Omgangssyke smitte

smurfine78

Flørter med forumet
Vesla fikk omgangssyke på torsdag, men stoppet å kaste opp igår kveld. Jeg bakte kake igår kveld og min mor og far var på besøk for å ta med seg denne. De satt og ventet i stua etter at ungene hadde lagt seg, mens Vesla sov på en stellematte på gulvet et par meter unna .(ville ikke sove i senga si). Idag fikk jeg også omgangssyken, og jeg er så redd for at mamma og pappa skal få det også. Hva er sjansen for at de blir smittet mens hun lå noen meter unna og de satt i sofaen? (Barna har jo også sittet i sofaen tidligere på dagen).

I tillegg når jeg bakte kake kan jeg ha kommet til å presse ut litt glasur fra sprøyteposen inn i munnen min. (Ja, jeg vet det er uhygienisk). Kan alle som har spist kake bli smittet nå?

Smitten er både i lufta og på hender og dørhåndtak og alt. Umulig å si

Relativt stor sjangs for det ja. Er nok med at du ikke har vaska hendene godt nok etter å ha skifta bleie/tørka oppkast før du lagde kaken (sier ikke at du ikke har vaska deg godt altså) :) omgangssyke kan også smitte før det bryter ut. God bedring!

Den kaka hadde ikke jeg spist, jeg hadde ikke tilbydt meg å bake den heller i denne situasjonen.

Back
Topp