Omgangssyke! Ville dere tatt sjansen?

Herregud altså, svigerfar er virkelig på bærtur. Han ringte sambo i ettermiddag og ville komme innom og besøke oss, SAMME DAG som han har hatt oppkast og diare!!! Han har også vært i byen og skal dra på julelunsj sammen med jobben i morgen. Stakkars alle han jobber sammen med, håper ikke de får omgangssyke i jula!

Svarer som de andre; ikke inn i mitt hus!

Og ialle dager, han kan ikke være vel bevart som utsetter så mange mennesker for dette.. Kan dere tipse jobben hans? ;)

Nei. Ville ikke tatt sjansen.
Spying er fælt. Jeg har vært heldig og unngått det hittil i år, og håper jeg unngår det på en god stund. Fysj.
Ungen har vært syk med det 2 ganger i år, og jeg er heldig som slapp unna. *bank i bordet*

Her hadde han fått beskjed om å holde seg hjemme, jeg utsetter ikke meg eller ungene for smitte av farangen. Her tar vi ikke i mot besøk om vi er smittekilde selv heller,jeg bruker alltid å gi beskjed til ev. avtalte besøk.

Jeg hadde bedt han holde seg langt unna mitt hus. Makan til respektløs fjott av en svigerfar!

Jeg gjør ALT for å unngå å bli syk nå i julen, så han hadde aldri kommet inn i mitt hus når han er smittebærer..

har mannen din sakt noe til ham? kanskje han hører mer når mannen nekter ham å komme?
Gubben er så treig, har ikke snakket skikkelig med ham, tror han gruer seg til å si ifra fordi faren er så vanskelig.
Men jeg har uansett avlyst feiringen hjemme hos oss og om sambo ikke snakker med sin far så tar jeg med ungen og drar til mine foreldre, fordi svigerfar kan plutselig finne på å dukke opp her uten forvarsel...
Vi skal heller ha en liten feiring med sambos familie på morsiden hos hans besteforeldre :-) Svigerfar trenger ikke vite om det :-p

Nei takk!! Hadde flere runder med omgangssyken i vår når jeg var gravid. Hjalp ikke at jeg akkurat hadde hatt det. Fikk det jaggu igjen.... Ville aldri oppsøkt noen med omgangssyken

Sier meg enig med alle de andre som har svart i denne tråden :P

Nei fysj.. Hadde ikke nærmet meg han var jeg deg.
Selv ligget med omgangssjuken denne uken, og det er helt forferdelig spørr du meg! Og så utrolig smitsomt det er!

Jeg hadde IKKE brydd meg, hvis han var ferdig, og vi alle hadde hatt omgangssyken og ikke hadde noen kjente feil med immunforsvaret eller noe.

Jeg hadde IKKE brydd meg, hvis han var ferdig, og vi alle hadde hatt omgangssyken og ikke hadde noen kjente feil med immunforsvaret eller noe.
Hmm, det var litt interessant, hadde du virkelig tatt sjansen å bli liggende med oppkast og diare på julaften?

Man er jo smittsom minst 48 timer (opptil flere uker) etter man er ferdig, så han kan fint smitte oss fremdeles. Vi hadde omgangssyke i oktober så er ikke immune mot det han har, uansett har han sannsynligvis en annen variant av viruset siden han er smittet fra noen som bor i en annen by. Vi har vel ingen kjente feil med immunforsvaret, men jeg er høygravid og sambos mormor (som vi treffer samme dag) har langkommet kreft og tåler nok ikke en slik infeksjon nå. Så vi holder oss langt unna :)

Hmm, det var litt interessant, hadde du virkelig tatt sjansen å bli liggende med oppkast og diare på julaften?

Man er jo smittsom minst 48 timer (opptil flere uker) etter man er ferdig, så han kan fint smitte oss fremdeles. Vi hadde omgangssyke i oktober så er ikke immune mot det han har, uansett har han sannsynligvis en annen variant av viruset siden han er smittet fra noen som bor i en annen by. Vi har vel ingen kjente feil med immunforsvaret, men jeg er høygravid og sambos mormor (som vi treffer samme dag) har langkommet kreft og tåler nok ikke en slik infeksjon nå. Så vi holder oss langt unna :)

Jeg har bare aldri vært borti å få omgangssyke to ganger samme sesong.
Det har gått i bygda her, ikke alle som har hatt det samtidig, og ingen av ungene i barnehagen har hatt det to ganger heller, og vi har vært rundt folk både like før og like etter at de har hatt det, og ikke blitt smittet igjen.

Det har gått i bygda her, ikke alle som har hatt det samtidig, og ingen av ungene i barnehagen har hatt det to ganger heller, og vi har vært rundt folk både like før og like etter at de har hatt det, og ikke blitt smittet igjen.

Man kan dessverre fint få den flere ganger.. Man blir ikke immun..

vi har det gående for 2 gang siden slutten av november nå.. så man blir ikke imun selv om man nettop har hatt det =(

han hadde ikke kommet inn i mitt hus nei :P

Man kan dessverre fint få den flere ganger.. Man blir ikke immun..

vi har det gående for 2 gang siden slutten av november nå.. så man blir ikke imun selv om man nettop har hatt det =(

Som sagt, jeg har aldri opplevd det selv verken med meg eller ungene her i bygda, eller de voksne forsåvidt, dermed hadde ikke JEG brydd meg om noen som nylig hadde hatt det.

Back
Topp