Omgangssyke og 5 uker gammel baby

mkrago

Elsker forumet
Natt til i går våknet jeg av at gubben løp inn på badet og kastet opp. Jeg tok da lille gutt med meg inn i stua og la meg på sofaen. Gubben var skikkelig dårlig og løp frem og tilbake til badet i mange timer. Utover dagen begynner jeg å føle meg uvell. Og jeg begynner også å kaste opp.

Men her kommer det jævlige. På fredag var vi i familie selskap, søsteren til stemoren min ligger på isolat på sykehuset med omgangssyk. Jeg ringer pappa for å høre om de har funnet ut hva som er smitteårsaken. Da forteller han meg at han og stemoren min også er syke. Den lille sønnen til fetteren min hadde vært syk i familie selskapet før vi kom. Jeg ble fly forbannet, at det går ann. De burde ha ringt oss og gitt beskjed, sånn at vi ikke hadde kommet, for et så lite barn kan omgangssyke være livsfarlig.

Heldigvis hadde jeg en del melk i fryseren og mamma bor i samme blokk så hun passet lille gutt i natt. Jeg er fortsatt ikke helt bra svimmel som bare det, feber og hodepine. Men det virker heldigvis som om lille gutt ikke har blitt syk.

En ting er oss voksne, det er surt nok for oss å bli syke, men for en baby er det direkte farlig. I tillegg har jeg fortsatt problemer med nyrene etter svangerskapsforgiftning, dehydrering er ikke så sunt da.

Jeg sendte en hissig sms til pappa og fikk som svar, vi beklager men det er synd på oss også vi er også blitt syke. Litt annen formulring men det var esensen i det han skrev.
 
Jeg som har hatt så mye melk at jeg har hatt nesten konstant melkespreng har nesten ikke melk. Oppkast, kvalme og drukket lite siste halvannet døgnet pga omgangssyke. Lille gutt gråter og er urolig og vil ha mat hele tiden. Har lyst til å kverke hele familien som ikke nevnte at det var sykt barn i selskapet.
 
Omgangsyken går vel i alle byer nå i juletidene, men jeg blir skikkelig irritert på de som ikke har vett til å holde seg hjemme. Fra siste utbrudd bør det gå 48t før man menger seg med andre...men få synes å respektere dette :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Mine to største hadde omgangsyken her i jula. Så julaften hadde vi her hjemme alene, vi ringte de som skulle komme og avlyste. Og de to neste dagene gikk vi ikke i noe selskap. Det var selvfølgelig kjedelig for oss, men vil jo ikke være årsak til at resten av familien skulle bli syke.
 
Huff, så leit og dumt! Omgangssyke er pyton og ikke noe man bør utsette de aller minste for. Skjønner at du er sint, men tror dessverre de fleste glemmer at man skal være forsiktige rundt små barn med dårlig immunforsvar og at de selv bør være i karantene i 48 timer etter siste oppkast. Men fryktelig ergelig :-/
 
Back
Topp