omgangssyke

3 barnsmamma 2012

Gift med forumet
Oskar begynte med oppkast i bhg onsdag (3 big time) og diarèbleie. Etter bhg ingen verdens ting i retning diarè/oppkast. Torsdag var han på 1årskontroll på HS og fikk vaksine. "normal" mage hele torsdag.
Fredag morgen diarèsjau på morgen - ok i bhg.
I går 4 diarèbleier i løpet av dagen.
Så langt i dag 1 diarèbleie og en big time oppkast....

Han virker ok form -leker osv, men matlyst er litt til og fra - men spiser og drikker noe.

Så hvor lenge bør dette "pågå" før vi sjekker ut mer?

Har ikke målt noe feber på han, og hadde heller ikke feber etter vaksina.

Hmmm[&:]

Har hørt at omgangssyken kan henge ganske lenge på disse små, spesielt da diare' bleiene!!
Helsesøster sa i hvertfall dette da vi var der torsdagen, for hun var så overrasket over at småen vår hadde fått det så lett: 3 spyinger og en bleie[;)]
Men er du usikker så ville jeg tatt meg en telefon til legen (presterte faktisk å skrive elgen først[8D][:D][:D])

vi hadde 3 uker med diare i forrige runde. kastet opp bare de 2 første døgnene.

nå er vi i gang igjen... nå har småen fått en lettere versjon, med diarèbleier, bare. Mens mamsen har fått det begge veier... :( :( :(

noen som vet hvor mange ganger man kan få dette?!?!?1

bleiene i dag har kun bestått av diarè ikke egne tissebleier[&:]
og konsistens har vært "tynn saus" og like lys gul som dijon-sennep[&:]og den siste var veldig vannete.

Hmm, får se an natten og evt oppsøke lege i morgen, med mindre det skjer mer forandringer i løpet av natta..

Var hos legen med han i dag og det er magevirus som jeg antok for han har ikke hatt noe feber, så håper han kommer seg nå[8|]
Om han fortsatt er like "bad" i magen på fredag skulle vi komme på nytt da, men mente han fortsatt ikke var dehydrert for når han gråt kom det tårer og munnen var god og fuktig.

MEN matlysta hans har ikke vært noe særlig idag...

Back
Topp