Omgangssyke

Leelu

Elsker forumet
Nå går det omgangssyke i barnehagen, og barnet mitt har kastet opp flere ganger i løpet av natten, men er i fin form nå. (Vi holder henne selvsagt hjemme fra barnehagen slik anbefalinger tilsier i 48 timer.)

Det jeg lurer på er om dere blir smittet hver gang barnet har omgangssyke, eller om det hender at noen i familien klarer å holde seg friske?

Det er ikke noe gøy å sitte her å vente på å kanskje kaste opp :/ Samtidig som jeg er ganske sikker på at jeg må ha blitt smittet, håper jeg at jeg slipper unna.

Last edited:
Her var det jeg og jentene som fikk det. Mannen min og guttene slapp unna, så det er ikke sånn at alle nødvendigvis får det :-) Nå er jeg og jentene sånn at vi lettere blir syke også da, så vi får det meste som går :-/

Pleier dere å oppleve at barna blir raskere friske enn voksne?

Sist gang hun hadde omgangssyke kastet hun opp bare en gang, mens jeg og mannen holdt på ca hver halvtime 14 timer i strekk.

Er det sånn at man kan bli smittet av samme omgangssyke om igjen? Tenker da på barnehagen, når hun skal tilbake hvis noen ikke er friske, kan de smitte henne på nytt med den samme omgangssyken, eller blir man "immun" mot viruset når man blir frisk?

Pleier dere å oppleve at barna blir raskere friske enn voksne?

Sist gang hun hadde omgangssyke kastet hun opp bare en gang, mens jeg og mannen holdt på ca hver halvtime 14 timer i strekk.
Her blir barna stort sett friske med en gang mens jeg blir liggende i flere dager :-/ Det verste er å holde ungene hjemme lenge etter at de har blitt friske. De er jo i storform og har masse energi, men skal uansett holdes hjemme...

Her hadde snuppa det tre ganger i vinter, jeg og mannen fikk det en gang hver, heldigvis ikke samtidig :p

Man blir vel immun for en periode, men de virusene formerer seg veldig kjapt, så lett og bli smittet på nytt.

Her blir barna stort sett friske med en gang mens jeg blir liggende i flere dager :-/ Det verste er å holde ungene hjemme lenge etter at de har blitt friske. De er jo i storform og har masse energi, men skal uansett holdes hjemme...

Det er ikke lett å aktivisere et barn når man selv er kjempe dårlig, det er det jeg er redd for blir helgen vår :(

Jeg får prøve å se positivt på det, jeg går kanskje ned noen kilo om jeg rammes hardt :P

Jeg får prøve å se positivt på det, jeg går kanskje ned noen kilo om jeg rammes hardt :P
Haha:) jeg kom meg endelig ned på startvekt 4 år etter fødsel. Mangla ett par kg.

Jeg har ikke blitt smittet de siste tre årene, utrolig nok. Til gjengjeld blir jeg bestandig smittet av infulensaen.

Jeg blir alltid smitta mens papppen klarer seg ofte. Kan ha noe med at de skal ligge oppå/inntil meg når de er syke.
Men det er ikke alltid alle barna blir smitta selv om en jar det.

Pleier å få det ja, men sist gikk jeg fri :D. enda jeg måtte vaske ned gangen og do midt på natten..... Men dusja og brukte antibac over hele meg etterpå og kan være det som holdt meg unna :)

Lillegutt har bare hatt omgangssyken 1 gang (i januar i år), og jeg fikk det ca. når han var ferdig med det. Mannen slapp unna.

Guttungen fikk det i januar. Kasta opp ett par dager. Så fikk gubben det når lillegutt va frisk. E sjøl klart å holde meg unna (merkelig nok)

Minsta hadde det sist og eldste ble smitta. Jeg og mannen slapp unna.

Forrige runde der igjen, slapp kun eldste unna. Da gikk det fint fra minsta, pappan og meg. Hurra.

Hvor lenge pleier det å ta fra ungene begynner å kaste opp til dere begynner?. Snuppa startet i 20 tiden i går kveld etter å ha klaget over magevondt etter middag. Så langt har verken jeg eller mannen begynt..

Back
Topp