Omfg - surrete - dagen før 1. svangerskapskontroll

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Himmel og hav! Jeg har lest og lest og er sikkert overforberedt til første svangerskapskontroll.

Dobbelsjekka rødehundervaksine, vet hva som skal foregå, er mentalt forberedt på at de ikke sjekker med dopler - og hvis de gjør det at de ikke finner noe.

Men tror du jeg har husket å kjøpe urinprøveglass? Neida.. Nå får jeg håpe at jeg får kjøpe et hos legen og ta en prøve der.

Hehe du får hos legen slik at du kan ta der ;)
Lykke til imorgen ♡

Haha, høres ut som meg.. MEN hadde urinprøveglass, men glemte å tisse på det da jeg sto opp :p

Jeg kjøper inn 2-3 når jeg først kjøper inn :)

Bruk et rent glass om du har et tomt, mer en godt nok. Taco/tomatpurre etc. Da får du morgenurinen som de ønsker :-)

Skal ikke være lett. Har dessv ingen substituttglass. Men det ordner seg sikkert. I verstefall får jeg løpe opp dagen etter med en prøve:)

Jeg glemte også å ta med morgenurinen på min kontroll for to uker siden. Kunne bare ta en der, så var ikke noe stress. Forrige svangerskap skulle jeg ta blodprøver hos fürst- og da glemte jeg fødselsnr
mitt. Heeelt blank liksom. Kunne for alt i verden ikke komme på det. Damen som tok prøvene bare lo heldigvis og sa "bare vent til ammetåka, jeg puttet strykejernet i kjøleskapet" ;P

Eg og gløymte morgenurin - så måtte tisse i glasset på jobb :D Gikk heilt greit med formiddagsurin, ho sa i allefall ikkje noko på det på legekontoret :)

Det ordna seg fint - og de sendte med meg et ekstra glass til neste gang:)

Og nå har vi sluppet nyheten til familie og nærmeste venner også - og på jobb.

Største problemet var at jeg som eller tisser hele tiden ikke fikk ut stort. Men nå trenger de ikke stort heller da så det gikk jo fint.

Vi måtte bestemme hvor vi søkte fødeplass i Oslo. Ente opp med Ullevål, men skal lese oss opp på abc-klinikken også. Noen som har tips til hvor man kan fordype seg?

Back
Topp