omg

teba

Gift med forumet
wrææl...nå var lokalavisa her å "intervjua" meg i forbindelse med julestenginga av sjukehuset eg skal føde på....ÅNEI...FIKK INGEN andre til å vere med meg og sei imot vedtaket..har eg gjort noke dumt nå???..gud ka nervøs eg vart plutselig

syns nå det var merkelge at ei som eg kontakta som og er polititker ikkje ville vere med å belyse det i avisa..ho har jo termin 13 jan,kan like gjerne vere ho som vert ramma...men men..eg håper og trur at det hjelper lokalsjukehuset framfor paragrafryttarane i helseføretaket som kun tenker peng framfor sikkerhet

Jeg synes ikke det jeg heller. Det tyder bare på at det er du som har nok bein i nesa til gjøre dette, mens de andre ikke tør. Fryktelig synd at de skal legge ned i bygdene!!!!

GODT JOBBA!!!!!!!!

DETTE STÅR DET RESPEKT AV!!!!!!!

De ville gjøre det samme for noen år siden med fødeavdelingen ved Flora sjukehus. Da måtte de som bodde i ytre Bremanger først med båt og så med sykebil for å rekke inn til sentralsjukehuset i Førde. Heldigvis klarte de å beholde fødeavdelingen, etter intens kamp. Stå på ellers kommer de til å avfolke hele hjemfylket mitt. Det er få nok igjen der som det er!!!! (jeg vet jeg bor der ikke lenger, men det er fordi mannen vant[:)]. Sånn er det når en roter seg bort i en odelsgutt[:D])

Synes du har gjort riktig! BRa noen tar tak!

tusen takk for støtte..gud det hadde eg ikke forventa....her vart det fleipa med at eg var pr-kåt..men hallo det er eg ikkje[:D]...
ja det var stor kamp om eid og den gang florø var råka...det viser bare at det nytter å stå frem!!
vart aldri så lite stolt nå[:)]

[:D] Det skal du være[:D]

Sykehuset kan da vel ikke bare stenge ned fødeavd i jula??? Man bestemmer vel ikke selv når barenet vil ut...

For dere som tilhører en fødeavd. som stenger... hva skjer om fødselen starter da??? Får dere en laaang vei til neste sykehus???
At ikke dette rike landet skal klare å holde sykehusene åpne er en skam!

I mitt tilfelle får eg over 2.5 time med ferje en vei til det sjukehuset som vi liksom skal omdirigerast til innad i fylket....og da er det på tørre fine veier..em nå bur vi da på vestlandet og dette er jo mitt på tjukkaste vinteren!!!! Tenk da..over to timer i bil med ein fødsel som er i gang!!!!![:@]
HEILT UAKTUELT!!!!!!!
Sentralsjukehuset som vi skal omdirigerast til driver med ein raseringspolitikk på eid og lærdal får å på sikt få legge ned desse to sjukehusa. Enn så lenge har vi klart å rope høgt nok å få stoppa det..men kor lenge varer det??
Problemet er at på veien til dette andre sjukehuset kan vi ta ein annen vei og kome til eit anna sjukehus som ligg knappe timen unna..
men så ligg det i eit anna fylke og vårt sentralsjukehus har ingen avtale med dette! Difor får vi ikkje rett til dekka eigenandel på reisa til dette sjhuset.

ORIGINAL: teba

I mitt tilfelle får eg over 2.5 time med ferje en vei til det sjukehuset som vi liksom skal omdirigerast til innad i fylket....og da er det på tørre fine veier..em nå bur vi da på vestlandet og dette er jo mitt på tjukkaste vinteren!!!! Tenk da..over to timer i bil med ein fødsel som er i gang!!!!![:@]
HEILT UAKTUELT!!!!!!!
Sentralsjukehuset som vi skal omdirigerast til driver med ein raseringspolitikk på eid og lærdal får å på sikt få legge ned desse to sjukehusa. Enn så lenge har vi klart å rope høgt nok å få stoppa det..men kor lenge varer det??
Problemet er at på veien til dette andre sjukehuset kan vi ta ein annen vei og kome til eit anna sjukehus som ligg knappe timen unna..
men så ligg det i eit anna fylke og vårt sentralsjukehus har ingen avtale med dette! Difor får vi ikkje rett til dekka eigenandel på reisa til dette sjhuset.

Antar at det er Volda du sjukehus du da tenker på[;)]. Jeg er kjent i traktene rundt her[:D]. Ville personlig ha valgt Volda framfor Førde. Volda sjukehus er kjent her oppe som et kjempebra sted å føde. Er rangert framfor Ålesund. Ved fritt sjukehusvalg må du betale kr. 400,- i egenandel (den kan ha steget siden sist jeg sjekket.) Resten får du igjen på trygdekontoret. Ta vare på alle kvitteringer, fergebilletter og parkeringsbevis. Vanlig egenandel utenom fritt sjukehusvalg er kr. 230,- (115,- hver vei) så det er ikke så mye mer. I ditt tilfelle, som fødende kvinne, vil du få godkjent kr. 1,95 pr km med bil da du må ha ledsager. Sjekk trygdeetaten.no om egenandelstaket ved fritt sjukehusvalg har endret seg.

jepp det er volda..einaste alternativet vi ser..er ihvertfall HEILT UAKTUELT å reise tre timar med bil når min forrige fødsel tok tre timer!!!!

ORIGINAL: tvilling38

GODT JOBBA!!!!!!!!

DETTE STÅR DET RESPEKT AV!!!!!!!

De ville gjøre det samme for noen år siden med fødeavdelingen ved Flora sjukehus. Da måtte de som bodde i ytre Bremanger først med båt og så med sykebil for å rekke inn til sentralsjukehuset i Førde. Heldigvis klarte de å beholde fødeavdelingen, etter intens kamp. Stå på ellers kommer de til å avfolke hele hjemfylket mitt. Det er få nok igjen der som det er!!!! (jeg vet jeg bor der ikke lenger, men det er fordi mannen vant[:)]. Sånn er det når en roter seg bort i en odelsgutt[:D])
signerer denne jeg[:D]

må bare si at jeg har vært med å støtte sykehuset på eid!!! har famile der,og det er helt sykt om de skal legge ned noe i det hele tatt... jeg ville ikke reist andre steder om jeg bodde i nærheten

Back
Topp