for seg at om man er smittet så spyr man uansett om har spist eller ikke.
Om ein er smitta så vil bakteriane ut av kroppen, den eine eller andre vegen, så det er nok ingen god ide å la vera å eta. Det er jo pyton å spy når magen er tom!
Om ein har diaré er det heller ikkje lurt å ta stoppande midler som imodium, da varar det berre lenger.
Håpar begge slepp unna:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg blir alltid smitta mens papppen klarer seg ofte. Kan ha noe med at de skal ligge oppå/inntil meg når de er syke.
Men det er ikke alltid alle barna blir smitta selv om en jar det.
Her tar mannen det meste av spyvasking og sånt når ungene er syke, så det burde være han som ble smitta, men det er alltid jeg som får det. Tror det har noe med immunforsvaret mitt å gjøre jeg :-/

Tror nok ikke det hjelper nei. Dersom man blir smittet er det mye bedre å ha litt mat i magen. Det er vel viktigere å være flinke til å vaske hender når det er sykdom i huset :-)

Har aldri blitt smittet av ungene. De har hatt det mildt et par ganger hver, ikke smittet hverandre heller. Er kanskje ikke omgangssyken da... Oppkast 2-3 ganger på et døgn, ferdig.

Så lang har vi sluppet unna!! :D Verken jeg eller mannen har blitt dårlige, men jeg er fortsatt redd for at det kan komme på, men tenker det er mindre og mindre sannsynlig for hver dag som går.

Sist vesla hadde det ble ingen av oss andre smittet. Heldigvis!
Jeg vasket hendene hele tiden og prøvde å holde litt fysisk avstand, men hun var ikke SÅ dårlig heller, spydde to-tre ganger men var i fin form utenom. Foret henne med farris og eplejuice pluss potetskruer med en gang, så det var bare den ene kvelden hun spydde.

Gangen før var det nok en verre sort som gikk, hele bygda spydde. Vesla kastet opp på meg så det skulle nok godt gjøres at jeg unngikk smitten, men sambo fikk det også. Da var vi ordentlig syke i flere dager.

Pappaen som har jernimmunforsvar blir aldri syk av.

Jeg har veldig sjelden omgangssyke. Noen har bedre imunforsvar enn andre, så det er veldig forskjellig. Keg jobber i bhg så er blitt imun mot det meste. I tillegg er hygiene viktig. Vask hendene godt med såpe - desinfeksjon dreper kun bakterier og ikke virus (som forårsaker omgangssyke). Vask servant, blandebatteri, toalett og dørhåndtak med ren klor.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan gikk det? Håper du slapp unna..

Jeg svarte i tråden i stad, men kom plutselig på at jeg bør sitere deg så du får opp svaret mitt. :smiley-ashamed008

Så lang har vi sluppet unna!! :D Verken jeg eller mannen har blitt dårlige, men jeg er fortsatt redd for at det kan komme på, men tenker det er mindre og mindre sannsynlig for hver dag som går.

6åringen har aldri hatt det. Jeg har vel hatt en tre ganger i voksen alder.

Men nå er hun skolejente, og vi har også fått en lillebror i hus som etterhvert skal i barnehage, så blir vel vanskelig å unngå i lengden :p

Kommer ca 48 timer etter hverandre.

Back
Topp